Skocz do zawartości

Szosa endurance- ok. 3-4K, porównanie 4 modeli.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jak w temacie- czas zakupić jeszcze przed wiosną szosę (dla amatora ) z maksymalnie komfortową pozycją. Do porównania Fuji sportif 1.5d 2018, giant contend 2 sl disc 2017 jamis ventura race 2017 i jamis ventura comp 2017. Tribanom dziękuje.

 

Fuji sportif

według mnie najładniejszy, widelec pełen karbon, wewnętrzne prowadzenie linek, hamulce trp spyre ale do kupienia tylko wysyłkowo i wychodzi najdrożej ( jakieś 400zl więcej niż 2 kolejne)!

 

Giant contend

Hamulce hydrauliczne, sztyca karbonowa, korba z grupy tiagra, odbiór w sklepie stacjonarnym ale geometria najmniej komfortowa?

 

Jamis ventura race 2017

Link dotyczy nowego modelu(specyfikacja starego już nie jest dostępna na stronie) 2017 ma gorsza korbę ( na kwadrat fsa vero) , zewnętrzne prowadzenie linek i opony 25mm- reszta to samo-widelec full karbon, sztyca karbon, hamulce trp spyre-zakup w sklepie stacjonarnym

 

Jamis ventura Comp

Napęd oparty na grupie sora r3000, widelec full karbon, hamulce tektro lyra, aluminiowa sztyca podsiodłowa, zewnętrzne prowadzenie linek, ale najtańszy w zestawieniu ok. 1000zl od Fuji. Zakup również na miejscu.

 

Prośba o podjęcie decyzji w wyborze- tak jak pisalem wyżej,'najbardziej podoba mi się Fuji, ale nie wiem czy jest sens wydawania większej kasy na ten rower w porównaniu do pozostałych ( które również mi się podobają) i jeszcze ta sprzedaż wysyłkowa- mechanikiem rowerowym jestem raczej słabym.

 

Kilka pytań:

Czy hamulce hydrauliczne oraz suport znajdujący sie w giancie są ok- czytałem ze pressfit jest raczej awaryjny- może lepiej kupić rower z supportem wkręcanym?

Czy support w Fuji to również pressfit?

Czy któryś z rowerów ma lepsze koła, czy wszystkie sa mniej więcej takie same?

 

Prośba o wskazówki, wasz wybór oraz ewentualne propozycje innych modeli. Modele które zaproponowałem są nowe ale mogą być również używane, wtedy cena max 3000.

Odnośnik do komentarza

PressFit może ale nie musi stwarzać problemy. W tym sensie że czasem coś pyknie. Bywa że pyka częściej, bywa że rzadziej. Mam PressFit w jednej z szos i czasem coś pyknie. Taka jego dolegliwość. Oczywiście że wkręcany jest lepszy ale ni była by to cecha decydująca o zakupie roweru.

 

Fuji Sportif 1.5 Disc 2017 ma PressFit. Korba na kwadrat nie jest IMHO problemem. Kolega przejechał na takiej 120 tys km na szosie. Na Sorze bym nie kupił więc Comp skreślam. Obejrzałbym tego Jamisa i Gianta. W Giancie masz hamulce hydrauliczne. I Giant ma najlepszy opsrzęt. Jak masz możliwość to obejrzyj co się da na żywo i wtedy skonsultuj.

Odnośnik do komentarza

Tu masz review Gianta:

https://blog.wheelies.co.uk/giant-contend-sl2-disc-review-2017/

Jest z nim jeden problem. Kompletnie niestandardowe hamulce. Jest to dziwoląg zrobiony wspólnie przez Gianta i Tektro. Nie widziałem żeby ktokolwiek inny to stosował. Zrobiono przejściówkę-protezę przełączającą z klamek mechanicznych na hamulce hydrauliczne. Jestem przeciwnikiem dziwolągów i niestandardowych rozwiązań. Te hamulce mogą ale nie muszą sprawiać problemy i pytanie brzmi czy jakby ten system padł za parę lat to czy Giant będzie go jeszcze produkował i będą do niego części zamienne?

Odnośnik do komentarza

Dziękuje Jacku za odpowiedź-obejrzałem już oba Jamisy i przejechałem się nimi po sklepie. Gianta też widziałem, ale nie miałem możliwości się nim przejechać.Fuji tylko wysyłkowo.

 

Z tego co wiem, to te Gianty w Polsce miały dwa rodzaje hamulców hydraulicznych-

1.  połączony system mechanicznych klamek i hydrauliki (dziwioląg Gianta)

2. hamulce i klamkomanetki Shimano RS 405- poziom Toagry- większe łapy od standardowych i te są zamontowane w rowerze.

