Skocz do zawartości

Cross do 1300 - 1500 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym zakupić rower crossowy do rekreacyjnej jazdy (80% szosa / 20% lekki teren) w magicznym przedziale cenowym :) . Zazwyczaj będą to dojazdy do pracy oraz niewielkie jednodniowe wypady w niewymagający teren (polne drogi etc.). Od kilkunastu już dni studiuję powyższy dział forum oraz zbieram wszelkiego rodzaju informacje z Internetu. Zrobiłem  "krotką listę" moich faworytów (w tym i chyba najczęściej polecanych :D ).

 

1. Kands Maestro 2017 - 1439 zł

2. KANDS Cross Line 1100 - 1100 zł

3. LAZARO INTEGRAL V3 MEN 2018 - 1499 zł
4. LAZARO INTEGRAL V2 MEN 2018 1200 zł

5. KROSS Evado 2.0 2018

 

Rozważałem też VELLBERG EXPLORER 3.1/2.1 ALIVIO ale na chwilę obecną z ich dostępnością w odpowiednim rozmiarze (21") i kolorze (ciemny) jest dosyć słabo. Brałem też pod uwagę Spartacus CROSS 4.0, UNIBIKE PRIME GTS, Merida CROSSWAY 10-V 2017 ale lista już i tak jest długa :lol:

 

Na chwilę obecną mam dosyć mgliste pojęcie o wszelkiego rodzaju korbach, suporcie, kasetach itp. dlatego potrzebuję porady czy rower jest na odpowiednim poziomie (do zastosowań jak powyżej), czy połączenie ze sobą poszczególnych składowych ma sens? Czy warto dokładać 200/300 zł do lazaro V3 lub do Kandasa Maestro? Kandas maestro wygląda świetnie i jest jednolicie pomalowany - lazaro ma biały amortyzator :angry:

 

 

Odnośnik do komentarza

Według mnie dopłacić warto - na Alivio jeździ się bardzo przyjemnie. Jeśli chodzi o wybór między: Kandsem, Lazaro i Spartacusem, w zasadzie jest to prawie to samo.

Jeśli idzie o geometrię, każdy ma swoje preferencje. Mostek zawsze można skrócić, ramy nie zmienisz. Z drugiej strony Kross Evado (nawet 3.0) ma znacznie gorszy osprzęt od pozostałych propozycji.

Ramy królów Allegro istotnie są nieco większe niż ramy innych crossów w tych samych rozmiarach, ale też oprócz użytkownika hal900 nie spotkałam na tym forum nikogo, kto robiłby na nie aż taką nagonkę.

Odnośnik do komentarza

Dziękuje za odpowiedzi.

Przy moich 177cm i 82cm w kroku chyba nie powinno byc problemu z za dużą ramą. Pozostaje wybór pomiędzy Kandsem i Lazaro V3 ze wskazaniem chyba na Kandsa. Na stronie Kandsa jest informacja o 2 letniej gwarancji.Ciekawe czy dotyczy ona również osprzętu? Czy Kands wymaga zerowego przeglądu?

 

Edit: W Lazaro linka jest puszczona na dole ramy a w Kandsie na górze - ma to jakieś praktyczne znaczenie?

Edit2: Zamierzam kupic rower online. Czy polecacie jakiś sklep ze względu na bezproblemowa scieżkę zamówienia, lepsze ceny (możliwość negocjowania?)?

Odnośnik do komentarza

Napisałam ogromnego posta i zresetował mi się telefon, więc teraz będzie niestety krócej ;)

 

Z crossem - jak pewnie z każdym typem roweru - jest tak, że jednym pozycja odpowiada, innym nie i niewiele ma to wspólnego z rozmiarem ramy, a po prostu z geometrią. Ja po trzech miesiącach spędzonych na tym rowerze wiem, że wyprostowana pozycja jest dla mnie niekomfortowa, z kolei koleżanka, która odkupiła Spartacusa ode mnie, jest nim zachwycona. Żeby było śmiesznie - oprócz siodełka, które to z kolei mi odpowiadało bardzo :D Więc nie ma reguły.

 

Gwarancja, czy to w Kandsie, czy czymkolwiek innym, dotyczy głównie ramy. Na temat osprzętu i ogumienia jest taka ładna formułka, iż podlegają naturalnemu zużyciu i najczęściej dają na to pół roku. Generalnie dla mnie gwarancje producenckie są w większości nic nie warte i korzystam zawsze z rękojmi u sprzedawcy, bo daje większe możliwości i trudniej jest klienta wyrolować. Z drugiej strony jeszcze nie słyszałam, żeby komuś rama w Kandsie poszła. No, chyba że znaczniesz używać roweru niezgodnie z jego przeznaczeniem, czyli np. skakać. Przy normalnej jeździe i Twoim wzroście, zakładając, że nie jesteś otyły, zarówno rower, jak i koła bezproblemowo wytrzymają :) Natomiast zakup przez internet ma to do siebie, że potem za darmo jakiś inny serwis nie będzie na przykład regulował przerzutek. Zresztą tej czynności akurat lepiej nauczyć się samemu ;)

 

