Skocz do zawartości

Dwa koła za dwa koła


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, jestem tu nowy i jak pewnie wiekszosc nowych, zaczynam od pytania co tu kupic na poczatek...

 

Z gory przepraszam za brak polskich czcionek, ten laptop ma swoje problemy...

 

No wiec wrocilem sobie do kraju z daleka, zaczynam zycie od poczatku, wprowadzilem sie do nowego miasta, poznalem dziewczyne i ona duzo jezdzi... Ja za mlodu tez duzo jezdzilem, ale tak naprawde to juz nie mialem dobrego roweru dobre pare lat, znam troche marek ale tez widze ze mase nowych firm sie pojawilo na rynku.

 

Zeby nie przedluzac mam (czy raczej bede mial za miesiac) okolo 2k do wydania (choc jesli cos bedzie dobrego za 1,5k to sie wcale nie zmartwie). Moja dziewczyna ma Authora za okolo 2.8k (chyba Vision, 27.5),i choc bardzo mi sie podoba to momentami wydaje mi sie zbyt ciezki a nawet toporny. Mam 175 cm wzrostu i odpowiada mi za to rozmiarem, wiec szukalem czegos podobnego. Po paru ladnych godzinach na necie znalazlem kilka rowerow, ktore mi wpadly w oko, technicznie i wizualnie (kolor tez sie dla mnie liczy..).

 

Aha, rower bedzie uzywany 50/50, miastem na codzien i w terenie (raczej plaskim - Roztocze) w dni wolne, poznalem tu juz pare ludzi, ktorzy robia 100-120km dziennie po polach i z checia sie do nich dolacze. Wiec generalnie potrzebuje czegos dosc uniwersalnego. Nie bede udawal ze znam sie na sprzecie, oczywiscie moglbym wszystko wyszukac na necie, ale moge sie zalozyc ze na tym forum jest banda specjalistow, ktorzy na pierwszy rzut oka mi powiedza co jest lepsze od czego bez wchodzenia w szczegoly. Moim jedynym wymaganiem sa hamulce tarczowe, najlepiej hydrauliczne.

 

No wiec po tych paru godzinach zawezilem poszukiwania do tych kilku modeli:

1. Diamondback MTB Sync 3.0 https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/diamondback_mtb/53782/sync_3_0

2. Giant ATX 2 

https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/giant/50185/atx_2

3. Scott Aspect 770

https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/scott/51379/aspect_770

4. Mongoose Switchback 27.5 Expert

https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/mongoose/54413/switchback_27_5_expert

5. Northtec Makalu

https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/northtec/51836/makalu/3

albo:

6. Northtec Viking

https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/northtec/51831/viking

 

Co do pierwszych czterech to sa to marki, ktore znam od dawna i mozna im chyba ufac. Co do Northtec to wiem tylko ze to w miare nowa polska firma, ktora zbiera mase dobrych recenzji, i jesli mialbym te pieniadze teraz w reku to pewnie bym cos od nich kupil, choc to bardziej fascynacja kolorystyka i wygladem przemawia (pozycje 5 i 6 w graficie/niebieskim wygladaja super!). Jeszcze a propos tego, to jesli 27.5 to najmniejsze kola na ktorych nie wygladam smiesznie (mamy tu tez rowery 26"), to czy 29 jest duzo wieksze? Bo z tych dwoch Northtec'ow bardziej podoba mi sie Viking.

 

Dobra, pewnie Was znudzilem, ale czytalem pare innych postow i zrozumialem ze musze dac jak najwiecej informacji na poczatku. Wiec jesli ktos ma chwile czasu w te mrozne dni (u nas -8 stopni teraz), to prosze o porade. 

Odnośnik do komentarza

Zajrzyj tu na początek:

https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-2000-zlotych/

https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-gorski-trekkingowy-czy-crossowy/

 

Jeśli Twój teren to płaskie niewymagające ścieżki to spróbuj crossa zamiast MTB.

