Skocz do zawartości

Specialized Chisel, nowy aluminiowy, wyścigowy HT


Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam opinie że Mezcale  pięknie się mleczą ? Beż żadnych problemów zadanie wykonane zwykłą pompką nożną ? Robiłem to pierwszy raz w życiu i wyszło cacy. Opona jest naprawdę super. Niskie opory toczenia na asfalcie. Dla mnie to było dość ważne. Jeśli ktoś potrzebuje opony która umożliwi szybki dojazd w teren asfaltem to moim zdaniem jest to oponka co najmniej warta rozważenia. Z mojej strony idzie rekomendacja ? 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Chisel po upgradzie.

Napęd 1x12 Deore XT 8100, zębatka Garbaruk 34t z przodu, kaseta DeoreXT 10-51 tył, łańcuch DeoreXT,

Hamulce DeoreXT 8100, Tarcze DeoreXT RT-86 180mm i 160 mm,

Koła DT Swiss XM421, Piasty DT Swiss 350,

Opony CST Jack Rabbit II Pro (mleko),

Pedały XTR,

Gripy Speca Race XL,

Waga 10,5 -10,6 kg z pedałami, koszykami na bidon, uchwytami pod Garmina.

W planach: sztyca carbon s-works i może kierownica s-works ale to chyba po sezonie.

 

 

IMG_3028.jpg

Odnośnik do komentarza

Super! Kilka uwag i pytan.

Po dlugich kunsultacja w necie i z kolezanka co sie scigala latami w mtb a teraz Sprzedaje Speca i ma Epica, optymalna kierownica karbonowa to chyba jest Syntace Vector. Jest to ultra wytrzymala kierownica, nielamliwa na poziomie nielamliwosci podobnej do kierownic z DH. Ona ma taka a ja planuje ja kupic. Sztyce karbonowe potestuje, jak wyjde ze szpitala gdzie przechodze tuning silnika. Mostek pewnie tez zmienie.

Gdzies mi sie ten Garbaruk obil o uszy. Powod zakupu? Z czego slynie ten producent?

Ile waza te kola? Skladane czy gotowce? Czemu takie a nie inne obrecze? Koszt zakupu kol? Czy przy okazji ich wymiany mozesz zwazyc rower bez kol? To ciekawy parametr.

Co do opon Jack Rabbit bylo na ich temat kilka dyskusji na grupach. Pojawilo sie sporo sprzedawcow jak i sponsorowanych zawodnikow zachecajacych do ich zakupu. Uzytkownicy natomiast nie sa tak entuzjastyczni. Jeden pisal ze przecial dwie opony w ciagu dwoch miesiecy, drugi ze tez latwo uszkodzil. Moj kolega, ktorego opinie cenie, ktory scigal sie w enduro, twierdzi ze sa to wylajtowane opony na wyscigi XC o bardzo cienkich bocznych sciankach i ich nie poleca ze wzgledu na niska wytrzymalosc.

Odnośnik do komentarza

Jacku,

Zębatka Garbaruk dlatego że: 1.  Jest okrągła (nie łatwo taką znaleść) poza tym montowana - direct mount cinch - przez co pozbyłem się pająka od korby. 2. Bo jest lekka - waży 64g. 3. Dodatkowo producent podaje istotne dane takie jak chainline i offset dla każdgo z rozmiaru a np. u raceface nie potrafili mi powiedzieć jaki ofset ma zębatka 34t i czy będzie grała z napędem 12 rzędowym. 4. Dodatkowo ciekawa stylistyka i wydaje się być solidnie wykonana a wszytko to w kwocie 189 zł + wysyłka z Polski (Kraków chyba).

Koła zakupione w Daveo. Obręcze XM a nie XR tylko dlatego że: 1. Były dostępne od ręki (xr około 2 tygodni czekania) 2. były w dobrej cenie (starczyło w budżecie na opony) 3. Mają dobre opinie - pancernych - szerokość 25 mm wewnątrz/30 mm zewnątrz a są tylko 50-60 gram (komplet) cięższe od XR 391, które też były brane pod uwagę. Waga kompletu kół bez opon około 1650-1680 gram. Cena w okolicach 1.700 brutto w zależności od konfiguracji (tubeless, szprychy, wentyle itp).

Opony Jack Rabbit mam w wersji wzmocnionej = cięższej. Zastanawiałem się nad wersją lżejszą - ważą chyba 460 gram (sztuka) - natomiast z powodów o których piszesz nie zdecydowałem się na wersję wylajtowaną i moje opony  z oznaczeniem EPS (wzmocnione ścianki, oplot 120 TPI)  ważą 560 gram (sztuka). Póki co o oponach nie wypowiadam się w żadną stronę bo za mało kilometrów mam przejechanych.

Odnośnik do komentarza

Dzieki za odpowiedz.

Ja rozwazalem kola gotowce DT Swiss X1700 na obreczach 25. Natomiast mam watpliwosc jesli chodzi o szerokosc obreczy. Kolega, bardzo zaawansowany, mlody sprzedawca Specow, jezdzacy na Chiselu, przeszedl z Spec Roval Control 25mm na kola enduro Spec Roval Traverse 30m i twierdzi ze opona uklada sie duzo lepiej przy oponach 2,3 cala a na takich glownie jezdze. W gorach w Chiselu to bym byl nawet sklonny zalozyc 2,4 bo takie chyba wchodza do Chisela

Co do DT350 to mozesz zrobic tani upgrade do prawie DT240. Wymieniasz lozyska na SKF i masz te same bebechy co w 240 ale w korpusie piasty wazacym 40 gram wiecej.