 

Porównałem na tyle ile umiałem geometrie tych 3 modeli i w moim rozmiarze (ML) stosunek stack to reach jest najmniejszy właśnie w Giancie- chociaż główka sterowa jest taka sama jak w Fuj i jeszcze wyższa niż w Jamisie.

Górne rury mają po 560mm- skąd różnica, nie wiem. Podobno Contend jest wogóle bardziej wypośrodkowany w geometrii. Jeżeli się mylę- poprawcie mnie.

 

Chciałbym mieć hamulce tarczowe jak najmniej problematyczne :) W zasadzie mogłyby być również obręczowe ale żeby się zmieściła tam trochę szersza opona- powiedzmy 30- 32mm. 

 

Sprawdziłem i nowy Fuji ma chyba support wkręcany.

Czy koła w tych trzech rowerach są tej samej ( najniższej) klasy- czy któreś są lepsze?

 

Jeżeli ktoś ma inne propozycje,(także używki) w rozmiarze 54-56 to również proszę o info. 

Odnośnik do komentarza

Najszersze opony w hamulcach obręczowych to chyba w Tribanie. Natomiast ja niespecjalnie widzę potrzebę szerszych niż 28 w szosie. Nawet na 25 jeździłem po szutrach i gruntówkach bez problemu. Jak się jedzie szybko to się szlifuje technikę, trochę jak jeżdżąc na MTB po śniegu i lodzie :)
Obecnie mam w szosie Roubaix 28 i w pełni mi wystarcza na kiepskie drogi. Nawet szosy z tarczówkami rzadko pozwalając na więcej niż 30 lub 32.

Fakt że teraz jest większa dostępność opon w większych rozmiarach. Moja ulubiona opona szosowa, Specialized Roubaix Pro jest już robiona w rozmiarze 30/32 czyli ma 30 wewnętrznie ale jest wysoka na 32.

Ja widzisz w tym review na temat Gianta, testujący ocenia komfort bardzo wysoko. Jeśli hamulce standardowe to Giant wygląda bardzo przyzwoicie.

A jak oceniasz te Jamisy? Mają ich jeszcze kilka w Legionowie? Sądziłem że szukasz Fuji i Giant 2017 bo 2018 są sporo droższe. Fuji 2018 ma w pełni karbonowy widelec podobnie jak Jamis Ventura Race podczas gdy Giant ma karbonowy z aluminiową rurą sterową. Fuji 2018 suport wkręcany bardzo uznanej firmy Praxis Works i hamulce mechaniczne TRP Sypre. Giant 2018 tarczówki hydrauliczne Tiagra. Jamis jako jedyny ma karbonową sztycę podsiodłową, ale nie wiem czy tak jest w modelu, który mają na sklepie. Giant jako jedyny ma pełną Tiagrę wraz z korbą. Pozostali oszczędzają na korbie. Wszystkie korby compact i takie same kasety 11-32. Wszystkie koła podobne. Nie podają jaka waga ale zapewne koła budżetowe. Giant jest znany z tego że ma niestandardową rozmiarówkę i dobrze się przymierzyć.

A po ile możesz je kupić?

Odnośnik do komentarza

 Serię Jamis Ventura  sprzedawca opisał jako turystyczne szosówki i to moim zdaniem to bardzo trafne określenie. Rower według mnie nie sprawia wrażenia budżetowego, jest zgrabny, ładnie pomalowany i wszechstronny. Spawy przy główce ramy ładnie wyszlifowane- niestety przy rurze podsiodłowej już zostały tylko pomalowane. Nie podoba mi się do końca  to, że linki są prowadzone na zewnątrz, opony mają 25mm  i ta korba-  mam taką samą w Treku fx z 2012r.

Sztyca 27.2mm ( w Ventura Race  w sklepie karbonowa),  widelec w pełni z karbonu i gwarancja dożywotnia na ramę ( warunków nie czytałem). Bardzo fajny rower, tylko czy najfajniejszy? :) Mają ich jeszcze trochę w sklepie. Na 2018 jest już wewnętrzne prowadzenie części linek i opony 28mm.

 

Giant  ma poza najlepszym osprzętem,  sztycę karbonową, no i niestety coś jeszcze- tak jak napisali w jakimś teście " boring paint job".

 

Fuji z 2018r.- 2017 i 2016 do mnie jakoś nie przemawiają. Fuji ma chyba tylko  takie prześwity żeby włożyć dużo szerszą oponę, ale jako jedyny nie ma sztycy karbonowej.

 

Wybór trudny... ale jaki przyjemny :)

Odnośnik do komentarza

Dziękuje Jacku za odpowiedź-obejrzałem już oba Jamisy i przejechałem się nimi po sklepie. Gianta też widziałem, ale nie miałem możliwości się nim przejechać.Fuji tylko wysyłkowo.

