Skocz do zawartości

Rower Crossowy na lata


Rekomendowane odpowiedzi

Podejdź do jakiegoś większego sklepu rowerowego gdzie mają wybór kilku marek i modeli. Porozmawiaj ze sprzedawcą o tym czego potrzebujesz, przymierz się do kilku modeli, przejedź się. Niech będzie wygodnie. Pozycja nie może być zbyt sportowa bo nie każdy zniesie dłuższy dystans na takim rowerze, nie może też być zbyt wyprostowana. Na długie dystanse miejska pozycja nie jest zbyt wygodna. Wybierz złoty środek. 

I jeśli dokładnie nie wiesz co chcesz to możesz kupić jedną z bardziej znanych marek. Jeśli będziesz chciał przesiąść się na coś innego bądź stwierdzisz, że to nie dla Ciebie to łatwiej sprzedasz coś znanego.

Jak już w końcu coś wybierzesz, negocjuj cenę.

Odnośnik do komentarza

Moje zdanie jest takie że kupno kiepskiego roweru spowoduje że nie będzie się go tak używać jak roweru co najmniej przyzwoitego. Czyli że nie spowoduje pozytywnego, prozdrowotnego uzależnienia nazywanego cyklozą :)

 

Dlatego należy kupić rower przynajmniej przyzwoity pozwalający na czerpanie przyjemności z jazdy i chęć rozwijania cyklozy przez samo patrzenie na niego :) Czyli że musi spełniać również wymagania estetyczne.

 

Zgdzam się z Krzyśkiem że często pierwszy zakup jest nietrafiony. Człowiek inteligentny się rozwija a jego pasje ewoluują. I tak samo jest z rowerem. Może się okazać że ktoś szukający szybkości pójdzie w stronę szosy, ktoś preferujący jazdę w terenie pójdzie w stronę MTB a inny będzie wolał jeździć bez napinki, zwiedzać i czerpać przyjemnosć z przemieszczania na wolnym powietrzu.

 

Cross jest takim dosyć uniwersalnym wyborem, pozwalającym spróbować wszystkiego po trochu. Moze się okazać że na lata będzie wystarczający do wszystkich rowerowych potrzeb użytkownika. A dla niektórych będzie tylko przystankiem w drodze rowerowego rozwoju. Natomiast jeśli ktoś ma od razu ciągoty w stronę asfaltu to warte rozważenia są rowery fitness/hybrid i CX czyli przełajówki/gravele/cx. A jak kogoś kręci też teren to warto rozważyć 29er, który jest świetny w teren jak i do jazdy po mieście a nawet po asfalcie.

 

Moja lista przyzwoitych crossów, z grubsza zgodna z listą Michała (niet):

Romet Orkan 5

Kross Evado 6

Kross Evado 7

Giant Roam 0

Giant Roam 1

Radon Scart 7.0

Unibike Zethos

Cube Cross

Kellys Phanatic 70

Odnośnik do komentarza

Tak się składa, że sporo jeździłem na rowerach z wąskimi oponami, które sam składałem typu: single speed, ostre koło i w między czasie na jakiś szosach.

Przyszła chęć pojeżdżenia po bezdrożach, szutrach, lasach jak i asfaltach i wygodnym dojeździe do pracy oraz rekreacyjnego przewietrzenia się na rowerze i kupno pierwszego roweru za pewną sumę i zdecydowałem się na używanego crossa w super stanie, gdzie poprzedni właściciel założył nowy osprzęt Deore/XT, kasetę i korbę z zębatkami bardziej górskimi za trochę ponad 2 tysiące. Przyznam, że jestem bardzo zadowolony z tego typu roweru, gdyż daje uniwersalność i rzeczywiście można stwierdzić czego tak naprawdę czego się potrzebuje lub utwierdzić się w prawidłowym wyborze. Moim crossem, jeżdżę po lasach, polach, asfaltach, mieście po górach stołowych również nim pojeździłem i stwierdzam, że rower typu cross jest dobrym wyborem jak się oczekuje uniwersalności i wygody.

Ja jednak coraz bardziej zastanawiam się nad rowerem typu gravel z względu na pozycję - kierownice baranek i piękno tych rowerów oraz przydatności dla mnie.

 

Na co dzień do rekreacji jeżdżę na crossie, a jak chcę poszaleć to wsiadam na ostre koło i jadę poszaleć na mieście.

