Skocz do zawartości

Nowy rower trekkingowy - 3000-4500 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

 

Nastał czas by w końcu coś naskrobać a nie tylko czytać i czytać - czas kupić porządny rower.

 

Na start chciałbym zaznaczyć, że 4500 to jest już bardzo bardzo, ale to bardzo górna granica. A chciałbym się zmieścić w kwocie około 3500 zł.

 

Interesuje mnie rower trekkingowy. Co ja na nim będę robić... no wszystko. A więc spakuję się w sakwy i pojadę hen daleko. Zrobię sobie też na nim małą wycieczkę (czyt. zabiorę tylko wodę/smartfon/drobne pierdoły) po okolicy (co najmniej 40-50 km, będę zwiększać). Natomiast raczej nie będę nim dojeżdżać do pracy czy na studia. Do tego dalej będę katować mój stary rower.

Dosyć często wracam po zmroku i stwierdzam, że dynamo w piaście to fajna sprawa (szczególnie jeśli chcę sobie zrobić wycieczkę na dłuższy okres czasu - może być problem z ładowaniem baterii). Oświetlenia w rowerze nie wymagam, ale jak ma być to Busch & Muller. Zarówno przednia jak i tylna lampka musi być na dynamo. Myślę, że co najmniej 20 Lux, chociaż zastanawiam się, czy to nie mało. 40 lux brzmi chyba rozsądniej (deszcz też mi mało straszny). Ale w razie czego w sklepie przy zakupie pewnie będzie można wymienić za niewielką dopłatą.

Dobrze by było, żeby oświetlenie było nad błotnikiem a nie na kierownicy - potrzebuję miejsce na inne graty na kierownicy :)

 

Potrzebuję amortyzator bo czasem jednak wjadę w korzonki (przypadkowo, oczywiście. MTB mnie jakoś specjalnie nie ciągnie na ten moment). Ewentualnie zjadę ze schodów (choć spróbowałem tylko raz i to z sukcesem, to nie planuję niczego takiego ponownie).

 

Hamulce - tarczowe. Jednak z dużą ilością bagaży dobre hamowanie może się przydać. Czy zjeżdżając z górki 65 km/h.

 

Co jeszcze... 3500 zł mam na ten moment, 4500 jak coś to w przyszłym miesiącu. Pytanie: warto brać już teraz czy jeszcze chwilę poczekać na lepsze ceny?

 

Na ten moment wychodzi mi KROSS Trans Solar 2016 http://www.goride.pl/trekkingowe/10537-kross-trans-solar-2016.html#/wybierz_wariant-l_21_grafitowo_platynowy_mat

 

Do tej pory jeździłem i jeżdżę na tanim Giancie Cypress SE (już nawet wygooglować go ciężko...). W sumie nie narzekam, wytrzymał odrobinę szaleństwa jaką było wjechanie w las na trasę typowo MTB a i dłonie nawet nie bolą ;p

 

Chciałbym, aby wypedałowanie na nim 35-40 km/h było możliwe, na Giancie przy około 30 km/h pedały stają się zbyt luźne. Aczkolwiek nie jest to priorytet, szczególnie że jadąc z bagażami pewnie będę trzymał się niższych przełożeń)

 

No to chyba wszystko... Czekam na odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza

Nigdy nie miałem roweru z dynamo w piaście ale zawsze mi się podobał Specialized Crossover. To taki Crosstrail z dynamo i świetnym oświetleniem, bodajże Super Nova E3 czy jakoś tak. Samo oświetlenie kosztuje w detalu ok. 250 Euro. Nie wiem czy jeszcze robią ten model. Ale szukając myślę że warto znaleźć coś podobnego. Ten Kross który wskazałeś nie jest zły.

Odnośnik do komentarza

 

 

Przyznaję, że ładnie się prezentuje i osprzęt też fajny. Gratisy mogę sobie dokupić ale co z dynamem?

