Skocz do zawartości

1 szosowy


Rekomendowane odpowiedzi

Już muszę mieć szosę...  Nie ukrywam, że jak wpadłem na pomysł szosy co zresztą chodziło mi po głowie już z rok to od razu w głowie kontrolka Jacek  :)


Ja jeżdżę sobie rekreacyjnie na crossie (ok3tys rocznie) i coś tam na MTB (2 tys km), szosę bym chciał jako dodatek do trzymania formy. Myślałem o nowym Canyon endurace za 4200, 4400 z przesyłką. Brakuje mi wiedzy i zadaję takie pytanie:


Czy ten model który wybrałem to dobry wybór jako 3 rower czy może trzeba wydać więcej? Może wystarczy wydać mniej? Wtedy wybrałbym jakąś używkę. W mojej okolicy sporo górek i drogi średnie do tego zrypane nadgarstki wolałbym chyba coś w miarę wygodnego. Aktualnie na allegro znalazłem kilka propozycji. Wklejam, gdyby się chciało to napiszcie coś  :) dzięki 


http://allegro.pl/sp...2.html#thumb/8 


 


http://allegro.pl/ro...17.html#thumb/7


 


http://allegro.pl/ro...90.html#thumb/5


 


http://allegro.pl/bu...79.html#thumb/4


 


http://allegro.pl/sc...6541229396.html


Odnośnik do komentarza

Dobra.

 

1. Zacznijmy od rozmiaru ramy żeby nie szukać bez sensu po Allegro i OLX. Jaki wzrost i jaki przekrok?

2. Rower wygodny to rama endurance. Rowery o geometrii wyścigowej takie jak Spec Allez odpadają. Karbon jest o wiele wygodniejszy niż aluminium ale droższy. O ile? Jeśli chodzi o używki to o ok. 2000. Widzę że celujesz w używki za ok. 3000. Musisz założyć że do takiej używki w szybkim tempie dodasz 1000. Nikt normalny nie sprzedaje tanio roweru w idealnym stanie. Jeśłi rower ma kilka lat to można założyć że jeśli ma napęd  Shimano lub SRAM to będzię do zmiany łańcuch, kaseta i być może koronki korby i suport albo cała korba. Zwykle będą też zajechane obręcze i być może piasty. Rower na Campagnolo będzie zawsze mniej zajechany bo Campagnolo może wytrzymać niewiarygodne przebiegi. Klamki mogą tez mieć uszkodzenia powypadkowe których na pierwszy rzut oka nie będzie widać. W związku z tym że można łyknąć niezłą nową szosę za ok. 5000 w karbonie to nie kupiłbym używki na alu droższej niż 2000. Na karbonie 3000, chyba że jest to jakiś kultowy model typu Spec Roubaix.

3. Czy chcesz robić jakieś wymiany kół z crossem lub MTB? Jeśli tak, bo jest taka możliwość, to należy kupić rower na tarczówkach bo tylko tam wejdą szersze obręcze i opony. Pytanie jeszcze jaki masz typ kół i hamulców w MTB, crossie.

Odnośnik do komentarza

Cena super. Nie jest to co prawda rama typu endurance tylko rama typu race ale cena jest niewiarygodna. To chyba jest na Tiagrze 4700, która jest całkiem fajną grupą. Bardzo poważnie bym rozważył. Zawsze można podnieść lub kupić inny mostek i uzyskać bardziej wyprostowaną pozycję. Z tym że szerokich opon się tu nie włoży. Wygląda że max 700x25.

Odnośnik do komentarza

więc tak, mój wzrost to 176cm przekrok 80cm. Mam inne rowery, więc żadnych kombinacji ze zmianą kół nie przewiduję. Odnośnie hamulców Jacku to w góralu są hydrauliczne deore bo Beskidy, w crossie również, ale tak się złożyło równie dobrze mógłby być na v-break, bo moim zdaniem hydrauliczne mają uzasadnienie tylko w górach.  Canyon podpowiada mi rozmiar S, dziś pojechałem do Decatlonu, żeby się przymierzyć do szosy, bo nigdy nawet nie siedziałem na szosie. Wcześniej miałem fitnessa od Cube. Spasował mi rozmiar S na M miałem wyciągnięte łapy, że aż mi się źle skręcało. Zresztą ogólnie miałem problem z kierownicą tak jakby była za wąska, nie czułem się pewnie... Może to kwestia przyzwyczajenia. Canyon za 4400 w alu  w porównaniu z tymi karbonami co pokazujecie to trochę drogo. Jednak Canyon jest lżejszy od tego Fuji co kolega podpowiedział. Wolałbym akurat nowy rower jeśli chodzi o szosę, bo nikt nie kupuje szosy żeby stała w piwnicy. 

