Skocz do zawartości

Żadnego "gotowca" nie warto


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy wpis na forum. Zdecydowałem sie zarejstrować tutaj gdyż ze wszystkim blogów, które do tej pory przeglądałem, ten wydaje mi sie najkonkretniejszy i liczę na pomoc Łukasza oraz innych forumowiczów. Do rzeczy:

Nie spotkałem jeszcze roweru (bez względu na cenę), który by mi pasował.

Którego by się nie kupiło to trzeba go od razu przerabiać tak aby pasował do mnie. Generalnie to wyrzucić trzeba na początku siodełko, korby - za krótkie kierownica ma kształt nieakceptowalny, pedały tandetne i szybko się ścierają, bagażnik też ma inne profilowanie niż to które mi pasuje o oświetleniu nie wspomnę bo jakie jest to każdy widzi. Osprzęt też mam taki mieć jak chce sprzedawca czy taki jak ja bym chciał?

Generalnie to wszystko nadaje się do wyrzucenia łącznie z łożyskami gdyż uważam że maszynowe są lepsze.

No i opony, raz trzy razy łatałem dętkę w ciągu jednego dnia, od tego czasu tylko te z kevlarem.

Zostaje tylko rama której akurat producenci nie chcą oddzielnie sprzedawać.

Może zatem jakieś porady dla składających rower? Jakieś wskazówki co do punktów gdzie potrafią pomóc w konfigurowaniu roweru?

Może na początek ktoś mógłby mi pomóc w kupnie ramy jakiejś dobrej firmy (dla żony).

Niekoniecznie ten rower ale tu rozchodzi się o kształt ramy. Z tym że czasem wyciągam ja za miasto więc przerzutki muszą być no i inne zmiany.

Może jednak gdzieś tu taki temat istnieje? (gdzieś  na forum przeczytałem: - nie zakładajcie nowych tematów, gdyż nie jesteście w stanie wymyśleć nowego pytania, wszystkie odpowiedzi już tu są, wystarczy poszukać) - w takm razie proszę o przeniesienie wpisu i tam poszukam chętnych do wymiany zdań co do składania roweru.

Odnośnik do komentarza

Jako że żona nie posiada prawajazdy to rower jest jedynym środkiem lokomocji, więc  na firmę. Aby nie wprowadzać tego w środki trwałe no to do 3500 netto. Jak trzeba będzie coś dorzucić to mogę dokupić oddzielnie ale z tym to już ostrożnie bo to z mojej kieszeni pójdzie więc oszczędzać trzeba. Nie sądzę abym odżałował więcej niż 1000zł.

Co do roweru to rama 19 cali zbliżona wyglądem do tej co w linku z tym że z alu 7...., amortyzatory, koła 28 cali, dynamo w osi (fajnie gdyby miało ładowarkę baterii), osprzęt Deore.

Tyle sobie sam wymyśliłem, pomocy oczekiwałbym w komponowaniu pozostałych podzespołów np. jakie hamulce? czy zastosować na tylnym kole tarczowy ? Jej jazda to ok 20-30km dziennie po mieście, asfalt oczywiście dziurawy - jak to w Łodzi. Jak jedziemy za miasto to też po dziurach a potem na szutr. A jak już z górki to ona większość drogi na hamulcu - stąd ten pomysł z tarczowym.

I dalej - ile biegów?, jakie obręcze? kierownicę stałą czy ruchomą - jak się jej raz ustawi to tak już latami jeździ. No w zasadzie nie mam swojego zdania co do wszystkich pozostałych komponentów, oprócz siodełka tu jest sprawa jasna, ma swoją kanapę i ani myśli z niej złazić.

Odnośnik do komentarza

Jako że żona nie posiada prawajazdy to rower jest jedynym środkiem lokomocji, więc na firmę. Aby nie wprowadzać tego w środki trwałe no to do 3500 netto. Jak trzeba będzie coś dorzucić to mogę dokupić oddzielnie ale z tym to już ostrożnie bo to z mojej kieszeni pójdzie więc oszczędzać trzeba. Nie sądzę abym odżałował więcej niż 1000zł.

Co do roweru to rama 19 cali zbliżona wyglądem do tej co w linku z tym że z alu 7...., amortyzatory, koła 28 cali, dynamo w osi (fajnie gdyby miało ładowarkę baterii), osprzęt Deore.

