Skocz do zawartości

Lżejsze koła do szosy


Rekomendowane odpowiedzi

Corsa G+ 25 mają szerokość 27mm. Nie wiem jak inne rozmiary. 38mm nie jest kołem aero więc należy założyć takie opony na jakie mamy chęć co do szerokości. Jeździłem na 30 i nie widziałem żadnej różnicy między 30 a 28 i wróciłem do 28 bo 30 w mojej ramie były na styk. Raz testowałem rower na 32 i komfort był lepszy. Co do dobrych opon to tu jest dobry test:

https://granfondo-cycling.com/the-best-road-bike-tire/

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Witam Jak widać jestem "Nowy"nie mylić z Młody (52Lata/90kg) 

od 20 lat przemieszczam się na dwóch kołach  tylko coraz wolniej 2004 wyścigi szosowe supersport 600 -do 230kmh

później supermoto Puchar PZM  do 130kmh , 10 lat Motocross  do 70 kmh  od dwóch lat MTB do 40kmh  ? 

Wszyscy z którymi jeżdżę i ścigam się  w MTB  powtarzali kup szosę kup szosę ........... , -nie lubię nuda , po co ......

No i kupiłem ( ja stary to i rower stary ) z sentymentu do marki Kupiłem 13 letniego Centurion Hyperdrive 4000 za 1000 zł !!!!? i powiem wam cooś w tej szosie jest ,od marca nakręciłem 2kkm  solo i w ustawkach niedzielnych po 120 -130 km . 

I oczywiście powtarzam sobie to tylko do treningów do MTB , zero inwestycji  no stres itp .. tjaaaa  typowe   ale jak  widzę nie jestem osamotniony  w typowym dla Nas roweromaniaków , co by tu zrobić żeby było szybciej ładniej i w ogóle coś non stop zmieniać .

Przeczytałem cały wątek bo upgrade też zaczynam od kół początkowo chciałem zmienić na cokolwiek lepszego od tego co mam ( tył tiagra+ exal XR1  (oryginalne FSA RD-400 brak Bębenka, wąska felga ), przód fsa rd-400 ( ładne i lekko kręcące ale miękkie ) a dodam że jak nas jedzie 10ciu  i widać podjazd to z 5 uciekających ( głupawka ) ja jestem na pewno ?, tak że chciałbym takie koła żebym odczuł różnicę przy depnięciu sprint + podjazd .

Rozważałem shimano WH-RS 21  później WH-RS330  i RS500 , Vision 35 Team  itp A po przeczytaniu w/w Skłaniam się ku VISION  Trimax T45 carbon/aluminium tym bardziej ze znalazłem koła Vision Trimax Carbon 45.

a kupowałem u nich buty i inne drobiazgi , szybko i bezproblemowo , z drugiej strony 50 % rabatu  ??? czemu tak przeceniają , stary model , są inne lepsze , .....? 

 Wiem że koła będą droższe od roweru ,nie przeszkadza mi to lubię starą geometrię ram ,osprzęt mam dobry bo pełna Ulregra  a poczucie jak kozą za 1000 złotych  wyprzedzam  konie za 30 kzł  bezcenne ?

 

Odnośnik do komentarza

Tylko jak to przemycić informacyjnie Żonie ???!!? - wiem zrobię jak robią kobiety  z sukienkami i butami .Kupię  ,schowam w garażu a za jakiś czas powiem że to stary temat jest jeszcze sprzed pandemii albo jeszcze starsze ?.

google znalazło jeszcze u nas ( pytałem ,jest gwarancja i serwis DEMA )wysyp promocji czy cuś ??

Odnośnik do komentarza

@jajacek za Twoja porada wziąłem corsy g2.0 i piękne opony. W rozmiarze 28c są mega komfortowe. Dodatkowo kółka carbonowe pięknie się sprawują. Oczywiście żeby nie było za pieknie, dzisiaj podczas 3 (słownie trzeciej!!!) jazdy na tych kołach wyjeżdżajac spod domu przejechałem 50m chodnikiem. Starczylo, koło mi wpadło w szczelinę między dwoma płytami chodnikowymi. Jestem załamany ?

IMG_20200625_203721_resized_20200625_084625139.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Cześć,

Poszukuję nowych aluminiowych kół do swojego roweru pod hamulec szczękowy. Niestety jestem zupełnie zielony w tym temacie, ale przeczytałem już prawie cały Internet i zawęziłem poszukiwania J.  Jeżdżę obecnie na rowerze Giant TCR Advanced 3 z 2016r, na Tiagrze 4700. Moja waga z rowerem, bidonami, garminem etc. to 112kg. Na przyszły sezon chciałbym również upgreadować osprzęt do Ultegry, więc nowe koła powinny również współpracować z tą grupą.

