Skocz do zawartości

Trener rowerowy


niet

Rekomendowane odpowiedzi

Ja do sedana wkładam rower bez przedniego koła i ze zdjętym siodełkiem. Muszę złożyć tylne kanapy i ścielić jakieś folie, żeby nie wybrudzić wnętrza. Mega niewygodne. Myślę, że jedyne auta do wygodnego wożenia rowerów wewnątrz to jakieś vanowate amerykany, VW Transporter, Merc Vito i inne tego typu. W każdym kombi trzeba kłaść jeden rower na drugim, stosując jakieś kartonowe przekładki, żeby jeden rower nie porysował i nie uszkodził drugiego.

Odnośnik do komentarza

Ja od tego lata mam nowy patent i wkładam rowery do góry nogami. Przy hydraulikach pewnie problem, ale zajmują nieco mniej miejsca, są dużo stabilniejsze i nie muszę się martwić, że opony są brudne (w granicach rozsądku, nie mówię o błocie czy mokrym rowerze :)).

@Paweł, pisałam wielokrotnie, że mam małe auteczko. Ale mądrze ktoś obmyślił, bo siedzenia chowają się w podłodze i jest wysoki sufit. Jeden rower na stojąco wchodzi nawet przy rozłożonym fotelu. Dwa też, ale już nieco więcej wprawy wymaga i krócej zajmuje schowanie fotela niż upychanie rowerów. Chociaż pewnie z ramą L crossa byłoby kiepsko.

Trzeba by naprawdę sporo jeździć np. regularnie jakieś zawody czy coś, żeby pakować się w takie auto, o jakim piszesz.

Odnośnik do komentarza

 No i mój samochód na dojeździe do sklepu nawet nie zdąży się na tyle rozgrzać żeby się przełączyć na gaz. A benzyny pali w mieście 17 litrów.

Znam ten ból ;), mam stare Audi, silnik 2,7 Biturbo. Jak ostro startuję, to spalanie w sekundę dochodzi do końca skali (80l/100km) i dobrze, że nie pokazuje więcej :D. Ale średnio na trasie wypija koło 9 litrów więc nie jest źle. Chciałem zagazować ale cena instalacji była trochę za wysoka no i robię za małe przebiegi. Benzyna ma ten plus, że dość szybko się nagrzewa i to pomimo, że jeżdżę raczej spokojnie. I mam nadzieję, że jeszcze długo mi posłuży. Jakoś nie mogę się przekonać do obecnych "smartfonów na kółkach" ;) Wolę klasyczne zegary, pokrętła itd. Uruchamiam silnik, włączam "D" i nic nie odwraca mojej uwagi od drogi. I chociaż rdza wyłazi na błotnikach, jest trochę poobijany, a myjkę widział prawie rok temu to mam do niego sentyment.

Odnośnik do komentarza

Ja do sedana wkładam rower bez przedniego koła i ze zdjętym siodełkiem. Muszę złożyć tylne kanapy i ścielić jakieś folie, żeby nie wybrudzić wnętrza. Mega niewygodne. Myślę, że jedyne auta do wygodnego wożenia rowerów wewnątrz to jakieś vanowate amerykany, VW Transporter, Merc Vito i inne tego typu. W każdym kombi trzeba kłaść jeden rower na drugim, stosując jakieś kartonowe przekładki, żeby jeden rower nie porysował i nie uszkodził drugiego.

 

Polecam kupić torby Zator XL. Są to torby z bardzo porządnego brezentu z przegrodami na koła. Ja wożę rowery w samochodzie prawie wyłącznie w tych torbach po zdjęciu przedniego koła. Nic się dzięki nim nie brudzi i nie obija.

Odnośnik do komentarza

Polecam kupić torby Zator XL. Są to torby z bardzo porządnego brezentu z przegrodami na koła. Ja wożę rowery w samochodzie prawie wyłącznie w tych torbach po zdjęciu przedniego koła. Nic się dzięki nim nie brudzi i nie obija.

Już mam w planach kupno takiej. Lecz z uwagi na to, że brakuje mi tak wiele rzeczy związanych z kolarstwem, jest gdzieś daleko na liście poza miejscami medalowymi. Przyjdzie na nią czas. Na razie mam patent z kawałkiem cienkiej folii. Tu zawinę, tam założę czymś podeprę i rower jedzie nieruchomo i bezgłośnie.

Odnośnik do komentarza

Ja mam octavie 1.4tsi od niedawna w kombi. Dwie szosy spokojnie można zapakować do bagażnika. Tyle że trzeba odkręcić przednie koło. Po złożeniu siedzeń wejdzie dużo, kiedyś sprawdzę czy na pionowo wejdzie szosa. Po obniżeniu siodełka i odkreceniu przedniego koła na bank. W mieście pali w normalnej jeździe w granicach 7l. W trasie poniżej 6.

Zastanawiam się nad zmianą mojej Octavii II FL na nówkę właśnie z 1.4TSi lub 1.5TSi. To II czy III? Jaki ma przebieg? Jakieś problemy z rozrządem czy zużyciem oleju?  