Odnośnik do komentarza

 

Podejdź do jakiegoś większego sklepu rowerowego gdzie mają wybór kilku marek i modeli. Porozmawiaj ze sprzedawcą o tym czego potrzebujesz,

Tu akurat jak w pierwszej reklamie podpasek w tv '' z pewną dozą nieśmiałości'' :P  Jeśli trafi na konkretnego gościa to faktycznie doradzi i pomoże z wyborem, a jak się trafi taki co to chce tylko pozbyć się towaru ze sklepu to już gorzej. Dobrze jest już wcześniej wstępnie zdecydować się na jakiś model/rodzaj i trochę o nim poczytać żeby ''Pan Mietek'' / nic do Mietków nie mam ;) / nie wcisnął jakiegoś barachła twierdząc że to będzie super najlepsze do naszych potrzeb. Potem widzę panią około 60 lat jadącą promenadą nad zalewem na wypasionym MTB z powietrznym amorem i napędem XT/SLX.  NIe żeby nie mogła sobie takiego roweru kupić i nim jeździć, ale często gęsto jest to przerost formy nad treścią.

Odnośnik do komentarza

Akurat jeżdżenie do sprzedawców totalnie odradzam. W 99% sprzedadzą klientowi to co im nie schodzi lub jest na magazynie. Sprzedawca nie jest od tego żeby komuś zrobić dobrze tylko żeby zarobić. Po to jest to forum żeby się skonsultować przed zakupem i dokonać przemyślanej decyzji. Oczywiście wielu nie wie co ma kupić i albo musi zaufać nam albo sprzedawcom. Czasem kupi się nie to co trzeba. Niestety, nauka kosztuje :)

Odnośnik do komentarza

Super dyskusja się rozwinęła, :). Chociaż w nie dała ostatecznej odpowiedzi na zadane pytanie. Ja nie szukam już roweru, bo go kupiłem. Przymierzamłem się do Rometa Orkana 4 (z 2016r, cena była atrakcyjna), i od tego zaczęła się moja przygoda na tym forum. W międzyczasie moją uwagę zwrócił, za sprawą tego forum, UNIBIKE VIPER GTS, ale ostatecznie kupiłem Scotta SUB 20... Jazda nim sprawia mi frajdę. czy wg Was to jest rower który może być zaliczony do TYCH CROSSÓW? Ktoś na tym forum napisał np że treki to nie są firmowe rowery. W takim razie co należy zaliczyć do przyzwoitych, czy też także firmowych rowerów?

Odnośnik do komentarza

Ja to w ogóle nie rozumiem co ma znaczyć to pojęcie '' nie firmowy'' każdy rower od producenta jest firmowy. Czy to będzie tani Kands czy drogi Spec, to obydwa zostały wypuszczone przez firmę. Jasne jedna będzie znana i ceniona na świecie a druga będzie działać na rynku lokalnym, ale obydwie produkują rowery jak by nie było.

Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie czołowe firmy to:

 

Specialized, USA

Trek, USA,

Gary Fisher, USA

Cannondale, USA

Fuji, USA

Felt, USA

Santa Cruz, USA

GT, USA

Cervelo, Canada

Argon 18, Canada

Boardman, Wielka Brytania

Scott, Szwajcaria,

BMC, Szwajcaria

Pinarello, Włochy,

Colnago, Włochy

Cipollini, Włochy

Willier Trestina, Włochy

Bianchi, Włochy

De Rosa, Włochy

Look, Francja

Lapierre, Francja

Ridley, Belgia

Merckx, Belgia

Focus, Niemcy

Canyon, Niemcy

Stevens, Niemcy

KTM, Austria

Orbea, Hiszpania

Merida, Tajwan

Giant, Tajwan

 

To tak z grubsza :)

Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie czołowe firmy to:Specialized, USATrek, USA,Gary Fisher, USACannondale, USAFuji, USAFelt, USASanta Cruz, USAGT, USACervelo, CanadaArgon 18, CanadaBoardman, Wielka BrytaniaScott, Szwajcaria,BMC, SzwajcariaPinarello, Włochy,Colnago, WłochyCipollini, WłochyWillier Trestina, WłochyBianchi, WłochyDe Rosa, WłochyLook, FrancjaLapierre, FrancjaRidley, BelgiaMerckx, BelgiaFocus, NiemcyCanyon, NiemcyStevens, NiemcyKTM, AustriaOrbea, HiszpaniaMerida, TajwanGiant, TajwanTo tak z grubsza :)

Czy ten wykaz jest z gradacją,od najlepszej do najgorszej?

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy Rossignol sam coś produkuje. Mamy narty biegowe. Wiązania w nich mają naklejkę Rossignol ale są to wiązania firmy Rottefella. Czy Rossignol sam produkuje deski czy też kupuje w czyjejś fabryce to nie wiem. Są firmy, które mają swoje R&D a są takie, które tylko mają marketing. Do których należy Rossignol nie wiem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...