Skocz do zawartości

Cannondale f-si 2 nowy / używany a może jakaś alternatywa?


Rekomendowane odpowiedzi

Z budżetowego Krossa 26'' zamierzam przesiąść się na coś lepszego i 29''

Wybór padł na Cannondale f-si 2 model 2016

 

w promocji jego koszt to 6500 pln

http://www.formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=101318/Rower_Cannondale_F-Si_2_27,5_-_S___29_-_M,_L,_XL__C25526M1_BBQ_

 

ale znalazłem też używany w bdb + stanie za 4 tys - niestety tu bez żadnej gwarancji jaką daje producent

 

 

na co się zdecydować? A może jakiś inny sprzęt w podobnym przedziale cenowym ale lepiej wyposażony - wiadomo, ten producent najtańszy nie jest...

przyznam, że w kwestii osprzętu jestem laikiem

 

 

zastosowanie - jazdy 80% po górach, od czasu do czasu maraton mtb

mój wzrost 173 cm, waga 65 kg

 

dziękuję za wszelkie porady komentujących

Odnośnik do komentarza
4000 za używany rower na Deore to szału nie ma. Ja za swój dałem 3000 ale przynajmniej na pełnym XT. Ale że używany to jeszcze trzeba było w niego sporo włożyć mimo że na pierwszy rzut oka wyglądał dobrze.

 

Jak używka w tej cenie, to jednak chciałbym mieć gwarancję na ramę i amor.

 

6500 za nowego Cannondale na ramie alu i Deore to też szału nie ma. W góry i na maraton najlepiej mieć jak najlżejszy rower. Najlżejeszy w tej grupie cenowej jest chyba Accent Peak, który waży 11kg i kosztuję ok. 5000. Nie jest to tak markowy producent i nie ma sztywnej tylnej osi ale bardzo dużo ludzi się na nim ściga. Dają 5 lat gwarancji na ramę.

 

Zaznajomiony sklep sprzedaje Epic HT Base za 6000:


 

Kilka podpowiedzi tu:


 

Ja się pomału zaczynam czaić na to:



 

Za ok. 2 tygodnie powinny być w sprzedaży w Polsce.

 

No i Giant wyprzedaje kolekcję 2017 i można łyknąć takiego karbona:


Odnośnik do komentarza

Dziękuję za cenne wskazówki, podałeś ciekawe alternatywy

pochylę się nad nimi, ze swojej strony chciałbym jeszcze dorzucić Cannondale w wersji 2017 w nieco lepszej konfiguracji, ale cena już szybuje do 7 tys w promocji

 

 

http://supersportowy.pl/glowna/1256-cannondale-f-si-alu-ii-29-.html?search_query=cannondale&results=137&gclid=EAIaIQobChMIoeDv28XA1QIVEBMbCh1HbA3zEAYYASABEgKNcfD_BwE#/150-rozmiar_ramy-m

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za cenne wskazówki, podałeś ciekawe alternatywy

pochylę się nad nimi, ze swojej strony chciałbym jeszcze dorzucić Cannondale w wersji 2017 w nieco lepszej konfiguracji, ale cena już szybuje do 7 tys w promocji

 

 

http://supersportowy.pl/glowna/1256-cannondale-f-si-alu-ii-29-.html?search_query=cannondale&results=137&gclid=EAIaIQobChMIoeDv28XA1QIVEBMbCh1HbA3zEAYYASABEgKNcfD_BwE#/150-rozmiar_ramy-m

 

Specyfikacja niemal identyczna jak Specialized Epic HT Base tylko 1000 droższy. Ale jak Cię kręci ta marka to czemu nie? A jak w Cannondale Polska z gwarancją?

Specialized Chisel Expert ma cenę sugerowaną 7999. Ale da się po znajomości kupić za 7000, jak znam życie. Tylko to już się przybliżamy z ceną do tańszych wyścigowych karbonów.

Testowałem kiedyś przez 3 dni Specialized Stumpjumper Carbon Expert World Cup. Jakby mnie kręciło ściganie się w maratonach to chciałbym mieć tego typu maszynę. Był na SIDzie i karbonowych kołach. Szedł po przez las jak przecinak. Niesamowita różnica. Tylko że kosztował grubo ponad 10k. Trochę tańszy model na wyprzedaży można teraz kupic za 8700:

https://www.olx.pl/oferta/specialized-stumpjumper-ht-comp-carbon-worldcup-29-CID767-IDmScjo.html#dab3e33eea

Odnośnik do komentarza

o ile pamiętam, Cannondale daje gwarancję wieczystą na ramę dla pierwszego właściciela

 

widzę że robi tak większość producentów z wysokiej półki tak jak podrzucony link Specialized (swoją drogą ma brak przedniej przerzutki a ja zastanawiam się czy przejście z 3 przełożeń z przodu na 2 nie będzie dla mnie szokiem, więc odpada :D )

 

 

trochę obawiam się karbonu, rower często wożę na dachu samochodu, niby są na to jakieś nakładki na ścisk Thule, ale szkoda byłoby sobie tym zaszkodzić

Odnośnik do komentarza

3 blaty to przestarzały system. Nikt go już w porządnych rowerach z wyższej półki nie stosuje. Z pewnością do niego nie wrócę. 2x jest znacznie lepszy w użyciu. Nie ma takich problemów z przednią przerzutką jak przy 3x i takich przekosów łańcucha. Napęd 1x nie jest tak elastyczny jak 2x. Brakuje twardych przełożeń. Pisałem gdzieś o tym w którymś wątku niedawno porównując je. Więc ja na 1x nie reflektuję. Nie pamiętam jakie przełożenia byly w tym Specu, który testowałem ale był chyba 1x i jakoś mi nie brakowało. Ale może nie zaginałem się na nim tak jakbym to robił na maratonie.