Odnośnik do komentarza

Ma w tej chwili przejechane 1500km więc nic póki co jej nie ma prawa dolegac. Parę lat temu miałem 1.6tdi octavie II miała ponad 200tys przejechane, wtedy pojawił się problem z zawieszeniem. Ale to było auto jeżdżące po budowach więc nikogo to nie powinno dziwić. Innych problemów nigdy nie było. To są bardzo solidne samochody. Nie rozwazalem teraz innego samochodu. Z resztą pewnie sam wiesz:)

Odnośnik do komentarza

Też się sadzę jutro na śnieg, bo dziś Dzień Babci zbytnio kolidował. Mam nadzieję, że wypali :)

 

@Rowerowy, ja się tymi kosmicznymi liczbami nie przejmuję. U nas też na jedynce i wstecznym na ułamki sekund potrafi wywalić dziesiątki litrów.

Co do bajerów mam mieszane uczucia. Na przykład na trasie bardzo brakuje mi tempomatu, czasem w mieście przydałby się czujnik parkowania. Ale z kolei ABS mnie irytuje. Lepiej się mi maluchem manewrowało na śniegu niż z tym ustrojstwem. I to tak można by mnożyć za i przeciw.

Odnośnik do komentarza

Kolega kolarz, przeszedł się swego czasu po salonach z torbą, w której miał rower ze zdjętymi kołami. Założenie było że musi wejść w poprzek w bagażniku. bez składania siedzeń. I w Octavii się to udało i została zakupiona przez niego. A Tsi to benzyna? Zachwalają w prasie jakieś Skody Octavie Eco ale nie wiem jakie to silniki. Żeby tylko się w niej jeszcze wyżej siedziało...Ja już nie bardzo chcę samochód w którym szoruję tyłkiem po drodze i mało widzę.. Widoczność w vanie jest dramatycznie lepsza bo się wyżej siedzi.

Odnośnik do komentarza

Też się sadzę jutro na śnieg, bo dziś Dzień Babci zbytnio kolidował. Mam nadzieję, że wypali :)

 

@Rowerowy, ja się tymi kosmicznymi liczbami nie przejmuję. U nas też na jedynce i wstecznym na ułamki sekund potrafi wywalić dziesiątki litrów.

Co do bajerów mam mieszane uczucia. Na przykład na trasie bardzo brakuje mi tempomatu, czasem w mieście przydałby się czujnik parkowania. Ale z kolei ABS mnie irytuje. Lepiej się mi maluchem manewrowało na śniegu niż z tym ustrojstwem. I to tak można by mnożyć za i przeciw.

 

Dla mnie systemy bezpieczeństwa są ważne. Tempomat w Polsce jest dla mnie bezużyteczny. Za granicą używam. U nas ludzie jadą albo za wolno albo za szybko i przepustowość autostrad i ekspresówek jest słaba. Natomiast bez czujników parkowania, dużym samochodem, szczególnie w dużym mieście, jest bardzo trudno. Wszyscy parkują bardzo ściśle i czasem trzeba się wcisnąć na styk. A bez czujników bardzo trudno.

Odnośnik do komentarza

Kolega kolarz, przeszedł się swego czasu po salonach z torbą, w której miał rower ze zdjętymi kołami. Założenie było że musi wejść w poprzek w bagażniku. bez składania siedzeń. I w Octavii się to udało i została zakupiona przez niego. A Tsi to benzyna? Zachwalają w prasie jakieś Skody Octavie Eco ale nie wiem jakie to silniki. Żeby tylko się w niej jeszcze wyżej siedziało...Ja już nie bardzo chcę samochód w którym szoruję tyłkiem po drodze i mało widzę.. Widoczność w vanie jest dramatycznie lepsza bo się wyżej siedzi.

TSI to benzyna. Ten Eco testowałem, 1litrowybsilnik silnik, na pusto po mieście spoko. W trasę zbyt słaby wg mnie. Szczególnie jak załadowana. Przy kolejnym dziecku pomyślę nad vanem:)

Odnośnik do komentarza

Żeby tylko się w niej jeszcze wyżej siedziało...Ja już nie bardzo chcę samochód w którym szoruję tyłkiem po drodze i mało widzę.. Widoczność w vanie jest dramatycznie lepsza bo się wyżej siedzi.

 

Z tego powodu kiedyś rozważałem Skodę Yeti ale koszty zakupu i późniejszej eksploatacji mnie odstraszyły.

 

Miałem kiedyś Opla Signum, wygodny, dobrze wyposażony, ogromna ilość miejsca z tyłu, system rozkładania siedzeń był genialny i po ich złożeniu z tyłu robiło się wyrko dla dwóch osób - albo miejsce na rowery. ;)  Niestety wersja 2,2 DTI była dobra do czasu. Potem już tylko same problemy. Od tego czasu mam awersję do diesli.

Z silnikami  TSI lub jeszcze gorzej TFSI trzeba uważać. Pierwsze partie były wadliwe, a dodatkowo sam producent przyczyniał się do ich zużycia określając interwały pomiędzy wymianami oleju na 30 tys. Nie wiem jak jest teraz ale przed kupnem trzeba trochę poczytać na ten temat.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...