Skocz do zawartości

Pierwsza szosa - nowa vs. używana


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych rowerzystów o poradę przy zakupie roweru szosowego. Będzie to mój pierwszy własny rower szosowy, od 2 sezonów jeżdżę rowerem fitnessowym po kilka tysięcy km / rok. Sprzęt ten jest na napędzie 3x8 Shimano Claris i dzięki temu wiem, że na pewno chcę zainwestować w porządniejszy osprzęt :) W związku z tym naturalnie eliminowana jest większość nowych markowych rowerów typu Giant, Trek, Merida, gdzie w założonym budżecie 3300 zł - cena Tribana 540, która traktuję tutaj jako punkt odniesienia - oferują raczej właśnie Claris lub ew. Sorę.

Teraz pora na zasadnicze pytanie: czy warto zainteresować się używanymi rowerami w tych kwotach? W takim przypadku mogę znaleźć ramę markowego producenta (może nawet karbonową), z porównywalnej klasy (jednak oczywiście starszym) osprzętem, w cenie Tribana lub kilkaset złotych niższej.

 

Znalazłem kilka ofert, które byłbym w stanie obejrzeć i odebrać osobiście - pytanie, czy warto się w to bawić (tym bardziej, że ekspertem w mechanice rowerowej nie jestem):

Trek, najprawdopodobniej z rocznika 2011-2012

https://www.olx.pl/oferta/trek-2-1-carbon-rower-szosowy-szosa-kolarzowka-kolarka-demonstracyjny-CID767-IDowZ5S.html

Giant, model z 2013 roku

https://www.olx.pl/oferta/giant-defy-1-shimano-105-jak-nowy-zamiana-na-wsk-CID767-IDoixec.html

Scott, model 2015, na Sorze,ale karbonowa rama

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-kolarzowka-scott-cr1-karbon-jak-nowy-tanio-okazja-CID767-IDn5IXc.html

2012, karbonowa rama

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-wilier-izoard-xp-karbon-shimano-105-roz-55-CID767-IDnWSom.html

 

Kusi mnie też jeszcze nowy rower Sensa, który z rabatem aktualnie można zakupić nieznacznie powyżej założonego budżetu (trochę ponad 3500 zł):

http://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-sport-ultegra/

 

Generalnie im więcej czytam, oglądam i się zastanawiam, tym większy mam mętlik w głowie. Wiadomo, że za tą kwotę nie można oczekiwać nie wiadomo czego, ale chciałbym wybrać możliwie najlepiej, żeby mieć w przyszłości jak najwięcej przyjemności z jazdy i jak najmniej problemów ze sprzętem.

Odnośnik do komentarza

Z linków działa tylko ten do Sensy - bardzo fajny rower. Powiedz jeszcze czego Ci brakuje w Clarisie? Precyzji działania? Sztywności korby? Ciaśniejszego stopniowania kasety? Ogólnie z jakich przełożeń korzystasz najczęściej? Z jakimi kadencjami jeździsz? Teren zróżnicowany, płaski, górzysty? Odpowiedzi na te pytania pozwolą ustalić jakiego napędu potrzebujesz. Druga kwestia to pozycja na rowerze. Skłaniasz się ku maksymalizacji wygody czy chcesz spróbować pozycji bardziej agresywnej?

Odnośnik do komentarza

Linki poprawiłem, dzięki za zwrócenie uwagi.

Jeżeli chodzi o Clarisa, to właśnie precyzja działania jest chyba największym problemem. Przerzutki (zwłaszcza tylna) szybko się rozregulowują, co jest irytujące przy prawie codziennym użytkowaniu. Większa sztywność na pewno też byłaby porządana niż w moim Krossie Pulso, natomiast mam świadomość, że decydyjący wpływ na nią mają raczej rama, koła i widelec.

Jeżdżę głównie po płaskim (taka specyfika Wielkopolski, choć mnie to akurat odpowiada). Korzystam raczej z twardszych przełożeń - duży blat 48 w połączeniu z zębatkami w zakresie 11-17 z tyłu. Z tego względu skłaniałbym się raczej do napędu 2x10 lub 2x11, ale wiadomo, że przy używanych rowerach nie zawsze jest akurat taka konfiguracja.