 

Z tego co wiem, to te Gianty w Polsce miały dwa rodzaje hamulców hydraulicznych-

1.  połączony system mechanicznych klamek i hydrauliki (dziwioląg Gianta)

2. hamulce i klamkomanetki Shimano RS 405- poziom Toagry- większe łapy od standardowych i te są zamontowane w rowerze.

 

Porównałem na tyle ile umiałem geometrie tych 3 modeli i w moim rozmiarze (ML) stosunek stack to reach jest najmniejszy właśnie w Giancie- chociaż główka sterowa jest taka sama jak w Fuj i jeszcze wyższa niż w Jamisie.

Górne rury mają po 560mm- skąd różnica, nie wiem. Podobno Contend jest wogóle bardziej wypośrodkowany w geometrii. Jeżeli się mylę- poprawcie mnie.

 

Chciałbym mieć hamulce tarczowe jak najmniej problematyczne :) W zasadzie mogłyby być również obręczowe ale żeby się zmieściła tam trochę szersza opona- powiedzmy 30- 32mm. 

 

Sprawdziłem i nowy Fuji ma chyba support wkręcany.

Czy koła w tych trzech rowerach są tej samej ( najniższej) klasy- czy któreś są lepsze?

 

Jeżeli ktoś ma inne propozycje,(także używki) w rozmiarze 54-56 to również proszę o info. 

 

gdzieś w okolicach metra kabaty wydaje mi się że widziałem sklep z logo fuji. Może tam mają, albo mogą sprowadzić.

Odnośnik do komentarza

Prośba o doradzenie w sprawie wielkości ramy- pomierzyłem się właśnie kalkulatorem ze strony competitivecyclist. Wyszły mi 3 możliwości doboru rozmiary ramy i teraz pytanie, którym się kierować jeżeli zależy mi na względnie bardziej wyprostowanej/ komfortowej pozycji ? Co one oznaczają?   

 

French fit wskazuje mi efektywną długość górnej rury na 55-55,5cm. Eddy fit i Competitive fit 53,9-54,3.   Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem, ale wydaje mi się, że rozmiar 54cm przy 180cm i przekroku 83cm to trochę mało. Zamieszczam wyliczenia dla French Fit :    

 

Top Tube Length
55.1 - 55.5 Cm
Seat Tube Range CC
56.7 - 57.2 Cm
Seat Tube Range CT
58.3 - 58.8 Cm
Stem Length
9.9 - 10.5 Cm
BB Saddle Position
74.6 - 76.6 Cm
Saddle Handlebar
53.9 - 54.5 Cm
Saddle Setback
4.6 - 5 Cm
Seatpost Type
Setback
Odnośnik do komentarza

Weź pod uwagę Eddy Fit. Samemu ciężko się dobrze pomierzyć ale wygląda mi że w miarę dobrze się pomierzyłeś. Przy 180 powinna wyjść rama długości 55-56 i to się z grubsza zgadza. BB Saddle czyli odległość od środka suportu do górnej części siodła też się zgadza bo ja mam przekrok 84 przy 175 wzrostu i wychodzi mi podobnie.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź, dla Eddy fit efektywna długość górnej rury wychodzi 53,9-54,3 a do Jamisa przymierzałem się do 56cm i pierwsze wrażenie było ok. Sprzedawca patrząc z boku  swierdził, że 54cm będzie za małe. Jacek, a  jaki  masz rozmiar ramy w swoich szosach-  54 czy 56cm?  Wyliczenia dla Eddy Fit: 

 

                                                                                  Top Tube Length

53.9 - 54.3 Cm
Seat Tube Range CC
55 - 55.4 Cm
Seat Tube Range CT
56.6 - 57.1 Cm
Stem Length
9.7 - 10.3 Cm
BB Saddle Position
76.3 - 78.3 Cm
Saddle Handlebar
52.2 - 52.8 Cm
Saddle Setback
5.1 - 5.5 Cm
Seatpost Type
Setback
Odnośnik do komentarza

Moje szosy są w rozmiarze 54. Obie mają górną rurę 54,8.

 

Kupując ramę 56 będziesz bardziej wyciągnięty ale będzie ona wyższa niż 54. Sądzę że na obu będziesz mógł osiągnąć odpowiednią pozycję. Ale na 54 będziesz zapewne musiał dokonać modyfikacji mostka. Zapewne kupić dłuższy. Samo przymierzenie się do ramy nie jest z moich doświadczeń obiektywne. Lepiej kierować się wskazaniami kalkulatora. Zdarzyło mi się dawno temu kupić szosę w Decathlonie i zamienić ją na większą bo wydawała mi się za mała. Był to błąd. Miałem też szosę o klasycznej geometrii race z górną rurą 55 i była na mnie za duża.

