Skocz do zawartości

Tuningowanie Treka 8.2 DS


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

w innym wątku podpowiedzieliście, żeby zamiast wymieniać rower, wymienić niektóre części.

 

Rower to Trek 8.2 DS z 2013 - tutaj jego specyfikacja: http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2013/archive/trek/8_2_ds/.

Jeżdżę nim codziennie po mieście - po ścieżkach rowerowych i jezdniach. W teren się nim nie wypuszczam.

Z tego co wspomniał Łukasz warto wymienić

  • całe tylne koło albo samą piastę (na jakąś solidną), na przystosowaną do kasety, np. 7-rzędową kasetę np. Shimano CS-HG50 i łańcuch CN-HG71
  • . . .

Czy Waszym zdaniem warto pomyśleć jeszcze o czymś do modernizacji? Dlaczego? Ile to może kosztować?

Wolę takie operacje naraz robić. :) 

Odnośnik do komentarza

Są jeszcze dostępne fajne kasety 7-rzędowe typu Shimano CS-HG50, więc z tym problemów nie będzie. Solidne koło kupisz w granicach 150-180 złotych.

To które wklejam to tylko przykład: http://rower.com.pl/czesci-rowerowe/kola/kola-28-cali/kolo-tylne-28-x-1-75-cala-exal-zx-19-shimano-rm-30-7-rz--399787

Jeżeli rozregulowują się przełożenia, to warto po pierwsze wyczyścić łańcuch i nasmarować, a także sprawdzić czy linki nie są gdzieś przerdzewiałe czy rozwalone.
Może też być tak, że łańcuch się wyciągnął lub zębatki na kasecie wytarły, ale to byś to czuł cały czas.

Odnośnik do komentarza

Dzięki, Łukasz.

 

W międzyczasie jeszcze trochę poczytałem, więc moja lista zakupowa będzie wyglądać pewnie tak 🙂

  • kaseta Shimano CS-HG50
  • koło
  • pedały SPD: MTB (Shimano PD-M520) albo ew. turystyczne, bo czasem robię krótkie wypady z pracy na spotkanie (wtedy raczej w butach SPD ciężko)
  • buty SPD: Shimano SH-XC30
  • ew. myślę jeszcze o wymianie opon na semi slicki dla przyspieszenia przy miejskiej jeździe.

Jaram się! :-)))

Odnośnik do komentarza

Co do problemów z przełożeniami to może być też wina przerzutki. Przez długie lata walczyłem z 7-rzędową shimano tourney, nawet udawało mi się ją wyregulować tak, że nie było specjalnie na co narzekać... ale w momencie założenia 8-rzędowej shimano alivio poczułem wyraźną poprawę w precyzji działania (a to przecież tylko o jedną klasę wyżej), żałowałem że nie uczyniłem tego wcześniej. Nie musisz mieć 8-rzędowej zębatki z tył żeby działało, ja przez kilka miesięcy używałem jej razem z 7-rzędowym wolnobiegiem.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Będę dalej jęczydupą w tym temacie. :-)

 

Zebrałem info z 2 sklepów rowerowych.

Poprosiłem o

  • wymianę wolnobiegu na kasetę + pasująca piasta/koło
  • wymiana przerzutek (przód Tourney, tył Alivio) na Deore
  • wymiana opon na slicki albo semi slicki - Schwalbe Kojak albo CX Comp

Do tego podpowiedzieli, że trzeba by jeszcze wymienić manetki i klamki do hamulców, łańcuch. W obu sklepach koszt z robocizną to ok. 850-1000 zł.

 

Mój rower jest teraz warty chyba ok. 1000 zł, bo prawie nowe chodzą na Allegro za 1300 zł.

Zacząłem się zastanawiać,

  1. czy wrzucanie drugiego 1000 zł ma sens
  2. czy lepiej sprzedać go i kupić nowy dobry z docelowym osprzętem (semi slicki, osprzęt klasy Deore/Sora, może hamulce tarczowe) - chodził mi po głowie np. Cube SL Road Pro (ok. 3100 zł)

Co myślicie: czy nowy rower z takim osprzętem będzie odczuwalnie lepszy albo bardziej długowieczny, niż mój 2-letni Trek 8.2 DS po modernizacji?

Odnośnik do komentarza
  1. czy lepiej sprzedać go i kupić nowy dobry z docelowym osprzętem (semi slicki, osprzęt klasy Deore/Sora, może hamulce tarczowe) - chodził mi po głowie np. Cube SL Road Pro (ok. 3100 zł)

Co myślicie: czy nowy rower z takim osprzętem będzie odczuwalnie lepszy albo bardziej długowieczny, niż mój 2-letni Trek 8.2 DS po modernizacji?

Jeżeli masz finanse i chodzi Ci po głowie ten Cube, to nawet nie zastanawiałbym się nad modernizacją starego roweru, tylko kupił tego Cube'a. To zupełnie inna klasa pojazdu :)

Odnośnik do komentarza

A co dokładnie znaczy "zupełnie inna klasa"?

1. Masz teraz w rowerze napęd 3x7 na wolnobiegu, a Cube ma 3x9 (chociaż są wersje 2x9).

2. Komponenty Cube'a to głównie grupa Sora/Deore. Ty masz tourney/altus

 

czy nowy rower z takim osprzętem będzie odczuwalnie lepszy albo bardziej długowieczny, niż mój 2-letni Trek 8.2 DS po modernizacji?

 

Tego nie doczytałem, że chodzi Ci o rower po modernizacji. To już pytanie, czy chcesz wrzucać kasę w nówkę. Jak chcesz wydać tysiąc złotych i zmienić w rowerze wszystko, jasne, że zwiążesz się z tym rowerem na dłuższy czas. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...