Skocz do zawartości

Fitness/ szosa do 2700zł


Rekomendowane odpowiedzi

 

@jajacek Nie do końca zgodzę się, z Twoją definicją roweru gravel, a chodzi mi o punkt o pozycji za kierownicą. Nie jest nigdzie powiedziane że powinno być wyżej. Gravel może iść za równo w stronę bardziej sportową jak i bardziej turystyczną.

Aspre ma charakter bardziej przełajowy, ale na pewno pozycja jest bardziej wyprostowana (oraz większa baza kół), niż w szosówkach Rometa - Huraganach, innymi słowy będzie być wygodniej na dłuższych dystansach. 

 

 

 

 

W przemyśle rowerowych nic nie jest jasno zdefiniowane i wszystko ewoluuje.

 

Ale jeśli masz rower, który ma krótką rurę główki sterowej i możliwość założenia opon jak w przełaju i napęd jak w przełaju (korba 46x34), opony zbliżone do przełajowych to czy on jest dla Ciebie przełajówką czy gravelem? Bo dla mnie jest niemal typową przełajówką. Z gravelem ma dla mnie wspólną jedynie nazwę i kilka mm szersze opony. Nie wiem jaka jest baza kół w tym rowerze bo na tej głupiej stronie Rometa nie udało mi się jej znaleźć.

 

Rowery gravel zrodziły się z potrzeby jazdy po drogach pożarowych wysypanych tłuczniem. Szukano rozwiązania jaki powienien być rower do jazdy po takich nawierzchniach. Jego koncepcja ewoluowała. Na początku była to przełajówka do której zakładano szersze opony. Ale przełajówka to nie jest rower do jazdy długodystansowej tylko do godzinnych wyścigów. Więc geometria musi być do jazdy długodystansowej. Czyli geometria zbliżona do szosy endurance. Dłuższa  główka rury sterowej, dłuższa baza kół, możliwość założenia szerszych opon, budowa ramy tłumiąca drgania.

 

Obecnie gravel to już nie przełajówka a jeszcze nie szosa. Coś pośrodku. Więc za optymalną geometrię dla gravela uważam zbliżoną do endurance, napęd pomiędzy przełajem a szosą, optymalny moim zdaniem to 48/32 z kasetą 11x34 czy 11x36. Opony 700x42 albo 700x45, wąska sztyca podsiodłowa 27,2 i bezmostowe tylne widełki tworzące wspólnie komfort. I tarczówki, najlepiej mechaniczne. Takim rowerem pojedziesz po mieście, pojedziesz na dłuższe wyprawy za miasto po szosie i w lekkim terenie i wjedziesz pod każdą górkę. To jest dla mnie gravel. Takie rowery są, przykład:

 

https://www.specialized.com/us/en/mens-diverge-comp-e5/p/128909?color=239507-128909

 

Romet Aspre ani Boreas nie spełniają moich wymagań w zakresie gravela. Więc dla mnie to taki ni pies ni wydra.

Odnośnik do komentarza

Chcę wrócić do szosy, myślałem o gotowym ale potem wymyśliłem, że można samemu złożyć. Wiem, że będzie drożej ale czas mnie nie goni. Rozłożę montaż na jeden/dwa sezony. 

 

Niekoniecznie musi być drożej. Jeśli będziesz cierpliwy to znajdziesz dobre i tanie części. Podliczyłem mojego "składaka". Całość wyniosła około 3800zł, przy czym ramę karbonową kupiłem używaną (ryzykowna sprawa, ale mnie się udało), a reszta części jest nowa. Rower pomimo użycia dosyć ciężkiej grupy Tiagra 4700 waży (bez pedałów) około 7,6kg na ramie L (57). To wynik często nieosiągany przez rowery zbudowane na grupie Ultegra i kosztujące 8-10tys.zł. Oczywiście waga nie jest wyznacznikiem jakości roweru, ale w tym wypadku pokazuje jak toporne koła, siodełka czy kierownice trafiają do bardzo drogich markowych rowerów.

Odnośnik do komentarza

Dołączę się do wątku szosy ale w kwestii samodzielnego składania. Chcę wrócić do szosy, myślałem o gotowym ale potem wymyśliłem, że można samemu złożyć. Wiem, że będzie drożej ale czas mnie nie goni. Rozłożę montaż na jeden/dwa sezony. Ot taki pomysł na wolny czas :)

 

Rama będzie alu, widelec carbon i znalazłem jak na razie tylko te dwie: 

klasyczna

http://www.accent-bikes.com/produkty/ramy/ramy-szosowe/apex-set

i lekko wygięta (stery tapered)

http://www.accent-bikes.com/produkty/ramy/ramy-szosowe/draft-set

Waga ramy 1630g, z widelcem 2080g.

1. Czy to dużo jak na ramę szosową? Porównywałem z Deca i niby nie wygląda źle (Triban 520 - rama 1760g).

2. Średnica mufy 68mm - pytanie czy można do tego założyć napęd Capagnolo - nie wiem jak u nich z kompatybilnością. To na razie jedynie pytanie, bo może skończę na klasycznym Shimano (ew. Sram).

Macie może namiary na innych producentów ram? Z tych firm, które znam nikt nie sprzedaje takiej "części".

Hej znalazłem jeszcze coś takiego http://allegro.pl/force-taranis-rama-szosowa-al-czarn-czerw-mat-r-l-i6525616550.html

Czeska marka, podobno niezłe ramy robią, a i wagowo lepiej niż Accent.

Odnośnik do komentarza

Mnie się podobają ramy Mosso, niestety rozmiary jak dla Azjatów (małe ramy), np.

http://allegro.pl/rama-szosowa-mosso-730tca-z-widelcem-karbon-53-cm-i7107104796.html#thumb/7

Piękne spawy, przyzwoita waga. 

Fachowo powinno być "spoiny":)  Kupując ramy spawane zwracajcie uwagę czy spoiny są szlifowane czy nie. Te obrabiane (szlifowane, polerowane) są lepsze pod względem wytrzymałości zmęczeniowej. Po prostu jest szansa że dłużej wytrzymają. Ale też zazwyczaj więcej kosztują.  

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...