Tyle sobie sam wymyśliłem, pomocy oczekiwałbym w komponowaniu pozostałych podzespołów np. jakie hamulce? czy zastosować na tylnym kole tarczowy ? Jej jazda to ok 20-30km dziennie po mieście, asfalt oczywiście dziurawy - jak to w Łodzi. Jak jedziemy za miasto to też po dziurach a potem na szutr. A jak już z górki to ona większość drogi na hamulcu - stąd ten pomysł z tarczowym.

I dalej - ile biegów?, jakie obręcze? kierownicę stałą czy ruchomą - jak się jej raz ustawi to tak już latami jeździ. No w zasadzie nie mam swojego zdania co do wszystkich pozostałych komponentów, oprócz siodełka tu jest sprawa jasna, ma swoją kanapę i ani myśli z niej złazić.

Dlaczego dynamo w osi ? ja właśnie odłączyłem ten badziew żonie i założyłem lamki na baterie. W najbliższym czasie wywalamy stare ciężkie koła z beznadziejną piastą z prądnicą i kupujemy/skladamy nowe, lżejsze.

Temat trochę śmierdzi mi tym co chciała Moja żona czyli miejski badziew z bagolem, którego nigdy nie użyła, ale chce mieć taki styl roweru i koniec. Do tego siodło kanapa i jeszcze pewnie ustawiona bardzo nisko, że kolanami sobie oczy podbije.. W praktycd szeroka kanapa wygodna przez 10km, a pozniej walka o życie, bagol i reszta tylko dodają wagi, przez co na wzniesieniach kobieta Ci krzyczy że Cię nienawidzi za to że tak szybko jedziesz i zostawiasz ją w tyle hehehe

Odnośnik do komentarza

Dlaczego dynamo w osi ?  - Aby ładowało GPS podczas jazdy. Że ciężkie? - no cóż, dla mnie to zaleta. Po czterech latach jazdy na rowerze, gdy spojrzałem to przypomniało mi się dlaczego się z nią ożeniłem. Jak dalej będzie jeździć na tak ciężkim rowerze to pewnie dojdę do wniosku że może jednak nie popełniłem błędu.

A co do bagola to byś się zdziwił ja czasem do samochodu mniej ładuje niż ona na rower - dwie pełne sakwy z tyłu plus walizka nad nimi plus przedni koszyk (musiałem do niego wymyśleć mocowanie bo standardowe nie dawały rady), czasem tak się wygłupi z tym ładowaniem że do domu to pcha rower bo by nie ujechała.

A co do jazdy to ciągnę ją czasem dookoła Łodzi i nie było jeszcze tak by po pięćdziesięciu kilometrach spuchła a kanapy za nic by nie zamieniła - przedtem przetestowała sześć siodełek.

A tak w ogóle to i tak będę musiał udać się do jakiegoś punktu gdzie mi to wszystko złożą a może i kupią? Bo przecież faktura będzie potrzebna.

Tylko muszę wiedzieć co chcę. Bo jak nie będę pewien to wcisną mi to co będą uważali a tego właśnie chcę uniknąć. Co inni konfigurują według własnego przekonania to mam w sklepie.

Odnośnik do komentarza

To deore m610 3x10 + przerzutka tył slx m670 i jest to bardzo dobry zestaw, który jej w zupeoności wystarczy. Chyba że po taniości alivio m4000 3x9 też będzie dobre.

Jako bazę proponuję np. Romet gazela 2.0 lub jak coś ładniejszego jak dla mnie to kross ma kilka takich modeli.

Jak składać to ja bym zamiast amorka z przodu dał amortyzowaną sztycę suntour. Dzieki temu rower nie będzie taki Ciężki, a w najważniejszym miejscu będzie amortyzowany.

Odnośnik do komentarza

Witam 

 

Na tej konfiguracji dobrze mi się jeździło co wkleiłem niżej  . Czy lepiej kupić samą ramę  Accent Peak 29 i  kupić od zera wszystkie części,żeby zbudować identyczny sprzęt tylko na kołach 29?

 

Czy zamówić gotowy zestaw  z Accent Peak 29 i spróbować dogadać się ,żeby  chociaż  wymienili cały napęd na taki co miałem i amortyzator.Reszta najwyżej niech zostanie ich fabryczna.Tak żeby jak najmniej roboty mieli .

