Skocz do zawartości

Specialized Chisel, nowy aluminiowy, wyścigowy HT


Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do tematu gwarancji, to zgodnie z warunkami globalnej gwarancji Specialized, gwarancja nie przysługuje jeżeli:

- złoży się rower samodzielnie;

- nie dokona się pierwszego przeglądu serwisowego w przeciągu max 2 mcy od daty zakupu;

- nie wykona się kolejnych przeglądów serwisowych przynajmniej raz w roku.

 

  1. Roszczenia z tytułu gwarancji są skuteczne tylko wtedy, gdy rower został prawidłowo zmontowany oraz przygotowany do jazdy przez autoryzowanego sprzedawcę zgodnie z wytycznymi firmy Specialized.
  1. Właściciel roweru jest zobowiązany do przeprowadzenia przeglądu gwarancyjnego w autoryzowanym serwisie po przejechaniu 100-200 km, najpóźniej jednak do 2 miesięcy od daty zakupu.

 

  1. W przypadku reklamacji wymagane jest przedstawienie udokumentowanych przeglądów serwisowych wykonanych w autoryzowanym punkcie partnerskim Specialized przynajmniej raz w roku (patrz przegląd serwisowy oraz uwagi serwisu).

 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedzi/podpowiedzi, jestem ciekaw jazdy po zmianie z prawie 20 letniego 26 cali roweru. Oby było pozytywnie, szczególnie zastanawiają mnie zjazdy w lesie czy przy tak szerokiej kierownicy i dużym kole będzie się dobrze manewrowało, no i przełożenie na dojazdach czy prostych czy nie będzie brakowało 🙂 

Odnośnik do komentarza

Na granicy. Przekrok normalny, zasięg ramion nie za duży. Kolega co ma 176 wzrostu i przekrok 82 i krótkie ręce (ale i zasięgu nie mierzyliśmy) kupował ode mnie Chisela 2018 w rozmiarze M i jeszcze musieliśmy mu mostek skrócić. Raczej byłbym za M, bo ta rama jest teraz dłuższa. 

Odnośnik do komentarza

Nie ,nie  nie. To nie szosa czy gravel tylko sportowy MTB.

Ja mam 182 cm i dołożyłem jeszcze 2cm  długości mostka. W nowym rama jest od 1cm dłuższa od starej ale mostek jest o 3cm krótszy. Per saldo wychodzi -2cm długości.

Kiera ma 740mm - jest szeroka , przez krótszy mostek rower jest bardziej zwrotny niż stary model, ale jak dla mnie kiera za szeroka. Zmieniłem na 720-tkę. Nie ma co zgadywać jak się ma oba modele pod ręką.

Na M-ce (stary model) jeździ od 5 lat moja żona  (169cm) i nigdy by nie zmieniła na inny.
Aha, i ręce mam normalne - nie do kolan 🤣

Odnośnik do komentarza

Przekrok 83-84cm, rąk nie mierzyłem.  Na pozycję na rowerze (pochylenie)  wpływa nie tylko długość ramy ale tez odległość od kiery (a wiec długość mostka). Pewnie że można kombinować mostkami ale wtedy tez zmienia się też nieco charakterystyka jezdna.

Jak w 2018 kupowaliśmy te Chisele to robiliśmy dwa 2h testy w  terenie (dni otwarte Specialized).  L-ki nie było (wypożyczona) to wzieliśmy M-kę i jakiegoś karbonowego fulla L-kę za 15 tysi na sramie. Mnie nie podszedł -  czułem się jak na harleyu, wyprostowany,  miękko,  sram głośny i twardy (no i ta cena). Żonie M-ka przypasowała. Zamieniliśmy  się i jak wsiadłem na M-kę nie było zastanawiania się czy taki czy siaki rozmiar. Po 100 metrach - zdecydowanie za mała na mnie !. Potem przyszła L-ka , żona wzieła s-kę. S-ka na nią za mała, L-ka na mnie idealna. Gość zaangażowany(jakiś fanatyk szosy - w maju miał na liczniku z 6tys km) jeszcze wcisnął nam gravela za 12 tys (wtedy to była nowość). Fajny patent klamomanetek i rowerek ok   ale nie nasza bajka. My nie jeździmy po lasach po drogach przeciwpożarowych tylko leśnych, ścieżynkach , dróżkach, kamieniach, piachu, trawie. Im większa dzicz tym lepiej. Jako podstawowy rower odpadał.

Te Chisele to rowery sportowe i pozycja na nich jest sportowa. Tak są projektowane. Jak ktoś chce jezdzic wyprostowany to jego sprawa ale lepiej niech kupi  sobie Gravela.  Pewnie że trafiają się czasem osoby nietypowe w budowie, Ja jednak z doświadczenia sugerowałbym się jednak  tabelami producenta a nie różnymi wpisami na forach.  Zresztą L-ek w fajnej cenie na ten czas już nie ma . Wyprzedały się. Może przed wiosną znów się pojawią (chyba małe szanse).

Odnośnik do komentarza

U mnie podobnie, wzrost 179 cm, noga 83-84 mam Chisela L rok 2021 i dla mnie idealny. Mierzyłem M w sklepie i zdecydowanie za mała, sztyca na maxa w górze i też sprzedawca mówi, ze dla mnie L mino że nie miał L tylko M, ktorej nie zamierzał mi wciskać zeby tylko sprzedać. Fora racja głównie Pepper 178 i więcej nawet ponad 180 i wciskają M, wiadomo każdy jest inny ale ta M by sie nadawała ale jazda typowo górska, ciasne ścieżki itp. Uniwersalnie tak jak ja używam to tylko L. Syn ma Ghosta M, pare razy jechałema raczej męczyłem się, za krótki, sztyca na maxa bardzo ale to bardzo za mały.

Odnośnik do komentarza

Jak w waszych Chiselach działają hamulce?

U mnie strasznie zgrzytają/dzwonią podczas hamowania.

Zrobiłem już ok 200km ale nadal potwornie głośne. Dzisiaj z ciekawości wymontowałem klocki z przodu, przetarłem je papierem ściernym i poprawiło się na dosłownie kilkanaście kilometrów. Po czym wróciły do zgrzytania 😕

Dodam jeszcze że jak się po klickach przejedzie palcem to wyczuwalne są jakby "zadziory" na tarczy. Po zeszlifowaniu znikneły. Nie wiem jak teraz

 

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza

No słabe, słabe te Sramy i tarcze. Brzęczą bo jakieś cienkie. Kiepska modulacja. Przód czasem piszczy, klocki biorą nierówno,  głębszy "luz" przedniej klamki, tył znacznie lepszy. Chyba też muszę się kiedyś pobawić, przetrzeć klocki (może je zmienie  - jakieś chińskie ceramiki mam w zapasie)i i dolać DoT-a na przodzie.  Zwykłe shimano MT500 o niebo lepsze,

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...