Skocz do zawartości

MTB XC do 4000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuję roweru o sportowym zacięciu, aby parę razy do roku móc się ścigać w maratonach czy innych zawodach. Niestety mam raptem parę dni na kupno roweru dlatego rower musi być z polskiego sklepu czy to stacjonarnego czy internetowego i być aktualnie dostępny.

Mój wzrost to 173, waga 64 kg.

 

Rowery, które wpadły mi w oko:

 

http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_Rline_275_20,10,668,672,14067,2015.html z tych 3 wydaje się mieć najlepsze podzespoły, nie wiem tylko czy rama jest dobrej jakości i czy 19 cali nie będzie dla mnie za duża?

 

http://allegro.pl/bulls-copperhead-3-27-5-wyprzedaz-posezonowa-i6715360931.html

 

https://www.scott.pl/produkt/438/2512/Rower-Scale-960/mam ofertę w sklepie stacjonarnym u siebie w Kielcach za 4 tys.

Odnośnik do komentarza

Powiem tak. W twoim przypadku celował bym w koła 29. Dobrze by było dołożyć te 1000 złotych, zrezygnować z lepszego osprzętu i kupić coś na ramie karbonowej. Do maratonów tylko 29, przynajmniej ja tak sądze i czołówka. Jak nie chcesz karbonu to radzę Focusa black forest, na foxie... nowy-za 3300 bodajże. O ile się nie myle to ma ośki 9mm i brak 1 1/8-1 1/2 w główce ramy, ale za te zaoszczędzone 700 można kupić w miarę fajne kółka. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Romet wygrywa to porównanie hands down. Mam sentyment do firmy Bulls bo przejechałem na ich rowerze tysiące km ale nie kupiłbym  roweru na nieznanym i niestandardowym amorze bo nie wiadomo co z jego serwisem. Scale ma bardzo przeciętną specyfikację. Podstawowy amor powietrzny i osprzęt Deore i dużo wyższa waga niż w Romecie. Przy tym wzroście zdecydowanie rama 17,5. Koło 29 jest fajne bo daje dużą stabilność co wybrałbym do jazdy długodystansowej. 27,5 jest zwrotniejszy i trochę lżejszy więc akurat do wyścigów jest to całkiem dobry wybór. Czołówka ścigantów na zawodach jeździ i na jednym i na drugim rozmiarze kół. Mam w domu i 29 i 27,5. Komfort, prędkość na płaskim, stabilność na zjedzie  jest zdecydowanie lepsza na 29. Jazda po krętym singletracku na 27,5. Kolega, który radzi zakup roweru na karbonowej ramie ma rację w tym że jest lepsza do wyścigów. Ale ja nie znam roweru na karbonie w sensownej specyfikacji za 5 tys zł. Za 7 tak. Dobre minimum do wyścigów to osprzęt SLX i w Romecie to masz,  amor RockShox Recon a w Romecie jest Reba czyli oczko wyżej (większość przyzwoitych amatorów ściga się na Rebie lub Foxie i na XT). Kwestia dobrania lekkiego, wyścigowego ogumienia, ewentualnie przejście na tubeless i można się ścigać. A kiedyś w przyszłości lżejsze, sztywniejsze koła. To czy rower ma sztywne osie czy nie, uważam za nieistotny bajer na amatorskim poziomie. Jedyna zaleta sztywnej osi to nie sztywność tylko łatwiejsze ustawienie klocków względem tarcz. Focus Black Forest ma kiepskie heble i osprzęt w większości Deore. Reszta jest ok. Nie widzę żadnej przewagi Foxa nas Rebą. Sam mam dwa Foxy Float. Podobno te z tłumikiem są gorsze niż te starsze z otwartą kąpielą olejową. Ale się na tym za bardzo nie znam. To opinia mechaników z autoryzowanego serwisu Foxa :)

Odnośnik do komentarza

Jeszcze raz spojrzałem na tego Rometa i sądzę że jest to bardzo dobry wybór. Jak kiedyś gdzieś kupisz okazyjnie tanią ramę karbonową to masz dobry amor i dobry i nowoczesny osprzęt i tylko robisz przekładkę wszystkiego do nowej ramy. A te koła chyba też nie mogą być złe jak są na piastach XT. Ani Scott ani Focus z pewnością nie mają kół nawet zbliżonych do tych. Obręcze są oczkowane ze standardowymi szprychami więc może nie są najlżejsze ale z pewnością są wytrzymałe i łatwe w serwisowaniu. No i serwis Reby jest z tego co pamiętam tańszy niż serwis Foxa.

Odnośnik do komentarza

Piszą że ma taką geometrię, która człowiekowi dla którego normalnie jest rama M, L czyli 19 cali może jak najbardziej pasować.

Zastosowane obręcze Alex Rims Volar 2.1 są obręczami wyścigowymi XC typu Tubeless Ready o wadze 420 gram. Spodziewam się że te koła ważą ok. 1800 gram. Lekkie wyścigowe koła alu ważą zwykle 1500-1600 gram więc nie jest to jakaś dramatyczna różnica.

Odnośnik do komentarza

Możesz się pomierzyć na Competitive Cyclist Fit Calculator i porównać rekomendacje do geo na stronie Rometa. Ja mając 175 wzrostu i nogę 83-84 jestem na granicy rozmiarów M i L. Na co dzień jeżdżę na M 17,5 cala. Ale muszę przez to wydłużać pozycję dłuższym mostkiem i siodełkiem na max do tyłu. Testując 19 cali mogłem założyć krótszy mostek. Konsekwencją krótszego mostka jest większa zwrotność ale gorzej się podjeżdża bo trzeba dociążyć przednie koło. Inaczej na stromym podjeździe przednie koło traci przyczepność. No i odwrotnie. Jak masz dłuższy mostek to musisz lepiej manewrować kierownicą w ostrych zakrętach ale masz łatwiej na podjeździe. Coś za coś. Mój syn ma 173 wzrostu ale nogi jak pająk, bodajże 89 i ściga się na 17,5 cala i kołach 27,5. Takie było zalecenie bike fittera. Ale to nastolatek, który pewnie jeszcze urośnie bo ma 13 lat. Z tym że on ma ramę wyścigową gdzie górna rura jest od roweru właśnie 19 cali.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...