Z linkami jest tak, że górne prowadzenie ułatwia np. założenie trzeciego bidonu od dołu lub pomaga w zachowaniu czystości linek. Ma to znaczenie, jeśli jeździ się w błocie lub generalnie przy każdej pogodzie. Zależy również, ile zamierzasz jeździć. Ja mam prowadzenie dolne we wszystkich rowerach i jak na razie linek wymieniać nie musiałam, więc nie jest to tak, że dołem, to od razu zniszczenie i pożoga ;)

 

Powiem Ci tak - w tej cenie wiele rzeczy naprawdę nie ma większego znaczenia. Rower za 1500zł to rower z założenia rekreacyjny, a nie super wypas na lata. Ma tę niewątpliwą zaletę, że tania jest jego eksploatacja - niski koszt części oraz łatwość serwisowania (prawie wszystkiego można nauczyć się samemu). Taki rower pomaga określić, czego potrzebuje się naprawdę, co ma mieć i czego nie ma mieć jego następca albo zwyczajnie jeździ się latami raz na czas i tyle. Ja najtańszego Krossa Hexagona miałam lat 10, obecnie oddałam znajomej i po wymianie klocków, kół, linek, kasety oraz łańcucha dalej będzie go katować. I pewnie jakbym była zmuszona, jeździłbym na nim nadal - półtora roku temu moja siostra dojechała na tym niedoinwestowanym jeszcze rowerze do Częstochowy (ok. 240km w dwa dni). W tym samym czasie ja jechałam na dwuletnim MTB Kandsa i byłam w najszybszej grupie z samymi facetami.

Odnośnik do komentarza

Dziękuje za odpowiedzi.

Przy moich 177cm i 82cm w kroku chyba nie powinno byc problemu z za dużą ramą. Pozostaje wybór pomiędzy Kandsem i Lazaro V3 ze wskazaniem chyba na Kandsa. Na stronie Kandsa jest informacja o 2 letniej gwarancji.Ciekawe czy dotyczy ona również osprzętu? Czy Kands wymaga zerowego przeglądu?

 

Edit: W Lazaro linka jest puszczona na dole ramy a w Kandsie na górze - ma to jakieś praktyczne znaczenie?

Edit2: Zamierzam kupic rower online. Czy polecacie jakiś sklep ze względu na bezproblemowa scieżkę zamówienia, lepsze ceny (możliwość negocjowania?)?

 

 

Co do wielkości ramy to faktycznie jest większa niż u innych, około 2 cm. Ale myślę że 19 Kandsa będzie ok, ewentualnie wymienisz sobie mostek na krótszy albo regulowany. Ja mam 184 i przekrok 84 i właśnie 19 bo na 21 byłem za bardzo wyciągnięty i miałem krok na linkach ramy. Co do jakości to zrobię może oddzielny temat dla wszystkich którzy planują zakup maestro :) Ale generalnie jest ok poza małymi babolkami.

Odnośnik do komentarza

Co do wielkości ramy to faktycznie jest większa niż u innych, około 2 cm. Ale myślę że 19 Kandsa będzie ok, ewentualnie wymienisz sobie mostek na krótszy albo regulowany. Ja mam 184 i przekrok 84 i właśnie 19 bo na 21 byłem za bardzo wyciągnięty i miałem krok na linkach ramy. Co do jakości to zrobię może oddzielny temat dla wszystkich którzy planują zakup maestro :) Ale generalnie jest ok poza małymi babolkami.

 

Hmm, a to ciekawe. Byłem przekonany że 21" będzie idealne. A możesz zmierzyć odległość od ramy do ziemi na swoim 19"? Jeżeli to nie problem.

Odnośnik do komentarza

Super, dzieki. Podobno dla komfortu jazdy i bezpieczenstwa odległość od krocza do ramy dla roweru crossowego powinna wynosić ok 4-5 cm. Jeżeli wymiary dla 19ki będą takie jak podałeś to faktycznie bedzie to odpowiedni rozmiar a nie 21 jak założyłem na początku.

 

Edit: Z drugiej strony to moje 82cm jest na gołej stopie. Dodając do tego +/- 2cm na buty (mam dosyc wysoka podeszwe, buty korekcyjne) wychodzi ok 84 cm..

Odnośnik do komentarza

Znajomy jeździ właśnie na 21 a nogi ma takie jak ja, z tym że lubi się czuć jak supermen w locie :) Na 19 sztyce mam schowaną z zapasem jakichś 3 cm do znaku max. Myślę jeszcze nad zakupem regulowanego mostka żeby bardziej wyprostować pozycję bo tak mi wygodniej.

 

I taka uwaga, jeżeli umiesz coś podłubać przy rowerze to ok, a jeżeli nie bardzo to przejdź się kolego po serwisach w swojej okolicy i zapytaj się o ceny np przeglądu czy regulacji w rowerze firmy Kands. Ja akurat znam się dość dobrze ale z ciekawości popytałem się po sklepach rowerowych w moim mieście (Ostrowiec Świętokrzyski ). No i zonk :)

Przeglądu gwarancyjnego nigdzie nie chcieli podbić a za taki "regulacyjny" od 90 do 130 złociszy "bo to panie przy tych rowerach co my sprzedajemy to niska marketowa półka i ja w nim musze wszystkie śrubki sprawdzić wszystkie łożyska i dlatego tyle za przegląd "

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...