 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Ponieważ udało mi się po 26 dniach w szpitalu, w tym 12 na Oiomie i 3 rozmijkach z kostuchą, opuścić szpital na własnych nogach, i po 2 tygodniach od tego (trochę lekceważąc zalecenia lekarzy) wsiąść na rower, będę kontynuował usprawnienia w moim Chiselu. Na początek poszedł kokpit. Kupiłem karbonową kierę Syntace Vector, o której słyszałem z wielu źródeł, że jest jedną z najbardziej wytrzymałych na rynku (certyfikowana nawet do użytku w DH) i świetnie tłumi drgania. Wyhaczyłem ją za 300 zł plus przesyłka, ściągnięta z roweru i sprzedawana z paragonem przez sklep z Milicza. Zmieniłem chwilowo tez mostek na krótszy 75mm. Będę z mostkami kombinował tak długo aż dopasuję optymalny. Mam jeszcze w domu 90, 100 i 110 mm. Tak aktualnie wygląda kokpit. Nie wiem czy to widać bo coś nie chce z Messengera wstawiać. W kwestii wagi kiera Syntace Vector 208 gram, kiera alu Speca, która była w rowerze 315 gram.

https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/115695948_2017423531722760_4476273368459282485_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=fxcMf_Iwn1QAX9a9YvP&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&_nc_tp=7&oh=25468d99b398751a5161d15321fa2c89&oe=5F3A8A06

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/110313284_295467384984793_5832493617411853519_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=wcQ9Yw7TYbIAX84rXGu&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&_nc_tp=7&oh=e76a77a35edcfd00835c8a9738566a18&oe=5F3A4208

Odnośnik do komentarza

Na kolejny krok pójdą zapewne koła. Rozważam na ten moment używane gotowce DT Swiss XM1700, używane gotowce Spec Roval Traverse na piastach z bebechami DT Swiss albo drogę @martens1980, czyli złożenie kół na obręczach DT Swiss o szerokości wewnętrznej 30mm i na piastach DT Swiss 350. Chciałbym się zamknąć w ok. 1500 zł. Za tyle mogę kupić Spece Rovale Traverse, może nawet taniej.

 

Odnośnik do komentarza

Nie ważyłem. Sądzę że na mostku dużo nie ugrasz. Zależy też czy mostek typu MultiClip czy nie. Przed chwilą kilka swoich mostków zważyłem i wszystkie z MultiClip ważą 150-175 gram. Tulejka od MultiClip waży 20 gram. Ja lubię te z tulejkami bo mozna bardzo dobrze dopasować kąt mostka. 110mm to niestety już upośledza sterowanosć w terenie ale czasem tak bywa. Ja poprzednio tez albo ze 110 abo ze 100 jeździłem.

W Dandy Horse mają niezłe koła. Może kupię:
https://shop.dandyhorse.cc/bozon29_sl

Edit:
Koła to 95 kg. To jednak nie ? Wolę mieć bardziej wytrzymałe.

Odnośnik do komentarza

Jacku również dużo zdrowia życzę. Jednak też będę wymieniał koła. I co tu wybrać :) Pierwszym wyborem były XR391 +  piasty 350. Może jednak coś lżejszego ? Znajomy poleca ztr cresty mk3 też na 350. Mają dość niski limit wagowy ale ważę obecnie 64 kg więc nie ma tragedii. Jednak dość dużo skrajnych opinii słyszałem o nich. Szerokość wew. 23 mm. Te koła od Dandy też fajnie wyglądają, jakieś doświadczenia macie może z firmą?. Kolejna sprawa Ratchet. Warto dokładać do 36T albo 54T, czy zostawić standardowy 18T?

Odnośnik do komentarza

Wkraczamy w obszary mi nieznane, jeśli chodzi o ratchet 18, 36 i 54. Pomału będę konsultował różnie rzeczy z dobrymi mechanikami i może coś podpowiedzą.
Dandy Horse jest jedną z najbardziej renomowanych firm w PL jeśli chodzi o składanie kół. I jedną z nielicznych, która ma tak  zaawansowane narzędzia do ich budowy i diagnostyki. Znam ludzi, którzy jeżdżą na ich kołach szosowych. Mają o firmie i jej produktach bardzo dobre opinie.

Na Crestach ściga się dużo lekkich zawodników. Bardzo popularne obręcze. Nie wiem jak z jakością. Obecnie na węższych obręczach niż 25 się raczej mało kto ściga. Trend przesuwa się ku szerszym.

Odnośnik do komentarza

Ok to czekam na informację :) Czyli koła od Dandy mogę spokojnie dodać do listy :) Właśnie ta szerokość trochę w crestach mnie zastanawia. A jak oceniasz zmianę kierownicy na karbon. Rzeczywiście dużo lepiej tłumi? Zysk wagowy też jakiś tam jest ? Chociaż pisałeś że przy mojej wadze byś olał zmianę ?

Odnośnik do komentarza

Co do kierownicy się nie wypowiem bo jestem w okresie rehabilitacji i na razie nie wolno mi jeździć w terenie. Przejechałem ze 25 km po płaskim na niej, więc trudno na tej podstawie coś napisać. Oprócz wagi, nie sądzę żebyś za wiele zyskał. Ale koleżanka ważąca ok. 50 kg, ją chwali. A ma kilkanaście lat doświadczenie w wyścigach mtb.

Odnośnik do komentarza

To chyba jednak na razie tylko koła :) Sztyca i kiera mogą poczekać do kolejnego sezonu ? Zysk wagowy jakiś kosmiczny nie jest. Tak się ostatnio zastanawiałem z kumplem ile jest sensu w odchudzaniu roweru takiego jak Chisel w zastosowaniu nawet bardzo ambitnym ale cały czas jednak amatorskim. Rower bez żadnych zmian i tak jest przecież całkiem lekki :) Chociaż z drugiej strony jak usłyszałem na hobby nie ma co oszczędzać :)  

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...