 

Trek daje dożywotnią gwarancję, podobnie jak Giant. Specialized dożywotnią na świecie ale w Polsce z jakichś formalnych względów księgowych, związanych chyba z amortyzacją, 5,5 roku. Focus chyba 6 lat, wielu 5, paru 2, np Merida Polska, co jest dziwne. Swoją drogą trzeba kiedyś zrobić bazę warunków gwarancyjnych.

Odnośnik do komentarza

Ogólnie bardzo dobre rowery. Ale u nas niezbyt poopularne ze względu na brak sprzedaży w fizycznych sklepach więc nie ma się jak przymierzyć. Tego modelu bym nie kupił. 5600 za rower na Deore to za dużo. 400 drożej i masz lepszego Speca Epica Base i lepszy a tańszy Accent Peak.. Z opisu nie wiem też czy ma dwie sztywne osie czy nie. Są też jakieś niezłe Scotty jak szukasz, Raidony i całkiem niezły ale nie wiem czy u nas dostępny Giant Fathom na Suntour Axon.

Odnośnik do komentarza

Kolejny poziom Canyona to już ok 8-8,5 tys, sporo, podobno mają niezłe przeceny, ale nie w obecnej chwili

 

Jak na razie skłaniam się ku Specowi Epic o którym pisałeś i z linku jaki podałeś. Nie mają jakiegoś programu partnerskiego, dzięki któremu podzieliliby się z Tobą marżą? :D

 

 

p.s. może jestem jak kobieta, ale do Accent Peak podchodzę jak do konia - fatalne malowanie!!! :D

Odnośnik do komentarza

No fakt że Accent za piękny nie nie jest. Widziałem już ich wiele. Najładniej wyglądał biały z niebieskim. Dla mnie malowanie też ma znaczenie. Swoje Spece tak długo szukałem aż dostałem w malowaniu jakie mi się podoba.

 

Programu partnerskiego nie ma ale jak kupisz z Cozmo Bike to mi zapewne skarpetki albo rękawiczki podarują :) Ale kup ze sklepu na Kasprowicza w Warszawie i podaj że klient od Jacek Kapela.

 

Oni wyprzedają 2017 bardzo tanio, na granicy marży żeby nie musieć odsyłać do magazynu centralnego. Mój kolega kupił niedawno tego Speca HT Base i jak na razie jeździł nim po Mazowszu i po Karkonoszach i jest bardzo zadowolony. Z tym że poprzednio miał takiego strucla, ksywa Żelazny Koń, że co by nie kupił to byłby zadowolony :)

Jeździłem na tym jego Epicu i bardzo mi się podobał. Piękne malowanie, sztywne osie, niezły osprzęt, dobre opony, gwarancja Speca. Tylko jakoś nie umiałem ustawić tej Reby żeby była miększa. Ale nia miałem za dużo czasu żeby się pobawić. No i nie mam własnej pomki na wysokie ciśnienie żeby pokombinować z ciśnieniem amora. W zasadzie to on się niewiele rózni od tego Chisel, który ma się pojawić w sprzedaży. Waga w rozmiarze L kolegi, 11,9 jeśli dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza

Przypuszczam że Chisel będzie w granicach ceny niższego karbonu, co automatycznie będzie go eliminować a czekać rok na jakieś wyprzedaże to jednak nie ma sensu...

Szkoda, że ta Reba nie ma blokady na kierownicy, z drugiej strony w Krossie miałem manetkę a rzadko jej używałem - najczęściej w Alpach, ale tam większość podjazdów było asfaltowych

 

p.s. ja też z Karkonoszy, więc oby Spec się sprawdził :-)

piszę z tą firmą z Izabelina z Twojego linka, najchętniej wziąłbym ten kolor limonkowy (zielony), na razie mają na stanie czarny ale mają poszukać alternatywnego koloru (czarny nie taki zły, ale za dużo czarnego w czarnym :-D) - to Cozmo czy Kasprowicz?

Odnośnik do komentarza

Cozmo Bike ma dwa sklepy. Ten z linka to piszesz z Gerardem z Izabelina. Jak już zacząłeś to już nie ma sensu zmieniać. Ten taki bardzo ciemny, taki grafitowy z czerwonym, mi się akurat bardzo podoba. Co do manetki  Rockshoxa to oceniam że z moich znajomych 8/10 ma ją popsutą więc strata nieduża. Powiedziałbym że przydaje się tylko na asfalcie. Ja w terenie w ogóle z niej nie korzystam. Ja mam akurat Foxa z manetką mającą trzy pozycje: podjazd, teren, zjazd. Między teren a zjazd nie widzę żadnej różnicy.

 

A gdzie jeździłeś w Alpach? I szosą czy MTB? Ja ostatnio co roku przesiaduję w Tyrolu. Ale jeździłem tam tylko na szosie. Musze kiedyś wziać ze sobą MTB.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...