 

 

Do kupienia mają dwa zestawy .Jeden z napędem   dużo wyższym ,którego nie wykorzystam.Amorem i w sumie wszystko  w nim  z wyższych półek niż miałem :)

 

http://dobresklepyrowerowe.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/accent/peak-29-slx 

 

Ewentualnie  ten co jest na Sramie. Kupić i cały  napęd zamienić na Shimano  i te grupy co miałem.A  ten napęd i wszystko co było do niego sprzedać?

 

http://dobresklepyrowerowe.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/accent/peak-29-nx

 

Dobresklepy to i tak sklep firmy ,która produkuje i ramy do Accent Peak ,jak i składa gotowe zestawy.Dodatkowo sprzedają części różnych  producentów..Może   da się z nimi dogadać co do zmiany konfiguracji ich zestawu bazowego o parę innych elementów.Jeśli i tak części zakupiłbym u nich?

 

Czy lepiej  zakup samej ramy i wszystko inne zakupić w tych miejscach co akurat jakaś promocja na daną część  będzie .

 

Ewentualnie nie bawić się w żadne zmiany  kupić tego SLX .I liczyć ,że chociaż z dwa sezony wytrzyma ten rower :).

 

 

 

 

 

 

 

WIDELECROCK SHOX XC30 TK SOLO AIR 100 mm, z blokadą na kierownicy Sram Pop Loc. Pivot widelca stożkowy, "tapered", z aluminium: sztywniejszy, lżejszy.
AMORTYZACJABez amortyzatora z tyłu.
NAPĘDMechanizm korbowy SHIMANO DEORE, tarcze 24 / 32 / 42 zębów.
Tylna przerzutka SHIMANO SLX 10 przełożeń.
Przednia przerzutka SHIMANO DEORE 3 przełożenia.
Manetki SHIMANO DEORE.
Kaseta SHIMANO DEORE, 11 / 36 zębów.
Łańcuch KMC X10.
HAMULCEHamulce AVID DB1, wyposażone w ażurowe tarcze 160 mm z przodu i z tyłu.
RURA KIEROWNICYKierownica B'TWIN SPORT OVERSIZE, 660 mm szerokości dla rozm. M i 680 mm szerokości dla rozm. L i XL: uniesiona i szeroka, ułatwia zachowanie kontroli.
MOSTEK KIEROWNICYMostek B'TWIN SPORT w rozm. 80 mm (M, L, XL).
UKŁAD KIEROWNICZYStery wpół zintegrowane A-headset by VP.
SIODŁOSiodło B'TWIN SPORT, sportowe, lekkie i komfortowe.
SZTYCA SIODŁASztyca siodła B'TWIN SPORT o przekroju 29,8 mm i długości 350 mm.
KOŁAKoła AERO Trail Evo, z aluminium dwukomorowe, z 32 szprychami.
Łożyska piast maszynowe, szczelne, trwałe, zapewniają lepszą wydajność i zysk wagi.
Szprychy Mach1 inox 2 mm.
OPONYOpona przednia i tylna MICHELIN Wild Grip'R w rozm. 27,5x2,1 z miękkimi stopkami. Miękka guma zapewnia dobrą przyczepność.
Odnośnik do komentarza

Jak byś chciał konkretnych informacji jak zgrać z sobą dany osprzęt to służę pomocą.

Chętnie skorzystam z pomocy ale na razie po spędzeniu kilku godzin na poszukiwaniu ramy to raczej średnio widzę możliwość złożenia tego roweru na takiej ramie jak np. :"Winora Jamaica damski wave" To chyba jest nie do kupienia.

Ramy które zalinkowałeś -  to właśnie ona na takiej dziś jeździ.

W najgorszym przypadku rozkręcę jej rower, zostawiając tylko ramę i siodełko a resztę do śmieci wywalę i na tych zgliszczach postaram się zbudować coś nowego ale dobre to to nie będzie bo rama jej kształtem nie odpowiada a mnie jakością.

Swoją drogą to dziwne że w czasach gdy tyle sklepów zatrudnia tylu marketingowców i prowadzi się tyle stron internetowych, nikt nie chce mi sprzedać takiej ramy :(

Rezygnuje już nawet z wymagań, niech to nawet będzie ALU 6061 TE albo nawet P.E.

A może ktoś zna jakiś punkt w Łodzi gdzie zrealizują takie zlecenie: Kupią wskazany model, zmodernizują go według wskazówek i sprzedadzą mi go?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...