Skocz do zawartości

Uchwyt na rowery do auta.


Rekomendowane odpowiedzi

Mirekhood - ja pisałem o wieszaku, do którego zalinkował rowerowy365. To są ciut inne konstrukcje, niż platforma na hak.

Ok, rozumiem. Chociaż te wieszaki też są w wersji uchylnej, ale cudów po tym uchylaniu bym się nie spodziewał :D

 

Skakałem swego czasu po różnych forach, myślałem nad wieszakiem, ale wiele osób pisało, że platforma jednak wygodniejsza i bardziej uniwersalna. No to kupiłem i nie żałuję :)

Odnośnik do komentarza

Niektóre mają dodatkowe paski, którymi usztywnia się konstrukcję zahaczając o klapę bagażnika

 

Ale wtedy tracisz cały "zysk" z posiadania haka, który właśnie powinien takie zaczepianie o klapę eliminować. Paskami montuje się bagażniki na klapę i niech to tam pozostanie :) Widziałem kiedyś nawet platformy na hak, które dodatkowo zabezpiecza się o klapę - lipa moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Ja używam bagażnika Thule Velocompact. Co prawda na 2 rowery, ale jest też wersja na 3-4 sztuki. Spełnia jedno Twoich z kryteriów, bo jest solidny :) Wszystko trzyma się kupy, montaż na haku jest banalnie prosty.

 

Łukasz, 

przeglądam stronę thule i widzę dwie opcje:

https://www.thule.com/pl-pl/pl/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-euroclassic-g6-3-_-929020

https://www.thule.com/pl-pl/pl/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-velocompact-3-13-pin-_-926

 

z parametrów wynika że są niemal identyczne, a cena różna o 640 pln. Który z nich lepiej wybrać do weekendowych wyjazdów?

Odnośnik do komentarza

Siema

Polecam bagażnik atera strada np evo

Jakość jak thule są zestawy 2,3,3+1

Bagażnik jest kompaktowy i jak trzeba go zdjąć to zmieści się w bagażniku auta

Co w przypadku thule jest niemożliwe

Jako jedyny poza thule przeszedł hardcorowy test Losia

 

Ma tez lepszy system mocowania rowerów szczególnie dobry do ram carbonowych bo thule ma klamrę a atera obejmę która tak nie ściska

 

Jak ktoś ma pytania proszę walić jak w dym. Używam takiego od 2 lat. Jest super.

 

Andrzej

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Ale wtedy tracisz cały "zysk" z posiadania haka, który właśnie powinien takie zaczepianie o klapę eliminować. Paskami montuje się bagażniki na klapę i niech to tam pozostanie :) Widziałem kiedyś nawet platformy na hak, które dodatkowo zabezpiecza się o klapę - lipa moim zdaniem.

Łukasz a jakie są minusy wieszaka poza tym, że mniej wygodny w użyciu? Rower jest z tyłu, "wisi" na haku jak na normalnej platformie, jest też belka na dodatkowe światła i rejestrację. Wieszak jest mocowany identycznie co platforma chyba, że się mylę.

Dla mnie zysk z posiadania wieszaka i platformy jest taki sam - rowery są z tyłu, za samochodem.

Odnośnik do komentarza

Co do bagażnika na hak: pamiętajcie, że hak ma określoną nośność. W miejskich i klasy średniej autach, to typowo 40-45kg (brutto), vany, SUV do 75kg i wrzucanie więcej to proszenie się o uszkodzenie mocowań (dosyć kosztowne). Platformy ważą od 12kg w górę i trzeba to uwzględnić w obliczeniach.

Uchwyty na klapę bagażnika: mnie wybił z głowy ten pomysł sprzedawca w serwisie ASO Toyoty pokazując jak wyglądają po czasie zawiasy i powłoka lakiernicza w ich okolicach oraz tam, gdzie są te "łapki" od uchwytu. Całość pracuje, niekoniecznie jak przewidział producent samochodu i jeśli używa się uchwytu częściej niż raz w roku i na dłuższych trasach, to trzeba się liczyć z luzami w zawiasach, korozją (pęknięcia pod powłoką antykorozyjną), a nawet z uszkodzeniem zamka klapy. No chyba, że ktoś ma stare auto i mu to obojętne.

Chybotania się platform na hak bym się nie obawiał, o ile to nie jakiś "chińczyk". Dadzą radę.

Odnośnik do komentarza

Mam stare auto i ew. rysy są mi obojętne. Poza tym w wieszakach, pasy dodatkowo zabezpieczają przed chybotaniem ale nie są konieczne. Natomiast problem wagowy jest już dość istotny, bo o ile wieszak waży niewiele to platforma jak napisałeś już sporo. Jak dodam do tego trzy rowery okaże się, że wyjdzie jakieś 60 kg, a to już za dużo (choć muszę dopytać w serwisie o nośność). No właśnie. Jedno to nośność haka, drugie nośność samochodu. Okazuje się, że to też istotne.

Oj dylematy, a czas wyjazdów wakacyjnych zbliża się nieubłaganie... :D 

Odnośnik do komentarza

W przypadku bagażnika na hak dochodzi jeszcze inny, zabawny, efekt. Załadowanie do pełna rowerów, np. w aucie pokroju Yaris powoduje, że auto wygląda jak Concorde przygotowujący się do startu. :-)

Co do informacji ile możesz powiesić na haku, to najlepiej pytaj w ASO i zakładaj, że to będzie dla oryginalnego haka i mocowań do podwozia. Zamienniki bywają różne, zwykle gorsze. Najlepiej celować w te, które oferuje oryginalny serwis, tyle że bezpośrednio od poddostawcy.

 

Z własnych doświadczeń: warto podpytać o ceny właśnie w ASO, bo tam kupiłem uchwyty dachowe Thule taniej niż normalnym sklepie internetowym. Podobnie z relingami, które też były od Thule, ale z logo producenta samochodu. Jeszcze mi je za darmo zamontowali.

Odnośnik do komentarza

Zwróćcie proszę uwagę na to o czym wam niewiele osób powie. Jak się zachowa dany bagażnik /wieszak/ platforma przy gwałtownym ominięciu przeszkody - sytuacja jak z testu łosia. Na prawdę niewiele bagażników przechodzi te testy bez problemowo. Thule i Athera na pewno tak. I uwaga nie warto oszczędzać powiedzmy ze 3-4 rowery po kilka tysi i uzbiera się 10000tys na haku. Ja bym nie ufał bagażnikom za pare stówek. ...... Pozdro

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...