Skocz do zawartości

Jak grube opony do crossa?


Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni dumam nad podobnym tematem, a mianowicie opon do Kellys Clea 90, którym jeździ moja żona. W tej chwili jeździ na opinie 700x38C czyli 28x1,5 i za każdym razem gdy wjeżdżamy do lasu zaczyna narzekać, że źle jej się jeździ na tak wąskiej oponie. Nie wiem jakie kupić nowe opony żeby poprawić jej komfort jazdy, zastanawiam się nad rozmiarem 28x1,75, bo wszystko wyżej to już prawie 29 cali :) I w miarę drobny rower może wyglądać komicznie :)

Odnośnik do komentarza

To ja może tak z własnego, bardzo skromnego doświadczenia. W moim Authorze Integra kilka sezonów jeździłam na "domyślnych" oponach CST 28x1.4. Modelu niestety nie jestem w stanie określić.

Niezła na asfalt, ścieżki rowerowe, w terenie... średnio. Boczne klocki na tyle małe, że nie zapewniały dobrej przyczepności, przy jeździe po nierównym (ubita droga kamienista, jakieś niewielkie korzenie na ścieżce, szyszki) czułam się niepewnie. Piasek na trasie? Często trzeba było zejść...

 

W czerwcu wymieniłam na Schwalbe Hurricane 28x1.6, które polecono mi na innym forum. Zmiana w terenie zdecydowanie na lepsze, opona lepiej trzyma, piasek - bezstresowo. Na asfalcie dalej jest w porządku, nie odczuwam znaczącej zmiany na gorsze.

 

Od dzisiaj mam drugi rower na oponach CST Traveller Cross C1293 28x1.6. Po pierwszej przejażdżce 25km po asfalcie i w lekkim terenie (utwardzone ścieżk iw lesie, troszkę sztur, nieco kamyczków) - na asfalcie bajka, rower sam jedzie. Na ścieżkach w lesie sprawdzają się całkiem fajnie, gładki grzbiet opony w niczym nie przeszkadza, nie odczuwam większej różnicy między nimi a Schwalbe Hurricane, czy tak będą się sprawowały dalej - zobaczymy.

 

Moim zdaniem opona 1,6 jest optymalna w cyklu asfalt-ubite ścieżki leśne/polne. Czy iść wyżej? Zależy, co przeważa i jak jeździmy - ja jeżdże spokojnie i zachowawczo, nie lubię szaleć. Odpowiednie ciśnienie w kole też ma bardzo duże znaczenie, czyli: na asfalt pompujemy solidnie, a w teren nieco słabiej (wszystko w zakresie, jaki podaje producent!).

Odnośnik do komentarza

Ja mam starego trekkinga/crossa Bulls sprzed ponad 10 lat i wchodzi do niego bez najmniejszego problemu opona 2 cale i więcej. Dobry trekking to najbardziej uniwersalny rower. Z moich doświadczeń optymalna w nim na szosę jest opona 700x25-30, na teren mieszany 700x38-42, a na off road 2 cale i więcej. Ciśnienie na szosę jakieś 5-6 atm, na mieszany 4 atm, na off road 2 atm. Absolutnie nie kupiłbym nigdy do takiego roweru opony bez wkładki antyprzebiciowej. Jeżdżę głównie na oponach Specialized z wkładką ale Schwalbe też polecam i też mam ze dwie pary Marathonów i SmartSamów. Ostrzegam że dramatycznie pogorszyła się jakość opon Continental zarówno rowerowych jak i samochodowych. Spadła do poziomu kiepskich chińczyków. No i nie dotykać takiego chłamu jak Hutchinson. Tanie Micheliny to też chłam, wyższe modele są OK.

Odnośnik do komentarza

Ja sam jeżdżę na Maratonach - ponad 700km mieszanego terenu (głównie asfalt / kostka brukowa, trochę szutru, leśnych ścieżek a nawet czasami ostry żwir). Sporo krawężników, korzeni, krzywych płytek na chodniku. Póki co - żadnych problemów. Przez większość czasu mam około 5atm, jak poczuję, ze są zbyt miękkie to dopompowuję; przy 6 trochę dziwnie mi się po tych nierównościach jeździ....

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...