endrju Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Witam Czy możecie mi pomóc w wyborze lepszego amortyzatora do Lazaro Integral V3? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Co rozumiesz przez lepszego? To budżetowy rower crossowy z takim też amorkiem, pytanie co chcesz osiągnąć przez zmianę. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Mnie zastanawia, czy w ogóle ma to choćby najmniejszy sens. Żeby potem nie włożyć połowy wartości roweru, a następnie za rok sprzedać całość za pół darmo. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 To już w ogóle insza inszość ;) Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 To bez sensu. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Jeśli masz amor tego typu - "sr-suntour nvx sf-15" to o ile korzystałes z niego "taki jaki był" czyli bez regulacji to ... źle robiłeś - możliwe że nie wykorzystywałeś nawet niewielkiej części z małych mozliwości jakie posiadywa. Po pierwsze - wyreguluj go odpowiednio: - ustaw wstępnie tzw. SAG czyli przy 75 mm ugięcia po zajęciu miejsca na nim kręć tak regulacja ugięcia sprężyny aby uzyskać ok. 2-2,5 m ugięcia (to ok. 25-30% z tych 75 mm) - pozwoli CI przy jeździe po wertepach uginać się amorkowi "połykając" drobne nierówności. - pokrętłem hydraulicznej blokady od pozycji ZERO (czyli brak blokady) do MAX (pełna blokada) wybierz coś pośredniego - na początek jakieś 1/3 zakresu - spowoduje to jednocześnie lekkie utwardzenie przy "nurkowaniu" i wolniejszy powrót sprężyny do pozycji normalnej.zakresu - czyli takie 2w1 naraz - nie jest to oczywiście pełna regulacja kompresji i dobicia ale przy odpowiednim "skręceniu" wajchy regulacyjnej można uzyskać namiastkę tychże. Dodatkowo należy napompować odpowiednio koła - można przyjąć dla tego typu roweru proporcje 60% (tył)/40% (przód) - ile dokładnie to zależy od wielu czynników ale na początek można przyjąć, że jeśli na tyle masz np. 60 PSI to na przodzie przyjmij 40 PSI. Powyższe drobne manipulacje pozwolą CI na poprawna współprace uginającego sie koła/opony na drobnych nierównościach i pracy amora na większych nierównościach. Oczywiście jesli mimo powyższego odczuwasz dyskomfort to bez amora poniżej 500 zł minimum nie podchodź - nie ma po prostu rozwiązan w tej cenie które pozwoliłyby CI znacząco odczuć komfort pracy i jazdy - wykorzystaj to co masz na maxa. Odnośnik do komentarza
tomicky Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 A ja mam pytanie. Bo mam integral V bez amortyzacji przedniej i pytanie do 300 zł jaki amorek może założyć do przodu? Tzn jaka rura itp. na co zwrócić uwagę? Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Jeśli chcesz zachować "optymalność" czyli nie przeginać z ceną zakupu to maks co powinieneś wsadzić na przód to SR Suntour XCT https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-sr-suntour-xct-pd15898 kolejna sensowna półka w sprężynie to 500+ - moim zdaniem niepotrzebnie przepłacisz bo choć różnicę odczułbyś wobec XCT-ka ale ... kupując taki amortyzator podwoisz wartość roweru ? W tej kwocie kupiłbym najlepsze i najgrubsze opony na jakie Cie stać (a które weszłyby CI do tego lazaro) prawdopodobnie max to 2 cale - ale do sprawdzenia - np. https://allegro.pl/oferta/28x2-0-opona-schwalbe-big-apple-endurance-ref-7561571994 - przy odpowiednim ciśnieniu masz namiastkę amortyzacji przy niższych kosztach. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się