Skocz do zawartości

Zmiana napędu w rowerze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 


Ostatnio zastanawiam się nad zmianą napędu z 3x8 na 2x8, aktualnie posiadam kasete SHIMANO HG31, 11-34T, 8rz. oraz korbę SR SUNTOUR XCE-T318, 48/38/28.


 


Czy kaseta będzie współgrać z takimi korbami jak


SHIMANO TOURNEY FC-A070 ZESTAW DO ŁAŃCUCHA 7/8-BIEGOWE


SHIMANO FC-RS200 ZESTAW DO ŁAŃCUCHA 50X34 8-RZĘDOWA


Jakie polecilibyście inny korby oraz jakie dobrać manetki do 2x8


 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witajcie

 

Co by nie tworzyć nowego tematu podepnę się pod ten ponieważ problem mam identyczny :)

 

Postanowiłem zmienić w swoim rowerze kierownicę z prostej z prostej na baranka. Okazyjnie kupiłem kierownice SR Road Champion 42cm i klamkomanetki z przerzutkami grupy Sora 34xx 2x8s. Wyregulowanie tylnej przerzutki pod kasetę 7s 28-11 było dosyć proste i wszystko chodzi bardzo ładnie. Problem jest z przodem. Klamkomanetka obsługuje 2/3 rzędy, niestety nie zauważyłem, że przerzutka w zestawie była 2 rzędowa. Korba którą mam teraz to Tourney m131 48-38-28 z przednią przerzutką Shimano CX400 i zestaw obsługuje teraz blaty 28 i 38.

 

Rozważam:

1. Zmianę przerzutki na 3 rzędową... tylko nie bardzo mam pomysł jaka przerzutka będzie działać z tym zestawem i czy krótki wózek Sory to uciągnie (gdzieś czytałem, że krótkie wózki są pod 2 blaty).

2. Mam okazję kupić korbę shimano 105 FC-5500 52-39 ... Niestety suport BB-5500 pod tą korbę jest dosyć drogi.

3. Zmianę korby na Tourney FC-A070 50-34 z dużo tańszym supportem na kwadrat... tylko czy ten Tourney taki straszny jak go malują?

Odnośnik do komentarza

skoro celujesz w duże blaty, to może wyreguluj przednią przerzutkę za pomocą śrub H i L, tak by obsługiwała blaty 48 i 38.

 

Przy korbie 52/39 i większych będziesz musiał pewnie jeszcze zmienić łańcuch, bo może okazać się za krótki.

 

co do tylnej przerzutki i korb 3-blatowych

 

https://roweroweporady.pl/tylna-przerzutka-dlugi-czy-krotki-wozek/

Odnośnik do komentarza

Stara przerzutka by to mogła ogarnąć ale nowa 2 rzędowa aż tak daleko nie sięgnie. Znowu odcinając mały blat tracę trochę przy ostrzejszych podjazdach, a południowa Opolszczyzna i północne Czechy obfitują w górki :) 

 

Z kalkulatora przełożeń wychodzi mi, że najbardziej optymalny był by kompakt 50-34 i tutaj Za rozsądne pieniądze jest Tournej albo Claris... tylko czy opłaca się dopłacać 100zł do Clarisa?

 

https://photos.app.goo.gl/8hwyan4bvfiNNOsP2

 

105-tka 52-39 wychodzi teoretycznie na styk, ale nie ma zapasu z dołu

Odnośnik do komentarza

opłaca się jak chcesz przejść na sztywną oś,... jak zostać przy starych rozwiązaniach, to może lepiej popolować na allegro/olx za używanym claris, to popularny model w tańszych szosach, szybko kolarze wymieniają na model ze sztywną osią, więc niedrogo można kupić taką z minimalnym przebiegiem (sam kupiłem korbę z suportem za stówkę, podobno przejechała 1k km, i chyba to prawda bo zęby nie są bardzo powycierane - pojeżdżę sezon i kupie coś lepszego jak budżet pozwoli).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...