 

Nigdy nie miałem roweru z dynamo w piaście ale zawsze mi się podobał Specialized Crossover. To taki Crosstrail z dynamo i świetnym oświetleniem, bodajże Super Nova E3 czy jakoś tak. Samo oświetlenie kosztuje w detalu ok. 250 Euro. Nie wiem czy jeszcze robią ten model. Ale szukając myślę że warto znaleźć coś podobnego. Ten Kross który wskazałeś nie jest zły.

 

Trochę się naszukałem ale jest, model 2016: http://www.rowmix.com.pl/recreation/5664-crossover-sport-disc.html

 

Niestety, w osprzęcie orientuję się tylko w Shimano. I to też tylko trochę. Ten ma hamulce hydrauliczne Tektro Auriga, co mi kompletnie nic nie mówi. Przednia przerzutka: Shimano FD-T3000, tylna: Shimano Acera Shadow. Wymieszane dwie grupy o ile dobrze rozumuję. Czy to ma sens? Bo jeśli tak to chętnie wezmę go pod uwagę.

 

A oświetlenie ten model ma akurat na przód Herrmans, H-DIVER. 20 lux ma, więc jest ok.

 

I jeszcze raz: wstrzymywać się jeszcze z zakupem czy można już kupować? Z tego co widzę to wszędzie wyprzedaże więc lepiej raczej nie będzie, ale wolę się upewnić.

Odnośnik do komentarza

Rowery najlepiej jest kupować pod koniec roku paździenik-listopad. Zwykle wtedy ceny są już sporo niższe a dostępność jeszcze rozsądna. Model Crossovera który znalazłeś ma kiepski osprzęt i IMHO nie jest wart swojej ceny. Wskazałem go bardziej jako pewien kierunek bo jest to bardzo fajny rower. Warto spojrzeć na różne niemieckie i austriackie firmy. Oni nie kupują badziewia a wiele ich firm ma modele z dynamem i dobrym oświetleniem. Popularne u nas firmy tego typu to Cube, Radon, Stevens, Corratec, Ghost, Focus, Bulls. Ale sądzę że porządny rower z porządnym oświetleniem nie będzie kosztował poniżej 1000 Euro. Spojrzałbym też na używane ale w bardzo dobrym stanie. Takie 1-3 latki. Sporo ich pojawia się na Allegro.

Odnośnik do komentarza

Spojrzałem na stronę Krossa i nie wiem czy nie wybrałbym niższego modelu Trans Global. Ma amortyzator olejowo-sprężynowy z blokadą skoku w manetce Suntour NRX D RL, który używałem w swoim trekkingu przez parę lat. Jest to bezproblemowy amor i praktycznie bezserwisowy. Przynajmniej ja ze swoim nic nie robiłem bo nie było potrzeby. W Trans Solar jest amortyzator powietrzny. Zwykle takie amortyzatory wymagają szczególnego dbania o nie i regularnych serwisów bo bez tego nie pracują prawidłowo. Ale Suntour to nie Rockshox czy Fox więc konstrukcja jest z pewnością prostsza i może nie trzeba go tak regularnie serwisować. Więc do tego konkretnego zastosowania wolę chyba ten tańszy model amora. Piasty i dynamo są te same. Różnica jest w hamulcach. W tańszym są zaciski BR-M447 + klamki BL-M506 klasy Alivio. W droższym Deore BR-T615, które mam w swoim crossie i nie mam do nich żadnych zastrzeżeń. Droższy ma lepszą przednią przerzutkę co nie ma dużego znaczenia. Tańszy ma tańszą korbę z grupy Alivio co też nie jest aż tak dużą różnicą. Manetki i tylna przerzutka są te same w obu rowerach. W tańszych kaseta i łańcuch z grupy Alivio w droższym Deore. Ale po roku i tak będą do wymiany jakby co, bo te kasety i łańcuchy mają krótką żywotność.  Sprawa do przemyślenia.

Odnośnik do komentarza

Crossover rocznik niżej ma podobny osprzęt, czyli nie warto. A z poprzednich już kompletnie nic nie mają jeśli chodzi o trekkingi. Generalnie Specialized chyba nie jest jakoś popularny w Polsce, w Krakowie są tylko trzy sklepy. Dla spokoju ducha sobie odpuszczę.

