Skocz do zawartości

Deore XT - napęd, hamulce Deore/SLX


Rekomendowane odpowiedzi

M8000 to nie jest żadna rewolucja tylko ewolucja. Hamulce są niemal identyczne, różnią się tylko standardem mocowania do klamki. Zyskasz dwa biegi więcej. Trochę częściej będziesz musiał zmieniać łańcuch i odrobinę częściej kasetę bo są mniej wytrzymałe a są droższe. Nie wiadomo czy 11-biegowa kaseta będzie pasowała na bębenek piasty, którą obecnie masz. Zwykle nie pasuje co wymaga wymiany bębenka. Koszt 200-250 zł. O ile w napędach 10-rzędowych mamy dwa różne łańcuchy wyższej klasy, jeden XT do MTB, jeden Ultegra do szosy, to do 11-biegowych napędów jest jeden łańcuch uniwersalny. Nie wiem czy to dobrze czy źle. Przerzutki zostały zoptymalizowane w celu korzystania z napędów 1x11. Inne zmiany są powiązane z nowym designem ram i żeby z nich skorzystać trzeba by mieć ramę zgodną z nowymi standardami. Shimano twierdzi że wszystko pracuje 20% płynniej i szybciej a komponenty są kilka gramów lżejsze. Moje zdanie jest takie że nie chcąc przechodzić na 1x11 lub nie mając ramy nowego typu, ktora mogłaby wykorzystać zalety nowej grupy, nie ma kompletnie żadnego uzasadnienia do przejścia z Deore/SLX/XT 10x na SLX/XT 11x na poziomie amatorskim.

 

To trochę tak ja na szosie. Mam dwa rowery szosowe. Jeden na Campagnolo 11x, drugi na 10x. Różnica jest nieodczuwalna oprócz różnicy w kształcie klamek. Tyle że producenci przestają sprzedawać i produkować starsze modele, więc niedługo nie będzie łatwo je juz kupić.

Odnośnik do komentarza

Zgadza się. SLX od XT różni się dwoma śrubkami. Jedną przy klamce, drugą przy zacisku. Tłoczki są ceramiczne. Klocki metaliczne dają bardzo dobre hamowanie i krótszą żywotność tarcz ale dłuższą klocków. Mogą piszczeć. Żywiczne gorsze hamowanie, dłuższą żywotność tarcz, krótszą klocków. Są jeszcze półmetaliczne, którym bliżej do żywicznych. Cermicznych nie miałem. 

 

https://roweroweporady.pl/hamulce-tarczowe-klocki-tarcze-rodzaje-i-standardy/

Odnośnik do komentarza

Ja nie wytłumaczę bo nie wiem. Niektóre egzemplarze są uszkodzone. Też tak miałem że ciekło spod tłoczków. Jeśli hamulce są na gwarancji to Shimano je wymieni na nowe. Czasem nawet po gwarancji jak jest dowód zakupu. Jest wiele wadliwych egzemplarzy. Może nawet 10%. Ale 90% jest sprawnych a jak są sprawne to działają znakomicie.

 

SRAM ma inne problemy. Mam w rowerze młodego Elixiry i padają klamki hamulcowe. Zaciski nie ciekną ale hamulce są do kitu bo jakość klamek jest tragiczna. A hamują gorzej niż Shimano. I nikt ich nie wymieni.

Odnośnik do komentarza

 

do 11-biegowych napędów jest jeden łańcuch uniwersalny. Nie wiem czy to dobrze czy źle. 

 

 

Nie chce sie czepiac, bo wnosisz wiele tu na forum, ale bez przesady.

Sa co najmniej 3 rodzaje lancuchow na 11 biegow, przy czym ten 901 - czyli poziom XTR jest super.

Generalnie niby nie ma roznicy, ale ja ostatnio wymienilem manetki XT na XTR

i jest jak inna galaktyka. O wiele plynniej i lzej, nie da sie opisac.

Hamulec XT jest generalnie uznany za najlepszy mozliwy.

Kasety XT sa troche ciezsze od XTR, ale trwalsze.

Komplet - XT hamulce, XTR manetki, XTR przerzutki z tylu, XT przerzutki z przodu, XTR lancuch, XT kaseta -

jest moim skromnym zdaniem absolutnie nie do pobicia. Wszystko nizej jest... nizej ;)

Odnośnik do komentarza

Ja nie wytłumaczę bo nie wiem. Niektóre egzemplarze są uszkodzone. Też tak miałem że ciekło spod tłoczków. Jeśli hamulce są na gwarancji to Shimano je wymieni na nowe. Czasem nawet po gwarancji jak jest dowód zakupu. Jest wiele wadliwych egzemplarzy. Może nawet 10%. Ale 90% jest sprawnych a jak są sprawne to działają znakomicie.

 

SRAM ma inne problemy. Mam w rowerze młodego Elixiry i padają klamki hamulcowe. Zaciski nie ciekną ale hamulce są do kitu bo jakość klamek jest tragiczna. A hamują gorzej niż Shimano. I nikt ich nie wymieni.

No jeśli porównujesz najtańszy model Avida sprzed kilku lat do prawie topowego modelu shimano to powodzenia ;) aktualnie moje level T są sporo mocniejsze od Deore M615
Odnośnik do komentarza

Nie chce sie czepiac, bo wnosisz wiele tu na forum, ale bez przesady.

Sa co najmniej 3 rodzaje lancuchow na 11 biegow, przy czym ten 901 - czyli poziom XTR jest super.

Generalnie niby nie ma roznicy, ale ja ostatnio wymienilem manetki XT na XTR

i jest jak inna galaktyka. O wiele plynniej i lzej, nie da sie opisac.

Hamulec XT jest generalnie uznany za najlepszy mozliwy.

Kasety XT sa troche ciezsze od XTR, ale trwalsze.

Komplet - XT hamulce, XTR manetki, XTR przerzutki z tylu, XT przerzutki z przodu, XTR lancuch, XT kaseta -

jest moim skromnym zdaniem absolutnie nie do pobicia. Wszystko nizej jest... nizej ;)

 

Do mnie wlaśnie jedzie wymianka napędu :) korba SLX M7000, koronka XT 32, przerzutka tył XT M8000, kaseta XT 11-46, łańcuch XT i manetka XTR M9000. Nic więcej mi nie trzeba będzie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...