Skocz do zawartości

Budowa nowego ostrego koła


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Jestem Radek i od kilku lat marzę o ostrym kole  icon_cool.gif


Zaczynałem od prób przerobienia najtańszych kolarek (200-300 zł) jednak nigdy nie skończyły się one sukcesem (ostatecznie zawsze zostawiałem te przerzutki i hamulce ;/)


 


W związku z ciągle rosnącym pragnieniem posiadania ostrego zacząłem przeglądać popularne serwisy w poszukiwaniu gotowców. Zniesmaczony ilością sobowtórów i wygórowanymi cenami postanowiłem złożyć w połowie sierpnia rower. Dlaczego zakładam tak wcześnie temat? Żeby zrobić dokładne rozeznanie w temacie w co warto inwestować a co lepiej omijać szerokim łukiem wink.png


 


Główne założenia roweru:


1. Max 10 kg


2. Max 1000 zł


3. Maszynowe piasty


4. W miarę możliwości jak najlepsze części w jak najniższej cenie + unikać noname bazarkowych cudów


5. Skręcić samemu  stupid.gif  icon_question.gif


 


Proponowany przeze mnie zestaw:


-Rama torowa 21,5''+widelec                                                               ---> 359 zł                      3,210 kg


-2xObręcz 28'' 700C 30mm Stars Circle Swift Arriv 36H                     ---> 92 zł                        1,158 kg


-Piasta NOVATEC A165SBT 36H                                                        ---> 89,95 zł                   0,219 kg


-Piasta tył NOVATEC A166-SBT 36H                                                  ---> 115,95 zł                 0,262 kg


-Szprychy SLE Spokes x 64                                                                ---> 32 zł                        0,454 kg


-2xNyple Nypel SLE Spokes Stal Ocynk. 12mm x 36 szt                   --->20 zł                         0,026 kg


-2xOpona Kenda KONCEPT 700x23C                                               --->63,8 zł                      0,578 kg


-2xDętka Szosowa KENDA 28'' 700x18-25C FV 60mm Presta         --->29,8 zł                       0,194 kg 


-Stery Kierownicy NECO, Stalowe Jednocalowe                               --->11,95 zł                     0,125 kg


-Kierownica Bycze Rogi                                                                     --->55,95 zł                     0,268 kg


-Accent SP-252                                                                                  --->35,9 zł                       0,349 kg


-Siodło                                                                                                --->35 zł                          0,29 kg


-Wkład Suportu NECO B910 110,5mm 1.37 x 24 BSA                      --->19,95 zł                     0,314 kg


-Korba M-Wave Prowheel FIX 165 mm                                              ---> 95 zł                        0,645 kg


-łańcuch KMC k710                                                                            ---> 35 zł                        0,349 kg


-noski                                                                                                 ---> 35 zł                         0,067 kg 


-mostek 1''                                                                                         ---> 44,95 zł                    0,328 kg


-Pedały platformowe aluminiowe PD-DE005 De One                      ---> 34,9 zł                       0,347 kg


 


CENA: 1184,7 zł       WAGA: 9,183


 


Jakieś pomysły jak obniżyć cenę i wagę jeszcze bardziej? Nie wiem czy wykonalne ale złamanie 9 kg przy cenie 1200 zł brzmi kusząco ;) 


design79201717595682525.jpeg


Odnośnik do komentarza

Piasty Novatec  - bardzo dobre. Tylna - 2 x fix? Możliwość zmiany przełożenia czasami się przydaje.

Korba Prowheel - właśnie testuję, ale z tym, żeby były krótkie - to dobra koncepcja do o.k.

Ze szprychami - nie napinaj się przy ilości 36 - jak dobrze naciągniesz - zwykłe wystarczą.

Jeździłeś już na byczych rogach? Moim zdaniem - baran daje znacznie więcej możliwości.

Zwróć uwagę na takie pedały:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pedaly-rowerowe/uniwersalne-platformowe/p,pedaly-szosowe-z-noskami-pd-r01-xlc,613778.html

Bardzo dobrze się na nich jeździ, nie kaleczą butów i przede wszystkim - są wąskie. Na pewno - przy krótkich korbach - nie zrobisz iskry.

Jeżdżę na takim łańcuchu:

http://www.sklep.romet.pl/czesci-zamienne-i-akcesoria/czesci-rowerowe/uklad-napedowy/lancuch-106-ogn-12x18-x106-z-410-box-arkus,23348.html

Cena mówi sama za siebie, a jest nie do z-----nia. Wymieniam go razem z zębatkami.

Masa całego roweru ma 2-rzędne znaczenie. Dla dynamiki najważniejsza jest masa kół.

Obecnie jeżdżę na o.k. z ramą wiejską (Romet Turing), obręcze krosowe, bagażnik, światła, korba stalowa (Wigry-Jubilat), pozostałe części - jak wspomniałem, masa 12,4 kg.

Odnośnik do komentarza

Siemka zrobiłem małe rozeznanie i tak


--> Zmieniając koła 36 na 32 oszczędzamy na 8 szprychach z nyplami czyli około 52g


--> Pedały Wellgo M-21 co prawda na łożyskach kulkowych ale ale za to dużooo lżejsze 347 g --> 248 g (!)


--> Obręcze Mavic Open Sport przez wszystkich polecane lecz znacznie droższe oraz cholernie lekkie 2x 579 g --> 435 g


--> Dętki 2xMAXXIS ULTRALIGHT mega lekkie 30zł za sztuke ale za to  194 g --> 132 g


--> Opona Ultra Sport II CONTINENTAL na tył 310 g + Opona Grand Prix na przód 230 g


Doczytałem, że w ostrym kole dobrze jest mieć cięższą tylnią oponę ze względu na dużą ilość skidów i duże zużycie opon.