Swoje poszukiwania zawężyłem do poniższych kilku modeli:

Koła Systemowe:

Vision Trimax 30 –1430PLN (waga 1550g)

Vision Trimax 35 – 1799PLN (waga 1650g)

VISION Trimax 35 KB - 2 399PLN (waga 1610g)

Vision Trimax 24 KB – 2 199 (waga 1420g)

 

Koła od zaplataczy:

Dandy Horse Kwant GT – 1499 (waga 1640g)

 

DT SWISS RR511 (DT SWISS 350 + Sapim D-Light) – 1549PLN (waga 1710g)

 

Koła systemowe w podobnej konfiguracji wychodzą lżejsze, a w przypadku Trimax 30 również najtaniej. Nie ukrywam, że systemówki podobają mi się również bardziej pod względem wizualnym, zwłaszcza w wersji z czarną powierzchnią do hamowania.  Dodatkowo są nieco szersze. Ale zastanawiam się jak się sprawdzą przy mojej wadze i jak wygląda sprawa ewentualnego serwisowania kół Vision. Na stronie producenta nie udało mi się znaleźć informacji na temat limitów wagowych, jedyna informacja jaką znalazłem pochodzi ze strony Rose i mów o limicie wagowym na poziomie 120kg, Dandy Horse i Lemon Bike mają limit wagowy wynoszący 130, ale są cięższe.

Mam jeszcze jedno pytanie techniczne. Obecnie jeżdżę na kołach o wewnętrznej szerokości 15mm na oponach Pirelli P Zero Velo 4S, bardzo sobie cenię komfort tych opon, jednak w ich szczycie pozostawiają one niewiele miejsca względem rury podsiodłowej oraz widelca, czy w przypadku zastosowania szerszych kół opona będzie się układać nieco inaczej i jej wysokość będzie niższa?

Jeżeli znacie jakieś dobre promocje na koła to oczywiście jestem otwarty na inne propozycje J

Pozdrawiam,

Piotrek

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Podepnę się może pod temat - koła Campy, model Scirocco lub Zonda do Tribana 520 - czy taki zakup ma sens? Coś bym sobie ulepszył, a fabryczne koła nie mają dobrej prasy, choć z moimi akurat problemów nie mam, to jednak jest to ponad 2,2kg i czuć czasem ich wiotkość. Rower obecnie jeździ na fabrycznych kołach i oponach Schwallbe CX Comp 30, z racji tego że zdarza mi się zjechać poza asfalt. Mam też opony szosowe 25-ki, które miały być na zmianę, ale w praktyce cały sezon przeleżały. Dużo nie jeżdżę, dystanse powiedzmy 30-50km, bez napinki, raczej szosą, ale zdarza mi się przyciąć przez las czy jakąś szutówką.

Odnośnik do komentarza

Zondy (które posiadam) kupuje się z powodu ich niezawodności i lekkości, więc dobre do jazdy w górskim lub mieszanym terenie. Są zbudowane z innego stopu niż wszystkie innego koła, ze specjalnie utwardzanego, droższego stopu aluminium. W moich mimo moich zwykle ok. 90 kg, przez 25 tys km nie pękła ani jedna szprycha i nigdy nie były centrowane. Po kilku latach zostały oddane na serwis, który jedynie wymienił smar w piastach.

Scirocco /  Fulcrum Racing Quattro (to samo tylko inny zaplot) to koła na wyższym stożku ale na obęczach ze standardowego aluminium 6061 i z trochę gorszymi piastami.

Ze wszystkimi kołami Campagnolo (Fulcrum to też Campagnolo) jest ten problem że jeśli z jakiegoś powodu uszkodzisz obręcz to nie kupisz nowej obręczy i musisz kupić całe koło. Szprychy też nie są standardowe i dobrze kupić zestaw na zapas.

Alternatywy są dwie.

1. Koła zbudowane na standardowych podzespołach DT Swiss. Dostaniesz wtedy bez problemu obręcz, szprychy i części do piasty. Przykład:
https://fitwheels.eu/kola-szosowe-dt-swiss-350-straightpull-r460-1590g-p-8.html

2. Szybkie koła karbonowe o średniej niezawodności i średnim hamowaniu na mokrym. Dobre do jazdy po płaskim i w terenie hopkowatym. Tu bym, zalecał tanie, sprawdzone chińczyki CSC, które można kupić za 1500 zł. Jak Cię to interesowało to znajdę link. Znam parę osób co na nich jeżdżą dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza

Zdaję sobie sprawę z minusów kół campy które przytoczyłeś, tym nie mniej widziałem wpisy w których je chwaliłeś za niezawodność, więc zakładam że jak nie wjadę w jakąś studzienkę to będzie dobrze. Tak stricte patrząc na to okolice mam raczej płaskie, i jeżdżę bardziej dla zdrowia i przyjemności niż wyników, więc można by powiedzieć że nic nie usprawiedliwia zakupu ani kół lekkich, ani że stożkiem. Wiem też że sam rower cudem techniki nie jest, nie miałem też okazji przejechać się na niczym lepszym, stąd się zastanawiam czy taki zakup kół po prostu lepszych niż fabryczne tribanowe, przełoży się jakoś odczuwalnie na wrażenia z jazdy?  Do tego dochodzi zwykłe "chciejstwo" żeby coś fajnego sobie sprawić, a akurat jest okazja coś teraz upolować ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...