 

Northtec jest już parę lat na rynku. Oprócz internetu sprzedają w sklepach stacjonarnych. Ceny wyższe niż tzw. "królowie Allegro". Malowanie faktycznie mają ładne, na żywo wyglądają jeszcze lepiej ale to kwestia gustu. Koła 27,5 lub 28 lub 29 (czyli to samo co 28 ale z "większą" oponą) są prawie dla każdego.

Jeśli ten Vikking Ci się podoba i ma parametry, których poszukujesz to bierz. Choć dziwię się, że do przerzutki Alivio dali 8-mio biegowe manetki...

Możesz też poszukać wśród marek Knad, Spatakus, Lazaro itd.

Odnośnik do komentarza

Nawet taką stronę znalazłem:

http://roztoczemtb.pl/

 

Sam zresztą w tym roku też się wybieram na Roztocze. 6-tego maja, Cezary Zamana organizuje maraton MTB po najbardziej kultowych wąwozach Roztocza. Może uda mi się przyjechać. Zapraszam do uczestnictwa. Więcej info tu:

http://www.mazovia.zamanagroup.pl/index.php?stat=408&ord=2

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedzi. Chyba dzisiaj pójdę do paru sklepów i sprawdzę jaki rozmiar ramy jest dla mnie najlepszy. Co do tych przerzutek Alivio to co, one są niekompatybilne?

Z chęcią bym wziął udział w jakimś rajdzie, ale nie sądzę że jestem gotowy w tej chwili. Tutaj ponoć jest dużo rajdów, moja dziewczyna wzięła udział kilka razy. Dla mnie to jak narazie głęboka woda, dawno nie jeździłem, zrobiłem jakieś 500km (głównie po mieście) w ciągu miesiąca i dla nie to już było coś.

Na pewno będę się starał przejechać Green Velo bo to przecież nie daleko, a potem zobaczymy.

 

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jeśli nie zamierzasz się zapuszczać na tereny po których jeżdżą ci co jeżdzą na MTB, po lasach i wąwozach, to te rowery są ok. Natomiast do jazdy terenowej to przekładając na język motoryzacyjny są odpowiednikiem Łady Niva. Od ok. 3k zaczynają się podobne do Nissan Patrol.

 

Rozmiar ramy 17,5 cala, zalecam koła 29 cali.

Odnośnik do komentarza

Co do tych przerzutek Alivio to co, one są niekompatybilne?

Z chęcią bym wziął udział w jakimś rajdzie,

Alivio RD-M4000 to przerzutka 9-cio biegowa, manetki są a 8 biegów. Trochę to dziwne bo rówżnica cenowa jest niewielka, a wsadzili "gorsze". Poza tym Northec zazwyczaj wsadzał całą grupę do rowerów i nie kombinował.

Jeśli rajd to powinien być rower MTB, a jeśli chcesz mieć z tego frajdę i osiągać wyniki to posłuchaj Jacka. Nie znaczy to, że nie da się jechać na tańszym. :)

Odnośnik do komentarza

Dla nowicjusza jak ja to myślę że pewnie jakikolwiek z tych wymienionych pewnie będzie ok, o lepszym pomyślę jak już złapie bakcyla na całego... Co do rozmiaru ramy to przyznam się szczerze że to temat rzeka, nie ma chyba uniwersalnego systemu mierzenia, patrzyłem na strony producenta rowerów zasugerowanych w pierwszej odpowiedzi i oni tam piszą że dziewiętnastka dziewiętnastce nierówna. Musiałbym znaleźć dokładnie te modele o których myślę w naszych lokalnych sklepach i spróbować samemu, ale jak się dowiedziałem to lokalne sklepy tutaj raczej na stanie mają tańsze rowery a markowe to raczej na zamówienie... No chyba że pojeżdze sobie do większych miast.

