Skocz do zawartości

Scott Scale 980 vs. Merida Big Nine 500 /Lite - coś do max 4k !


Rekomendowane odpowiedzi

Nie do końca rozumiem konieczność tego serwisu zakładając np niski przebieg. Co się może stać jeżeli rowerem przejedzie się 1000 km a potem schowa go na zimę żeby w kolejnym dobić następne 1000 km i dopiero zrobić serwis np hamulców czy amortyzatora? Również rozważam zakup tego roweru do jazdy rekreacyjnej, również chciałbym kupić fajny rower na lata. Jeżeli będzie mi na nim wygodnie to nawet jeżeli moda będzie sugerować koła w rozmiarze 33 i lewitujace siodełka oraz skrętne światła led to dlaczego miałbym się nią sugerować? 

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, AdrianA napisał:

Nie do końca rozumiem konieczność tego serwisu zakładając np niski przebieg. Co się może stać jeżeli rowerem przejedzie się 1000 km a potem schowa go na zimę żeby w kolejnym dobić następne 1000 km i dopiero zrobić serwis np hamulców czy amortyzatora?

A czy samochód może cały rok stać w garażu nie używany tak, że po roku wsiadasz i jedziesz i nic się nie popsuje bo przecież rok temu był w warsztacie i nie był używany?

Odnośnik do komentarza

Wymiana amora, który kosztuje 1500 w rowerze za 3k to kompletna bzdura. Lepiej kupić Meridę Big Nine Limited. Rama ta sama i przyzwoity amor. Co prawda nadal takie same gówniane heble do wymiany.

Co do zostawienie konkurencji daleko w tyle to znowu bzdura. Za 4k kupisz XC 100 w Decathlonie na amorze Manitou z ramą która jest lżejsza od Merida Big Nine Lite o kilkaset gram a ma jeszcze możliwość użycia kół 27,5+. Natomiast rzeczywiście w porównaniu do Kellys/Kross/Unibike/Romet/Cube jest to znacznie lepsza rama. Ale przy wymianie amora dostaniemy za Suntoura XCR Air 300 a za Mintour Markhor Comp zapłacimy 1500. Więc kompletna bzdura.

Odnośnik do komentarza

Zależy do czego się porównuje i co kto potrzebuje.
M315 są to klamki hamulcowe na 3 palce ze stali bez pokrycia antykorozyjnego, najtańsze przewody hydrauliczne BH59, zaciski z najniższą siłą hamowania i najmniejszą średnicą tłoczków, najmiększe tarcze, które łatwo uszkodzić stosując zbyt twarde klocki. Czyli hamulce trekkingowo-rekreacyjne.
Hamulce do mtb mają aluminiowe klamki na 2 palce, bardziej wytrzymałe  przewody BH90, zaciski mające większą siłę hamowania dzięki większym i lepszym tłoczkom i lepsze, twardsze tarcze. Od Deore funkcję ServoWave zwiększającą szybkość reakcji hamulców ,dającą większą siłę,  od SLX ceramiczne tłoczki lepiej odprowadzające ciepło, od XT tarcze IceTech lepiej odprowadzające ciepło.

Odnośnik do komentarza
Dnia 17.06.2019 o 07:37, thalcave napisał:

A czy samochód może cały rok stać w garażu nie używany tak, że po roku wsiadasz i jedziesz i nic się nie popsuje bo przecież rok temu był w warsztacie i nie był używany?

A co ma się psuć skoro mało jeździsz? 

Sam od kilku lat mam auto, które ze względu na pracę i wyjazdy b.mało używam i nic się nie psuje bo niby co ma się popsuć??? dodam tylko, że auto stoi w garażu a nie pod chmurką. Całkowicie zgadzam się z Jackiem z tym co napisał na temat przechowywania roweru.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...