 

Trans Global niestety ma kolor, który mi kompletnie nie pasuje. A kolejny niższy Trans już ma sztywny widelec. Za rok osprzęt z Solar najwyżej wymienię na tą klasę niżej, tak, żeby to miało jakiś sens. Zresztą nie jestem w stanie sobie pozwolić na codzienne przejażdżki, więc może i wytrzyma trochę dłużej :)

A co do amortyzatora - rozumiem, że mówimy tutaj o czymś więcej niż smarowaniu i SAGu?

Jakby nie było, Kross oferuje naprawę gwarancyjną w dowolnym autoryzowanym serwisie, więc tutaj też duży plus.

 

Oświetlenie jak coś mogę potem dokupić. Nie musi być wszystko na raz :)

Waga dla mnie to żaden problem. Nie tacham roweru po schodach :)

 

Popytam jeszcze w sklepie o jakiegoś fajnego crossa którego można by przerobić na trekkinga, może co doradzą. Szczególnie, że najchętniej to bym sobie pompkę przymocował do ramy a transy mają tylko jedno miejsce na bidon. Więc trochę słabo.

Odnośnik do komentarza

No Zethosa ktore go Ci podalem w linku latwo przerobisz, ale mam tu jeszcze jeden rodzynek tyle ze drogi https://www.expertbike.pl/unibike-globetrotter-gts-p-923.htmlchyba ze chcesz tanszy model https://www.expertbike.pl/unibike-atlantis-gts-2015-p-484.html

A tu masz ciekwy test Trans Solara http://wrower.pl/sprzet/test-rower-kross-trans-solar-2016-2015,6345.html

Odnośnik do komentarza

Niestety MTB nie dla mnie, przynajmniej na razie. Spróbowałem, było epicko na łatwej trasie ale to chyba nie to, przynajmniej na razie. Chcę zwiedzić świat najpierw, potem mogę rozważać śmierć poprzez kontakt z drzewem ;)

 

Udało mi się dorwać Unibike Globetotter w cenie Atlantisa. Dobre światła, pompka, epicka nóżka, fajna kierownica i skóra na kierownicy jak w mercedesie to zdecydowanie coś, co mnie przekonało. Generalnie jestem po przesiadce z czegoś takiego: http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/131/Giant.Cypress.SE/także ten tego... rower sam rusza! xD I to w sumie prawda, bo pomimo większej wagi i dynama jakoś łatwiej mi się rusza. Może emocje :-)

 

Z wrażenia zrobiłem aż dwie trasy, pierwszą na 40,6 km, drugą 16,5 km. Podczas pierwszej trasy moje emocje mocno upadły, bo się koło scentrowało. Nie mam pojęcia jak, trasa po której często jeżdżę i stary rower nigdy nic a ten siup od razu. Mina gościa w sklepie bezcenna. Nie uwierzył, że w żadną dziurę nie wjechałem. Sam bym pewnie nie uwierzył. Ale naprawił.

Na drugiej wycieczce na szczęście nic, mam nadzieję, że się tak utrzyma :)

 

Tylko do nowego siodełka tyłek musi się przyzwyczaić... ;D

 

Także dzięki wielkie za porady i kto wie, może się tutaj coś zadomowię (samą stronę przeglądam już od jakiegoś czasu) :)

Odnośnik do komentarza

Witam,

 

juz zadecydowałeś o twoim szczęściu :)  chciałem tutaj tylko wrzucić jeszcze rower marki Radon. Rower tej marki a dokładnie model Sunset 9.0 z roku 2015 kupiłem dokładnie rok temu i jestem bardzo szczęśliwy z nim, chociaż po latach z motorem zacząłem znowu na rowerze jeździec i nie mam problemów etapy po 50-60 km jeździć a myślałem ze bedzie ciężej, problemów żadnych nie było i rowerek robi co ma robic, jedzie i jedzie :rolleyes:  no nic, gratuluje i życzę miłych chwil z twoim rowerem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...