Skocz do zawartości

Ostre koło


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! 

 

Chcę sobie kupić ostre koło i chciałbym się was poradzić co do wyboru. Nie znam się kompletnie na częściach itd. i fajnie by było jak byście mi doradzili czy nie przepłacam za dany egzemplarz. Nr 1 bym miał możliwość obejrzeć osobiście.

 

Dzięki i pozdrawiam!

 

Ostre nr 1:
https://www.olx.pl/oferta/ostre-kolo-fixie-rower-one-gear-rama-peugeot-CID767-IDrj645.html

 

Ostre nr 2:

https://www.olx.pl/oferta/ostre-kolo-single-speed-campagnolo-chorus-novatec-bianchi-fixie-fixed-CID767-IDtjKbr.html

 

Ostre nr 3:

https://www.olx.pl/oferta/ostre-kolo-rama-dancelli-59cm-okazja-CID767-IDkWliA.html

Odnośnik do komentarza

W sumie - żaden z nich nie jest przesadnie drogi, ale jak dla mnie - każdy ma swoje wady.

1. Kiepska piasta, owijka, opony... dobre i złe ;) Rzeczywiście świetnie trzymają, ale na ostrym nie wykorzystasz tej zalety w pełni, bo prędzej zrobisz iskrę. Za to łatwo się przebijają i z czasem puchną. Korba 2-tarczowa... założył - jaką miał. Ciekawe, czy linia łańcucha się zgadza?

2. Kiepskie hamulce, śmiesznie wygląda z dwiema klamkami. Rozumiem, że to potrzebne, jak przełoży koło na stronę wolnobiegu. Korba Campagnolo chyba wymaga suportu tej samej marki. Na Shimano też się założy, ale można ją zniszczyć.

3. Jakaś dziwna piasta. Mój Novatec ma 120 mm OLD i wkładając go w szosową ramę dałem po 2 podkładki między nakrętkę, a kontrę, żeby nie pogiąć ramy. Ciekawe, jak sobie z tym poradził sprzedający?

Jest chyba fanem dużych blatów ;) Ciekawe, skąd wziął torową koronkę 22T?

Ja mam korbę Prowhel Solid z krótkimi ramionami (165 mm). Na ostrym to ważne. Zmniejsza ryzyko iskry i ułatwia jazdę z wyższą kadencją. Blat zaledwie 44T, a z tyłu 15 i 16 (piasta 2 x fix). To wyraźnie zmniejsza masę.

Odnośnik do komentarza

W sumie - żaden z nich nie jest przesadnie drogi, ale jak dla mnie - każdy ma swoje wady.

1. Kiepska piasta, owijka, opony... dobre i złe ;) Rzeczywiście świetnie trzymają, ale na ostrym nie wykorzystasz tej zalety w pełni, bo prędzej zrobisz iskrę. Za to łatwo się przebijają i z czasem puchną. Korba 2-tarczowa... założył - jaką miał. Ciekawe, czy linia łańcucha się zgadza?

2. Kiepskie hamulce, śmiesznie wygląda z dwiema klamkami. Rozumiem, że to potrzebne, jak przełoży koło na stronę wolnobiegu. Korba Campagnolo chyba wymaga suportu tej samej marki. Na Shimano też się założy, ale można ją zniszczyć.

3. Jakaś dziwna piasta. Mój Novatec ma 120 mm OLD i wkładając go w szosową ramę dałem po 2 podkładki między nakrętkę, a kontrę, żeby nie pogiąć ramy. Ciekawe, jak sobie z tym poradził sprzedający?

Jest chyba fanem dużych blatów ;) Ciekawe, skąd wziął torową koronkę 22T?

Ja mam korbę Prowhel Solid z krótkimi ramionami (165 mm). Na ostrym to ważne. Zmniejsza ryzyko iskry i ułatwia jazdę z wyższą kadencją. Blat zaledwie 44T, a z tyłu 15 i 16 (piasta 2 x fix). To wyraźnie zmniejsza masę.

 

Ok, więc który z tych byś polecił początkującemu z ostrym kołem? Najbardziej skłaniam się ku nr 3. Czy może poczekać i upolować coś innego? Właściciel nr 3 mówi również, że rower waży 8,5kg.

Odnośnik do komentarza

Nr 3 jest bardzo dziwny ze względu na tę piastę i duże zębatki. Nie wiem, czy kierownica by Ci odpowiadała?

Na zdjęciu wygląda, że korby są bardzo długie i jak założysz pedały z noskami (on chyba sprzedaje bez pedałów) zawadzisz o koło na zakręcie. Na ostrym jest to niedopuszczalne, bo korby nie zatrzymasz, ani nie cofniesz.

Osobiście - skłaniał bym się do nr 1. Cena podlega negocjacji, więc coś zostanie na wymianę części.

Piasta - dokąd będzie działać - będziesz jeździł. Jak padnie - wymienisz na Novateca (ok. 120 zł).

Czy linia łańcucha się zgadza - tego nie wiem. Podejrzewam, że przy tej korbie może być nie halo. Ale zawsze jest opcja założenia łańcucha na młynek. Koronki są dostępne już od 13T, więc przełożenie na pewno dobierzesz, a blat - jeśli jest przykręcany (na zdjęciu nie widać) - możesz w ogóle wywalić. Linię łańcucha reguluje się również długością osi suportu. Wkłady kompaktowe dostępne są już od 20 zł.

Na tych oponach jeździłem. Na miasto - mogą być. W sumie - to na trasie częściej łapię gumę. 

Jak będziesz chciał coś wymienić - zerknij na stronę e-bmx pl. Mają spory wybór części do ostrego i niedrogo.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Samą ramę trudno kupić poniżej 200 zł. Co Ci nie będzie pasowało - powymieniasz. Na dzień dobry - piastę tylną.

Mam podobną do tej:

http://e-bmx.pl/opis/3094101/novatec-a166sbt-fixfix-m10.html

Różni się średnicą kołnierzy i jest trochę lżejsza. Jeżdżę na niej 2 lata i jestem zadowolony.

Koło zaplatałem sam. Nawet już 2-krotnie :), bo szprychy skorodowały i się zapiekły, ale jeśli będziesz chciał zmienić całe koło, to w tym sklepie zaplotą Ci gratis jeśli kupisz u nich wszystkie elementy.

Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...