Skocz do zawartości

Gazelle Paris C7 2015


Rekomendowane odpowiedzi

Rower zakupiony w lipcu 2015 roku dla dziewczyny. Z racji, że ja zajmuję się serwisowaniem, a nie jeżdżę na nim, to w opisie skupię się głównie na tym technikaliach.

Optycznie niewiele różni się od tegorocznego modelu:
https://www.gazelle.pl/upload/150/150,U86n7KEZxblrtaVB3EuIVSEDhEXmI6B7-d.jpg



Trudno powiedzieć ile ma przejechane: używany przez cały rok, do października ubiegłego roku 30km dziennie, "garażowany". Od października znacznie mniej, bo tylko 10km dziennie, ale parkuje pod "chmurką" i mogłem się przekonać jakiej jakości są uszczelnienia i odporność na warunki zimowe.

Model występuje w prostszej wersji C7 oraz C7+, w której zastosowano m.in. mocniejsze hamulce rolkowe, amortyzację i inne oświetlenie. My mamy podstawowy model.


Rama
Aluminiowa, z widelcem stalowym, "damka". Niski środek ciężkości i dobrze położony lakier (choć już nosi ślady od butów, szpilek -- urok metalowych fleków). Trwałość lakieru na warunki zimowe jest bardzo dobra. Generalnie podejście projektantów: ma być ładnie i solidnie. Bez fajerwerków, typowy wół roboczy.

 

Napęd
Nexus 7, ale z serii produkowanej w Japonii, działa bez zarzutu. Łańcuch ma niewielką tendencję do rozciągania się (0,3%), w dodatku pełna osłona łańcucha ogranicza konieczność smarowania do dwóch razy w roku. Uszczelnienia napędu i piast spełniają swoją rolę w pełni: nie ma żadnych śladów korozji itp. mimo że rower parkuje po 8h dziennie w dowolnych warunkach. BTW napęd przeżył bez żadnych problemów ulewę z lipca 2016 roku w Gdańsku, która podtopiła miejscami to miasto.

 

Hamulce

Hamulce rolkowe. Przód z modulatorem i z dyskiem chłodzącym, tył bez niego. W sumie tył prosi się o wymianę o coś lepszego, co prawda, dla drobnej i lekkiej kobiety jest wystarczający, ale jest wyraźnie słabszy od tego co mam w innym rowerze. W dodatku demontaż koła wymaga odkręcenia linki od hamulca i konieczności późniejszej regulacji (nie ma śruby mocowanej na lince, którą tylko się odczepia od hamulca, bez konieczności jej odkręcenia, jak np. w BR-C3000).

Konserwacja niemal zerowa. Jedynie w przednim hamulcu musiałem uzupełnić olej, bo stary się wypalił.

Pancerze poprowadzone na całej długości i w dodatku schowane w ramie (poza odcinkiem od klamek do sterów). Podobnie z linką od biegów.

Koła

Nie mam pojęcia jakie są dawane przez producenta opony. Ja rower zamówiłem z oponami Vredestein Perfect Extreme: konkurent Schwalbe Marathon Plus, ale wyraźnie lżejsze i lepiej się sprawują na mokrej nawierzchni w zimę.

Obręcze Rodi Vision. Bicie poniżej 0,5 mm i nawet nie próbuję wycentrować.

Rozmiar opon: 37x622 i raczej bym nie próbował wstawiać większych.

 

Siodełko i chwyty kierownicy

Siodełko Selle Royal zaprojektowane dla Gazelle. Twarde jak na miejskie, ale dobrze wyprofilowane. 2x 30km jeździ się wygodnie i bez zmęczenia. Sztyca bez amortyzacji.

Chwyty ergonomiczne są wygodne, mocowane na imbus (ułatwia to regulację i wymianę). Można kupić skórzane.

 

Oświetlenie

Z tyłu Spanninga zaprojektowana dla Gazelle (zintegrowana z bagażnikiem). Długi czas świecenia (min. 180h i nadal świeciła pełną mocą), dobra widoczność (także z boku). Brak czujnika rozładowania.

Z przodu chyba także Spanninga, zasilana przez dynamo. 10-15 lux. Bez szału jeśli chodzi o oświetlenie drogi, ale jest doskonale widoczna z odległości 400 metrów (sprawdzałem) parząc na wprost i 200 metrów z boku.

 

Znalezione usterki
W zasadzie żadnych poważnych. Od słońca chwyty kierownicy robią się średnio ładne i pewnie po zimie pójdą do wymiany. Trafiła mi się chyba felerna dętka, bo 4 dziury po kolei (łatałem w domu jedną, to chwilę obok była kolejna, jak tylko co włożyłem dętkę do opony). Piszczała uszczelka od sterów podczas kręcenia kierownicą. Chyba mnie czeka skasowanie luzu w sterach (klasyczne) i muszę się wreszcie wziąć za to.


Co zmieniłem w rowerze:
- opony na Vredestein Perfect Extreme
- dętki na model z zaworem samochodowym (były Dunlopy),


Opinia ogólna
Fajny rower do miasta. Bardzo wytrzymały jeśli chodzi o warunki pogodowe i sól -- bez obaw wytrzymuje parkowanie przez cały dzień na zewnątrz. Co do wyglądu się nie wypowiadam. Z opinii właścicielki: ładny, wygodny i czuje się na nim bezpiecznie.


Konkurencja
Batavus oraz Cortina.
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...