Odnośnik do komentarza

Przy tym wzroście i nodze odpowiednia jest szosa w rozmiarze 54 czyli zwykle jest to rozmiar M. Możesz się jak chcesz pomierzyć tu:

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp

ale prawie na pewno tak Ci wyjdzie. Też jeżdżę na 54 przy wzroście 175 i nodze 83. Na 56 od biedy też daję radę. 52 dla mnie za niska, trzeba wyciągnąć sztycę poza zakres. Dla Ciebie mogłaby być ok. Nie kupiłbym Canyona w alu jeśli mógłbym niewiele dołożyć i kupić w karbonie. Waga nie ma tu tak istotnego znaczenia. Moje doświadczenia z rowerami są takie że jeśli kogoś stać to warto od razu kupić, porządny, optymalny rower. To jest dobra inwestycja na lata. Wszelkie moje próby oszczędzenia paru złotych tu i tam, kończyły się zwykle wydaniem dwa razy więcej. Ten Fuji to super okazyjna cena. Zdecydowanie brałbym. Fuji to firma z ponad 100-letnią tradycją w rowerach. Rama karbon, dobry osprzęt. Brać póki jest. Pod warunkiem że nowy :)

 

Na FB człowiek oferował nowego Gianta Defy 3 w karbonie, na tarczówkach i Tiagrze 4600 za 4800.

Odnośnik do komentarza

Kolega chce kupić pierwszą szosówkę. Ważne żeby kupił taki rower, którym jazda będzie sprawiała mu przyjemność. Planuje jeździć rekreacyjnie i chce coś wygodnego. W takim wypadku czy rower waży 8 czy 9,9kg ma drugorzędne znaczenie. Ważne żeby kupił taki żeby się nie zniechęcił do szosy. Byle jaka karbonowa chińska rama kosztuje 2,5-3 tys zł. A tu ma cały rower i nie chińczyk no name tylko markowy za 4,5 tys. Mój przyjaciel z którym jeżdżę na karbonową przełajówkę Focusa. Waży 10kg. Dlaczego. Ano dlatego że jest na tarczówkach, na kołach Mavic Aksium, które ważą ponad 2kg i niezbyt lekkiej Tiagrze 4700 i ciężkich oponach drutówkach. Rower kosztował 7 tys ale jest z niego zadowolony i jego waga nie przeszkodziła mu w zdobyciu na nim takich kultowych podjazdów jak Passo dello Stelvio, Kaunertal czy Rattenbachtal. Wiadomo że do rowerów karbonowych najniższej klasy producent wkłada tanie i ciężkie koła, opony, kiery, mostki, siodła i sztyce podsiodłowe. Jak ktoś poczuje potrzebę odchudzania roweru to jest na to wiele sposobów zaczynając od kół gdzie od razu się zyska 500-800 gram. 9kg wcale nie jest złe na początek. Mój Spec Roubaix waży powyżej 8kg co w niczym mi nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza

Nie masz racji żebym nie kupił. Kupił bym. Full karbon markowy na nowym 105 5800? Przecież to jak za pół darmo. Rozbij go na części:

Frameset nówka z gwarancją - no już najtaniej 3 tys na jakiejś wyprzedaży, ale sądzę że należy liczyć 3500

Trochę podobna ale chińczyk no name na Planet X kosztuje 700 funtów: http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXRT57BSA/planet-x-rt-57-carbon-road-frameset

Groupset - praktycznie pełne Shimano 105 5800. Nie wiedziałem co to jest korba Oval Concept. Okazuje się że jest t korba produkowana przez FSA i jest droższa w detalu od 105. Wolałbym 105 bo lubię pełne groupsety. Grupa 105 5800 bez korby, obecnie w promocji kosztuje 1500 zł.

Reszty już nawet nie liczę. Ja kupiłem jakiś czas temu rower używany na ramie Antkowiak, czyli jakimś chińczyku ściąganym przez Antkowiaka z widelcem Pro ze sterówką alu (a w Fuji ma sterówkę full karbon) na Ultegrze za 4500. Co prawda na dobrych kołach. Najtańszy full karbon z Decathlonu na 105 5800 kosztuje 5500:

http://www.decathlon.pl/mach-720-cf-id_8339670.html

Zdecydowanie wolę dać 1000 taniej za tego Fuji a jak ktoś potrzebuje to za różnicę kupić lżejsze koła.

Odnośnik do komentarza

Skorzystałem Jacku z Twojego linku i się pomierzyłem. 

The Eddy Fit (cm)   Seat Tube Range c–c:
Seat Tube Range c–t:
Top Tube Length:
Stem Length:
BB–Saddle Position:
Saddle Handlebar:
Saddle Setback: 53 - 53.5 cm
54.6 - 55.1 cm
53.9 - 54.3 cm
9.6 - 10.2 cm
73.4 - 75.4 cm
51.8 - 52.4 cm
4.2 - 4.6 cm The Competitive Fit (cm)   Seat Tube Range c–c:
Seat Tube Range c–t:
Top Tube Length:
Stem Length:
BB–Saddle Position:
Saddle Handlebar:
Saddle Setback: 51.8 - 52.3 cm
53.4 - 53.9 cm
53.9 - 54.3 cm
10.7 - 11.3 cm
74.2 - 76.2 cm
51 - 51.6 cm
3 - 3.4 cm The French Fit (cm)   Seat Tube Range c–c:
Seat Tube Range c–t:
Top Tube Length:
Stem Length:
BB–Saddle Position:
Saddle Handlebar:
Saddle Setback: 54.7 - 55.2 cm
56.3 - 56.8 cm
55.1 - 55.5 cm
9.8 - 10.4 cm
71.7 - 73.7 cm
53.5 - 54.1 cm
3.7 - 4.1 cm

 

a popatrzyłeś może na tego Canyona co to niby super komfortowe alu? aktualnie jest do sprzedania pół roczny za 3200

ten Fuji w Polsce 5400

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...