Skocz do zawartości

X Caliber 9 czy X Caliber 8 modele 2018 co wybrać ? Proszę ZA i PRZECIW


Rekomendowane odpowiedzi

Za 500 dostajesz:

- dożywotnią gwarancję Trek realizowaną na miejscu a nie kilkuletnią w Koblencji

- amor Recon z grubszymi lagami 32mm, kosztujący drożej. Ale XC30 Gold RL ma dobry tłumik Motion Control. Nie wiem czy Recon w wersji w Treku go ma. Bo są różne wersje

- korbę XT, dwie grupy wyżej

- lepsze hamulce

- większą potencjalną wartość odsprzedażną

 

Ja bym dopłacił

 

Za 500 dostajesz:

- dożywotnią gwarancję Trek realizowaną na miejscu a nie kilkuletnią w Koblencji

- amor Recon z grubszymi lagami 32mm, kosztujący drożej. Ale XC30 Gold RL ma dobry tłumik Motion Control. Nie wiem czy Recon w wersji w Treku go ma. Bo są różne wersje

- korbę XT, dwie grupy wyżej

- lepsze hamulce

- większą potencjalną wartość odsprzedażną

 

Ja bym dopłacił

A co powiesz o Kellys Gate 70 2018? 

Odnośnik do komentarza

Nowoczesna rama alu z wewnętrznym prowadzeniem linek, sztywną osią i piastami typu Boost. Z bezproblemowym wkręcanym suportem typu BSA. Bardzo dobry amortyzator powietrzny. Najwyższy model Recona z goleniami 32 mm, tłumikiem Motion Control, blokadą skoku i sztywną osią z szybkozamykaczem. Bardzo dobra korba SLX typu Hollowtech II, z bardzo uniwersalnymi blatami 36x26 i kasetą 11-42 z bardzo szerokim zakresem przełożeń. Bardzo dobre manetki i przerzutki, SLX/XT 11x. Hamulce niedrogie klasy Alivio ale jest to najtańszy w miarę przyzwoity model. Koła zapewne kiepskawe jak to zwykle w tej klasie. Ogólnie świetny rower.

Odnośnik do komentarza

Nowoczesna rama alu z wewnętrznym prowadzeniem linek, sztywną osią i piastami typu Boost. Z bezproblemowym wkręcanym suportem typu BSA. Bardzo dobry amortyzator powietrzny. Najwyższy model Recona z goleniami 32 mm, tłumikiem Motion Control, blokadą skoku i sztywną osią z szybkozamykaczem. Bardzo dobra korba SLX typu Hollowtech II, z bardzo uniwersalnymi blatami 36x26 i kasetą 11-42 z bardzo szerokim zakresem przełożeń. Bardzo dobre manetki i przerzutki, SLX/XT 11x. Hamulce niedrogie klasy Alivio ale jest to najtańszy w miarę przyzwoity model. Koła zapewne kiepskawe jak to zwykle w tej klasie. Ogólnie świetny rower.

Dzięki za odpowiedź, zastanawiam się jeszcze na Kross Leven 8, ale wybór padnie chyba na Kellys, choć nie znam dobrze tej firmy, biorę pod uwagę również Kellys Gate 90 https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c564/gate-90-29-p53489, ale czy jest warto dopłacać do tego modelu, jak możesz rzucić okiem było by super, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Witam,

ponieważ Jajacek ma naprawdę dużą wiedzę i doświadczenie chciałbym również skorzystać z okazji i zapytać o opinię na temat moich typów lub ewentualnie wskazanie alternatywnej ścieżki.

Przeczytałem też trochę Twoich postów o kosztach serwisowania co jest również istotne.

Pierwsze info. Chciałbym znowu powrócić o intensywnego ale rekraacyjneg jeżdżenia. Mozę dołożyłbym trochę więcej górek.

Mam 194 cm i waga (niestety) 135 kg dlatego muszę też szukać sprzętu który mnie dźwignie :) Rama 23" i koła 29 koniecznie.