Rower będzie służył przede wszystkim do jazdy rekreacyjnej, udziału w zawodach nie przewiduję. Lubię jednak szybko jeździć i na szosie chciałbym jeszcze przyspieszyć :) Stąd idealna geometria to raczej nie taka typowo wyścigowa, ale też nie chciałbym kupować roweru z ramą zupełnie endurance, gdzie nie poczuję wielkiej różnicy w stosunku do fitnessa. Chciałbym natomiast, żeby przy regularnym serwisowaniu i dbaniu o niego sprzęt służył mi co najmniej przez kilka lat. Z tego względu nie interesują mnie rowery za 1500-2000 zł, bo mam świadomość, że przy regularniejszej jeździe szybko zaczną denerwować swoimi mankamentami.

Odnośnik do komentarza

O Clarisie nie widze sensu dyskutowac.

 

Wiec mamy albo Tribana 540 albo Sensa albo uzywke. Z uzywek eliminujemy wszystko na ramie alu bo kompletna glupota byloby kupic taki rower uzywany za podobna cene jak nowy Triban lub Sensa. Wiec z uzywek tylko rama karbon i osprzet min. Shimano 105. I to mamy w Willier. Do tego potrzebujemy 300 zl na nowy lancuch i kasete bo nikt normalny nie sprzedaje roweru w idealnym stanie. Do tego wymina pancerzy i linek i serwis piast w kolach, kolejne 200. Nie znam firmy Sensa. W zyciu o niej nie slyszalem. Oferta wydaje sie atrakcyjna. Trzeba poczytac na forach o gwarancji i ramach. No i geometria raczej wyscigowa. W Tribanie bardzo zrelaksowana

 

Sent from my SM-T360 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Ok, dzięki Jacek za wypowiedź. Twój tok myślenia do mnie przemawia - miałem jedynie wątpliwości, czy może jednak warto zainwestować przy zakupie używanego roweru w markową ramę.

Znalazłem jeszcze coś takiego:

https://www.olx.pl/oferta/calibre-nibiru-2-0-rower-szosowy-karbon-shimano-105-2x11-CID767-IDmJnvE.html

Marka "marketowa" z Wielkiej Brytanii (Go Outdoors), opinie z testów i od użytkowników, jakie udało mi się znaleźć w tamtejszych internetach w miarę pozytywne.

Ogólnie jednak mam jeden problem z zakupem używanego roweru z karbonową ramą - nie wiem, czy będę w stanie wyłapać ewentualne jej uszkodzenia/pęknięcia itp. A przy karbonie z tego co wiem, jakiekolwiek uszkodzenia są nie do naprawy.

Odnośnik do komentarza

Kazda rama karbonowa jest do naprawy ale jest to bardzo kosztowne. Raczej nie kupilbym karbonowej ramy bez gwarancji. Jedna taka wisi u mojej przyjaciolki na scianie. Z zewnatrz wszystko ok. W srodku niestety pekniecie uniemozliwiajace eksploatacje. Porzadny producent daje minimum 5 lat gwarancji na rame. Jesli uzytkownik jej nie ma to nie pochodzila ze sklepu tylko albo od handlarza, kradziona lub w kazdym razie podejrzana. Ja mam dowod zakupu moich ram karbonowych mimo ze nie sa z PL

 

Sent from my SM-T360 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Dzięki bardzo za wszystkie komentarze i uwagi. Powoli skłaniam się ku Sensie - oprócz walorów obiektywnych (osprzęt, gwarancja), dochodzą jeszcze subiektywne: podobnie jak NoOnesThere bardzo mi się podoba wygląd roweru, na pewno dużo bardziej niż trochę nijaki Triban :) Z Calibre problem mam jeszcze trochę z rozmiarem - przy moich parametrach (180 cm wzrostu i noga 80 cm) rura podsiodłowa 53 cm i górna 54,5 cm wydają mi się trochę małe. A jednak musiałbym zrobić te ponad 60 km w jedną stronę, aby się przymierzyć. Cóż, do soboty podejmę decyzję i może jak pogoda pozwoli w weekend zaliczę pierwsze kilometry :)

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...