 

Mniejsza szosa może mieć też tę zaletę że może mieć krótsze ramiona korb, co jest korzystne dla kolan. W szosie, którą źle dobrałem w Decathlonie, miałem ramiona 175mm a ze względu na problem z kolanami, bóle kolan. Drobna zmiana na 172,5 i jest dużo lepiej.

 

Więc generalnie jeśli się jest na granicy rozmiarów a szczególnie jak chce się skrócić pozycję to mniejszy rozmiar jest korzystny. To są czynniki, które warto rozważyć. Natomiast większość moich kolegów o wzroście 180 jeździ na ramach 56. Ale prawie wszyscy z nich, mniej lub bardziej się ścigają.

 

Z danych, które przestawiłeś wynikałoby że masz krótki tułów, więc może 54 rzeczywiście byłoby lepsze. A jaki masz sternal notch?

Odnośnik do komentarza

Moje dane dla porównania:

 

Measurements
------------------------------


Inseam:                84
Trunk:                 61
Forearm:               34
Arm:                   67
Thigh:                 61
Lower Leg:             56
Sternal Notch:         150
Total Body Height:     175
 
The Eddy Fit (cm)
------------------------------

Seat tube range c-c:   55.6 - 56.1
Seat tube range c-t:   57.3 - 57.8
Top tube length:       53.8 - 54.2
Stem Length:           10.1 - 10.7
BB-Saddle Position:    74.6 - 76.6
Saddle-Handlebar:      53.1 - 53.7
Saddle Setback:        6.2 - 6.6
Odnośnik do komentarza

Sternal notch 150cm, moje pomiary:

 

Inseam:                83
Trunk:                 63,5
Forearm:               31,5
Arm:                   66
Thigh:                 60
Lower Leg:             57
Sternal Notch:         150
Total Body Height:     180

 

Jeżeli dobrze rozumiem twoi koledzy przy wzroście 180cm wybierają ramę 56cm żeby być bardziej wyciągniętym. Ja mógłbym wybrać 54cm i wtedy będę trochę bardziej wyprostowany?

 

W Jamisie Top Tube Effective będzie 11mm krótsza, a główka ramy niższa o  25mm w  porównaniu z rozmiarem 56.

Analogicznie w Fuji górna rura będzie krótsza o 15mm, a główka ramy niższa o 20 mm.

 

Czy niższa główka ramy w rozmiarze mniejszym nie wpłynie na pozycję?  Sztycę podsiodłową będę miał  w rozmiarze mniejszym zapewne na maxa wysuniętą.

Tak sobie myślę, że mostek mogę trochę skrócić, ale raczej podkładek pod mostek nie podłożę.

 

Odnośnik do komentarza

Widzę z parametrów że prawie na pewno dobrze się pomierzyłeś. Zauważ że mamy niemal identyczne parametry poza wzrostem. Ja mam bardzo krótką szyję a Ty jak sądzę masz długą i dłuższą głowę bo sternal notch mamy taki sam a trunk masz 2,5 cm dłuższy. Sądzę więc że będziesz się dobrze czuł na 54. Koledzy mają 56 żeby być bardziej wyciągniętymi i jest to dla większości z nich naturalna długość ramy. Ale są też tacy co jeżdżą na 54 żeby obniżyć pozycję i zyskać aerodynamikę. Zawodowcy sprinterzy o tym wzroście jeżdżą na ramach S żeby na finiszu mieć plecy równolegle do ziemi żeby maksymalnie zmniejszyć opór powietrza.

 

W 54 główka ramy będzie niższa a górna rura krótsza. Podkładek nie ma potrzeby dokładać, wystarczy kupić mostek ze wzniosem. Specialized ma świetny patent z którego od lat korzystam, mostek Multi Clip.(CLP)

https://media.specialized.com/support/0000016662/0000016662_IG0383_revA.pdf

W komplecie dostajesz kilka tulejek, które pozwalają na zmianę kąta podnosząc mostek do góry a tym samym skracając odległość od siodełka do kierownicy.

Nowy kosztuje 200, używane w świetnym stanie można trafić po 100-150 zł

https://sklep.airbike.pl/mostki/8070-mostek-specialized-comp-clp-mlt-17d-black-16-649810100.html

 

Sztycę będziesz miał wysuniętą prawie na max. Mi do maksymalnego bezpiecznego wysunięcia brakuje 1cm. Mam specjalną karbonową sztywną sztycę, z minimalną amortyzacją, z wbudowanym elastomerem, w celu zwiększenia komfortu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...