Moje typy to XCaliber 8 (świetna cena 3300 za model 2019! - po znajomości). Przymierzałem się do XCaliber 9 ale cena i brak rozmiaru ramy 23 - odpadł ten pomysł.

Jako kontr propozycje mam Cuba ACID 2018 (świetna cena 3560pln) lub Cuba Reaction Pro 2018 w równie dobrej cenie 3999.

Oczywiście docelowo zamierzam wejść w spd ale to za miesiąc od nabycia.

W Calibrze 8 udźwig jest do 136 kg i tu trochę się boję...w Calibrze 9 do 165 (ale już koła do 120 kg... paradoks :)

Co do obu Cubów nie znalazłem info na ten temat. 

Pytanie co robić? W którą stronę pójść. Kusi mnie ten Cube Reaction Pro.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

pozdr Tomek

Odnośnik do komentarza

Marka nie jedzie. Marka to nie jest też tylko napis na ramie. Mówimy o rowerach klasy lepszej rekreacyjnej a nie topowych, wyścigowych. Jednakże topowe marki mają w tej klasie lepsze ramy, które są lżejsze i lepiej wykonane. Ramy Cube, Kellys czy Kross z tej półki cenowej ważą zwykle w pobliżu 2,2kg. Nie wiem ile waży rama Treka ale spodziewam się że ok. 1700 gram. Z pewnością jest lepiej wykonana przy pomocy hydroformingu.

 

Trek daje też dożywotnią gwarancję na ramę i bez problemu wymienia ramy uszkodzone w normalnej eksploatacji, w przeciwieństwie do większości innych firm. Jest to tez marka prestiżowa więc dopłacamy trochę do ceny za tzw. branding.

 

Zalecam dobrać rower do swoich potrzeb a nie na wyrost. Im ktos bardziej agresywnie i w cięższym terenie zamierza jeździć, tym większe są wymagania stawiane amortyzatorowi, napędowi i hamulcom.

 

Dla 95% użytkowników nie jest potrzebne więcej niż amor olejow-sprężynowy i osprzęt Deore. Płacąc więcej kupujemy zwykle lżejszy amortyzator, dający więcej możliwości dostosowania go do swoich potrzeb. Początkujący uzytkownik bardzo rzadko będzie wiedział jak to zrobić i rzadko z tego skorzysta. Kupujemy też osprzęt, który jest lżejszy, precyzyjniejszy, lepiej zmienia biegi pod dużym obciążeniem w trudnym terenie.

 

Ale to wszystko wiąże się z dużym wzrostem kosztów utrzymania roweru. Amor powietrzny przy częstej eksploatacji w cięższym terenie i/lub zimą potrzebuje serwisu za min. 300 zł rocznie. Cienki łańcuch 11-biegowy trzeba wymienić co ok. 700-1000 km bo inaczej zarżnie się kasetę która kosztuje 200-500 zł w zależności od modelu. Itd, itp.

 

Więc wracając do pierwszego Twojego postu 80% asfalt, w weekend ścieżki, górki zalecam kupić rower klasy:

Trek X-Caliber 8 2017, Cube Attention 2017 lub Kross Level B7 2018

 

Lepszy rower z lepszym osprzętem da dynamiczniejszą jazdę w terenie, będzie możliwość lepszego dostosowania go pod swoją wagę, będzie lepiej podjeżdżał i dawał lepszy komfort. Nie będzie to miało PRAWIE ŻADNEGO znaczenia podczas jazdy po asfalcie. A koszt utrzymania tego roweru, mając na myśli koszty serwisowe i koszty wymiany części zamiennych będzie ze 3 razy wyższy.

 

Porównując do motoryzacji to musisz sobie zadać pytanie czy do jazdy na ryby wystarczy Ci zwykły kombi lub tańszy SUV czy też musisz mieć w tym celu Toyotę Land Cruiser.