Odchudziłem właściwie całe koła:


Zysk na wadze: 539 g                     Koszt: 240 zł


 


W dalszym ciągu jestem w stanie urwać sporo gramów na sztycy, mostku i siodełku. Dodatkowo w przyszłości muszę doliczyć dopięcie do sztycy owijkę oraz zabezpieczenie obręczy.


 


Cena:1427,7 zł                            Waga: 8644 g


 


Nie wiem czy to idzie w dobrym kierunku, z jednej strony korci posiadanie naprawdę porządnego roweru w całkiem spoko pieniądzach jednak to już 400 zł więcej ;') Dodatkowo trzeba będzie doliczyć na pewno jakieś duperele tylu zaciski owijka itd + nie wiem czy sam dam radę złożyć rower i czy nie zlecę tego komuś bardziej doświadczonemu = dodatkowe koszty


Odnośnik do komentarza

Czy ten rower ma służyć do ścigania się, że aż tyle jesteś w stanie zapłacić za odchudzenie?

Ja mam np. obręcze krosowe Author po 50 zł/szt a i tak poniżej 500 g.

Na asfalcie raczej nie skiduję. Przy tej geometrii ramy i przełożeniu 2,89/3,07 (2 x fix) - raczej jest to niemożliwe bez pomocy przedniego hamulca. Jeśli zamierzasz to robić, to zwróć uwagę, by nie zakładać przełożeń całkowitych np. 48/16=3, bo wtedy opona zdziera się w jednym miejscu.

Jeśli zamierzasz jeździć po drogach publicznych - proponował bym założyć hamulec (na przód). Bez - też jeździłem. Nie będę ściemniał, że nie, ale trzeba wtedy zachować dużo większą ostrożność i w rezultacie - jeździ się wolniej.  

Odnośnik do komentarza

@janciowodnik Ten rower ma służyć do codziennej jazdy do szkoły/pracy/znajomych + treningi cardio/interwały. Lubię szybko jeździć i jeżeli faktycznie udałoby mi się złożyć taki rower chętnie bym sprawdził jak się sprawuje na torze :') Poza tym chcę udowodnić że za fajne pieniądze da się złożyć naprawdę fajny i lekki rower ;) znacznie lżejszy niż sprzedawane gotowce. Na chwilę obecną nie jestem jeszcze w stanie określić będę mógł przeznaczyć na rower czy to będzie 1000 zł czy może 2000 wszystko zależy od mojej cierpliwości i środków ;) 

Odnośnik do komentarza

Rozumiem. Dla mnie o.k. to też miał być żelazny osiołek na miasto, ale ponieważ na razie nie mam innego - robię na nim też i dłuższe ścieżki. Oczywiście - nie po górach. Dla mnie ma być przede wszystkim ekonomiczny i to bardziej w eksploatacji niż budowie. Stąd - kapcie poniżej 50 zł, łańcuch za 8 zł itp.

Mogę jeszcze doradzić, że jeśli jazda po normalnej drodze i w warunkach normalnego ruchu - nie napinaj się na zbyt twarde przełożenia. Zaczynałem od 3,3, a teraz jeżdżę na 2,89. Matematyka jest nieubłagana. Wrażenie mam, że jeżdżę wolniej, ale średnia - wychodzi wyższa.

Mam blat od korby Prowheel. Alu, pod szeroki łańcuch, 44T, 130 mm BCD i jest mi niepotrzebny. (Ta korba będzie napędzać szosę). Mogę oddać gratis. Jakby co - napisz na PW.

P.S. Rama, którą przedstawiłeś w 1# - wcale nie jest taka lekka. Może ze względu na rozmiar(?). Do szosy kupiłem ramę Jaguara (53 cm) i (z widłami) mieści się w 3 kg.

Odnośnik do komentarza

Czołem!

 

Owszem będę rozglądał się za jakąś używaną ramą w przystępnej cenie i dobrym stanie. 

 

Zainspirowany różnymi zdjęciami (postaram się wrzucić jutro) postanowiłem trochę zmienić projekt i pójść bardziej w retro: 

design713201723162814771.jpeg

 

Cel to znaleźć używaną ramę z chromowanym widelcem w błyszczącej czerwieni. Ramę której nie trzeba będzie odnawiać. Kolor może ulec zmianie ;)

 

PS: Zajebista kolorystyka totalnie do mnie przemawia:

 Trophy-Bike-rapt-studio-designboom01.jpg

 

Odnośnik do komentarza

Miałem niedawno chromowane widły i okazały się - niskiej jakości. W tym drugim - wyglądają na solidniejsze.

Te ramy mają chyba różne rozmiary? Czy obydwa Ci pasują?

A czy w ogóle pasuje Ci rama torowa? Mnie np. nie - bo ma za krótką rurę poziomą. Na torze można stosować długie mostki i kierownice o dużym zasięgu, bo nie ma tam wertepów. Na realnej drodze - wydaje mi się, że mostek 10 cm - to max. 12cm mi pękł po wjechaniu w (nie taką znów dużą dziurę) w 11-cm - urwała się śruba pionowa. W końcu do swojego żelaznego osiołka założyłem mostek 10 cm - taki bardziej pancerny i barana o większym zasięgu, ale też - takiego solidniejszego. Jaguar jest dłuższy i w zupełności wystarczy mi mostek 10 cm i zgrabniejsza kiera.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...