Poza tym na chłopski rozum to (patrząc na tabelę porownawczą na wyżej wspomnianej stronie) to różnice między ramą 17 a 19 czy innymi to czasem dosłownie milimetry.

 

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Z moich wieloletnich doświadczeń to parametry dobrze pomierzone z kalkulatora Competitive Cyclist Bike Calculator, prawie zawsze są trafne. Rama, ramie nierówna ale ogólnie jak się jest na granicy dwóch rozmiarów to lepiej kupić mniejszy. Dopasowanie większego jest najczęściej bardzo trudne a mniejszego łatwe. 15 cali przecież nie kupisz a 19 raczej będzie za długi. Na wysokość przy moich 175/84 19/20 cali mi bez problemu pasuje. Ale górna rura jest za długa. Przez chwilę rozważałem 19 i testowałem ale odpowiednio dopasowane 17,5 jest idealne.

Odnośnik do komentarza

Nie bardzo wiem co masz na myśli mówiąc "odpowiednio przystosowane", tzn robione na zamówienie? Patrząc na tabelkę ze strony Northtec'a to pomiędzy 17ką a 19ką jest tylko 20mm różnicy jeśli chodzi o długość A. Ja mam 175/75, dość długie nogi, więc na pewno sięgnę do ziemi i tylko się zastanawiam czy te 2 cm spowodują jakąś większą różnicę poza bardziej pochyloną pozycją podczas jazdy... Byłem przed chwilą w sklepie rowerowym ale tam na 30-tu metrach kwadratowych mieli chyba z 70 rowerów i nawet nie było jak coś spróbować.. Poza tym w tym sklepie nie są w stanie ściągnąć niczego czego chciałem (choć w ogłoszeniu mieli Diamondback), więc nie chciałem faceta męczyć. 98cc5237d4c65f2fd7329a5b7270b5d3.jpg

 

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Przez odpowiednio dostosowane mam na myśli optymalne dla kogoś odległości pomiędzy siodełkiem i kierownicą, odpowiednie profilowanie kierownicy i odpowiednią długość mostka. Siodełko można przesuwać w przód i w tył. Mostek (wspornik) kierownicy też jest częścią wymienną i można kupić taki, który w połączeniu z górną rurą i kątem nachylenia go w stosunku do podłoża, da optymalną pozycję. Rower większy to nie tylko 2cm górnej rury. To też większa długość pomiedzy osiami kół i normalnie kilka innych parametrów. Swoją drogą wklejona tu geometria pokazuje czym się różni kiepski producent, taki jak tu, od lepszego, w zakresie ramy roweru. Tu wszystkie rozmiary oprócz 23 cale mają identyczne wszystko oprócz górnej i dolnej rury. Czyli producent dospawuje dwie rury do tylnych widełek i daje każdemu od 160 do 190 cm wzrostu. Dobry producent oprócz tego że robi hydroforming i ewentualnie wewnętrzne prowadzenie linek, robi też zmiany w każdym przedziale wzrostu. U dobrego producenta główka rury sterowej jest różna w zależnosci od wielkosci ramy a dobrze hydroformowane aluminium ma różną grubość w różnych miejscach co przekłada się na odczucia z jazdy. Tu różnice rzeczywiście ograniczają się do 2cm górnej rury a co za tym idzie dłuższej bazy kół oraz wyżej przyspawanej rury podsiodłowej.

Ale i tak trzeba powiedzieć że ten Northtec się poprawił bo jeszcze niedawno miał totalnie badziewne ramy po 5-10 dolarów sztuka i fatalne malowanie. Gdyby dali amortyzator a nie chamski uginacz to by się nadawał do jazdy terenowej. Ale amortyzator dają dopiero w modelu Canyon DR. Oczywiście jeździć po bezdrożach da się również syrenką i polonezem. Za ok. 2k to już nie będzie syrenka ale właśnie taki polonez. Czyli jak nie jedziemy za szybko i za daleko, omijając dziury i podnosząc tyłek z siodełka po najechaniu na dziurę, to da się żyć.