 

Natomiast ten Cube w karbonie nie jest wart swojej ceny. Wędką jest rama karbonowa. Ale ma najtańszy amor powietrzny jaki robi Manitou i beznadziejne hamulce za stówę. Jego waga jest wyższa niż mojego aluminiowego Speca Crave.

 

 

Cube LTD natomiast, jest to świetny wyścigowy aluminiowy hardtail, klasy, tzw. tzw entry level race, Z bardzo dobrym amortyzatorem (sam mam taki) i świetnym osprzętem i świetnymi hamulcami. Jednak o ile mi wiadomo jest to model ciut starszy bez sztywnych osi i paru nowszych technologii. Więc jak dla mnie nie jest wart swojej ceny. Jeśli komuś nie przeszkadza brak sztywnych osi, czy brak piast boost i ciut wyższa waga, to jest to bardzo dobry wybór. Ale IMO za max 4999.

 

Za ok. 5500 można kupić jeszcze Świetnego Specialzied Epic HT 2017 ze sztywnymi osiami i amorem RockShox Reba i hamulcami Deore.

 

Sztywne osie nie są tak ważne ze względu na to że rower będzie sztywniejszy ile na to że dają pełną powtarzalność pozycji tarcz w stosunku do klocków po wymianie koła w celach transportowych czy wymianie dętki.

 

PS.

Okolice Koszalina są mi znane bo tam się urodziłem i wychowywałem w Koszalinie i w Szczecinku u mojej babci. Ustka ma piękna plażę, chyba jedną z ładnijeszych w Polsce. Dwa razy byłem kilka lat temu, latem, w Łazach koło Ustronia, skąd robiliśmy przejażdżki szosą do Darłowa i Kołobrzegu.

                    

Napisano wczoraj, 23:43

Witam,

ponieważ Jajacek ma naprawdę dużą wiedzę i doświadczenie chciałbym również skorzystać z okazji i zapytać o opinię na temat moich typów lub ewentualnie wskazanie alternatywnej ścieżki.

Przeczytałem też trochę Twoich postów o kosztach serwisowania co jest również istotne.

Pierwsze info. Chciałbym znowu powrócić o intensywnego ale rekraacyjneg jeżdżenia. Mozę dołożyłbym trochę więcej górek.

Mam 194 cm i waga (niestety) 135 kg dlatego muszę też szukać sprzętu który mnie dźwignie :) Rama 23" i koła 29 koniecznie.

Moje typy to XCaliber 8 (świetna cena 3300 za model 2019! - po znajomości). Przymierzałem się do XCaliber 9 ale cena i brak rozmiaru ramy 23 - odpadł ten pomysł.

Jako kontr propozycje mam Cuba ACID 2018 (świetna cena 3560pln) lub Cuba Reaction Pro 2018 w równie dobrej cenie 3999.

Oczywiście docelowo zamierzam wejść w spd ale to za miesiąc od nabycia.

W Calibrze 8 udźwig jest do 136 kg i tu trochę się boję...w Calibrze 9 do 165 (ale już koła do 120 kg... paradoks :)

Co do obu Cubów nie znalazłem info na ten temat. 

Pytanie co robić? W którą stronę pójść. Kusi mnie ten Cube Reaction Pro.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

pozdr Tomek

Odnośnik do komentarza

W chwili obecnej najlepszy stosunek jakości do ceny z tej półki cenowej ma Kellys Gate. Modele 50 i 70.

Mają sztywne osie, dobre amory, dobre napędy, przyzwoite hamulce i koła.

X-Caliber nie jest złym rowerem ale o ile mi wiadomo koła ma jak z plasteliny a rama nie ma sztywnej osi dającej wzmocnienie kół

Nie wiem jaki jest udźwig Kellysa. Zapytaj u źródła. Pisz na:

gorczewska@legion-serwis.com.pl Mój kolega prowadzący sklep, Krzysiek Rogulski, da dobrą ceną na hasło Jacek Kapela

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...