Skocz do zawartości

Czy jest wart tych pieniędzy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Spodobał mi się ten rowerek : http://allegro.pl/show_item.php?item=6816085698

Nie ukrywam że wszystko mi w nim pasuje poza przerzutkami, wole przełączane (z perspektywy laika).

Proszę, powiedźcie mi, czy owy rower jest wart tych pieniążków? Ma jakieś części które są felerne? Może jakaś alternatywa w tych pieniądzach?

Proszę o pomoc, ewentualnie podanie strony w której jest konfigurator do rowerków i jakiś gotowy zestaw, z góry dziękuje :)

Odnośnik do komentarza

Cześć. Podany przez Ciebie rower jest na pewno tani. Wyposażenie ma podstawowe i do spokojnej jazdy powinien wystarczyć. Na temat przeżytek trudno mi się wypowiedzieć,na systemie Nexus się nie znam (zawsze unikałem tego typu układów,.choć może niepotrzebnie).

Jeśli nie będziesz go forsował i jeździsz po utwardzonych powierzchniach, rower da radę (oczywiście i po leśnych ścieżkach też da ;-)).

Pzdr. Rysiek.

Odnośnik do komentarza

Co do roweru się nie wypowiadam, bo ja wolę innego typu, ale piast planetarnych się nie ma co bać. Z jednej strony trudniejsze w serwisowaniu, z drugiej trudniejsze w popsuciu. Ja taką eksploatuję przez cały rok i jedyną awarię jaką zaliczyły, to przetarta linka (urok bardzo częstej zmiany biegów w mieście i dynamiczniejszej jazdy).

 

Bardzo łatwo rozpoznać czy piasta jest w dobrym stanie: biegi będa cięzko się przełączać i w dodatku głośno (ale nie mylić z "cykaniem" piasty podczas jazdy, dźwięk zmienia się wraz ze zmianą biegu -- to prawidłowy objaw).

 

Na razie na takiej piaście przejechałem około 15-18 tysięcy km, bez niespodzianek. Producent zaleca smarowanie piasty co 5 000 km, ale mało kto o tym wie i tragedii nie ma.

 

Zauważony minus, to przy dużych mrozach ciężej się przełącza biegi (gęstnieje najpewniej smar) jeśli rower stał na zewnątrz.

 

Ogólnie:

na plus: wygoda, trwałość i łatwość regulacji

na minus: mniejszy zakres przełożeń, waga, często cena (seria premium, czy np. alfine).

Odnośnik do komentarza

"A jak z przerzutkami w tym typie? To prawda że nie powinno się pedałować podczas zmiany?"

 

Można, ale nie pod dużym obciążeniem -- szkoda zębatek. Z resztą podobnie jest w napędach zewnętrznych.

 

Z własnego doświadczenia: najlepiej zmieniać biegi jak rower jedzie, ale warto wtedy przestać pedałować (lub zmniejszyć siłę pedałowania). Ponadto piasty planetarne znane są z tego, że biegi można zmieniać podczas postoju, ale mimo wszystko lepie robić to jak koło jeszcze się obraca (płynniejsza praca w momencie ruszania). To drugie nie jest tak bardzo krytyczne. Napęd odwdzięczy się długowieczną pracą (kilkadziesiąt tysięcy km, zwykle będzie najtrwalszym po ramie podzespołem).

Odnośnik do komentarza

Przyszedł rowerek, miałem mega problemy ze złożeniem dziada (pierwszy, lepszy rower), tak to rowerek jest mega mega mega :)

Nie mam do czego się doczepić, jedynie śruba regulująca kąt kierownicy coś nie chce działać, tak to wszystko super. 

Rowerek będzie robił rzadkie, krótkie dystanse. Po ilu przejechanych km sprawdzić śruby czy są dokręcone? 20? 50? 

Jakieś dodatki do rowerka must have? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...