Jeśli się dobrze pomierzyłeś, to z przekrokiem 75 ramę 19 odradzam. To są dosyć krótkie nogi. Ja przy tym samym wzroście mam 84 a na pająka nie wyglądam.

Odnośnik do komentarza

Tu wszystkie rozmiary oprócz 23 cale mają identyczne wszystko oprócz górnej i dolnej rury. Czyli producent dospawuje dwie rury do tylnych widełek i daje każdemu od 160 do 190 cm wzrostu. Dobry producent oprócz tego że robi hydroforming i ewentualnie wewnętrzne prowadzenie linek, robi też zmiany w każdym przedziale wzrostu.

Aż tak krytycznie bym tego nie ocenił ;) . W zależności od rozmiaru zmienia się rura podsiodłowa, górna i myślę, że dolna też, bo inaczej nie zachwałby kąta główki ramy. Słyszałem też różne opinie o wewnętrznym prowadzeniu linek. Nie używam w sporcie więc maja opinia jest tu oczywiście powieleniem tego co mówią inni ale podobno nie wnoszą nic poza trudną wymianą.

Amortyzator XCM szłału nie robi ale jakoś działa. Mam, używam. Niestety przy niskich temperaturach włącza się automatyczna blokada skoku - czytaj: zamarza :D

Odnośnik do komentarza

Wewnętrzne prowadzenie linek ma plus i minusy.

 

Plusy:

- ładnie wygląda

- oszczędza linki przed korozją i zabrudzeniem co wpływa na kulturę pracy

- chroni przed mechanicznym uszkodzeniem

Minusy

- utrudnia dostęp serwisantom

- musi być dobrze wykonane żeby dobrze działało. Kiepski producent  wrzuci pancerze w całości do środka i będą uderzać o ramę co będzie wnerwiać oraz nie będzie zbyt szczelne. Porządny producent puści w środku w peszlach i da uszczelniające końcówki.

Odnośnik do komentarza

Dobra, najpierw sprostowanie, 75 to faktycznie moja waga, a nie długość nogi, która wynosi też około 84, właśnie sprawdziłem.

 

Poza tym to chyba muszę się do czegoś przyznać. Otwieramy z dziewczyną mały hotel (3 pokoje na początek), który będzie przeznaczony dla rowerzystów (głównie), z wszystkimi udogodnieniami, boxami na rowery, dostępem do serwisu, rowerowym wystrojem itd itp. W tym momencie jesteśmy na etapie kończenia biznes planu i czekamy na przyznanie dotacji, choć nawet bez tego to zrobimy, tylko że dłużej to zajmie. Na razie nie chcę zapeszyć, więc nie mówię co i gdzie, ale jak ruszy to dam Wam znać. Jeśli chodzi o rower o który pytam to oryginalnie miał być do wynajmu dla przyszłych (potencjalnych) klientów, ale pomyslelismy że kupimy taki, który mi pasuje. Z czasem, jeśli wszystko pójdzie dobrze i zbierzemy jakąś rzeszę stałych klientów to pewnie za rok czy coś będę miał ciśnienie żeby kupić coś lepszego (zwłaszcza jeśli się napatrzę na sprzęty jakimi inni ludzie jeżdżą), ale ze względu na ograniczenia finansowe chyba na razie zostanę w tej strefie cenowej i po prostu będę się cieszył tym co kupiłem. Dziękuję wszystkim za rady, wywnioskowalem że to bardzo osobiste doznania zwykle decydują o wyborze roweru i (choć nikt ani tak naprawdę nie zjechał ani nie pochwalił mojego wyboru), pewnie po prostu kupię coś ładnego z hamulcami hydraulicznymi, ha ha.

Ewentualnie, jak już dojdzie do zakupu (gdzieś w marcu), to może będę miał więcej pytań.

 

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...