Skocz do zawartości

[3000-5000] Amortyzowany rower do szybkiej jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Mam 6 barów w 700x40 i nie mam zamiaru mieć opon szerszych - raczej węższe.
Myślałem o takim rowerze: https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/road/performance/mensdivergee5sport/133799

Opony ma 700x30 i ciśnienie minimalne to prawie 6 bar. Myślicie, że było by w miarę komfortowo na takich drogach jak opisałem ? :)

Jazda testowa to zupełnie co innego niż doświadczenie forumowiczów, dlatego liczę, że może coś ważnego wyniosę z niego :)

Odnośnik do komentarza

Diverge to bardzo fajny rower. Znam kilka osób które na nim jeżdżą, w tym niektórzy po mieście i są bardzo zadowolone. Mam podobny do Diverge rower, Specialized Roubaix. Jeżdżę na nim na oponach 700x28. W celu osiągnięcia względnego komfortu pompuję 85 PSi z tyłu 75/80 PSI z przodu. Diverge jest trochę bardziej komfortowy niż Roubaix w tym że geometria jest trochę zrelaksowana czyli pozycja jest trochę bardziej wyprostowana. To że producent pisze 6 barów nie znaczy że tyle należy pompować. Jak chce się mieć komfort to pompuje się tyle żeby dobić opony po najechaniu na przeszkodę. Jeśli do 700x40 pompujesz 6 barów to nie oczekuj komfortu. Ja bym pompował 3,5-4 chcąc mieć komfort.

Odnośnik do komentarza

Oo bardzo dziękuję za tą opinię. Utwierdza mnie w tym, że to dobry kierunek.

Producent pisze: psi 85-95. Czyli rozumiem, że bez problemu można zejść poniżej, tak ?

Komfort na tak napompowanych oponach mi wystarcza :) Tylko pewnie centymetr węższe oponki wymagają trochę zmniejszenia ciśnienia - dodatkowo jazda na baranku bardziej obciąża ręce prawda?

Odnośnik do komentarza

Ten Ronin też fajny na oldchoolowej ale znowu modnej ramie stalowej.

 

Co do pytań. Można zejść niżej z ciśnienia ale gdzieś jest granica poniżej której dobijesz dętkę przy zbyt małym ciśnieniu. Przy jakim to zależy od szerokości opony i wagi użytkownika. Cieńsze opony wymagają zwykle wyższego ciśnienia a nie mniejszego.

Jak dla mnie chwyty na kierownicy szosowej są wygodniejsze niż chwyty MTB. Ale to może kwestia przyzwyczajenia bo jeżdżę na szosie od wielu lat. Opieranie się na kierownicy zależy też od ustawienia siodełką. Przy prawidłowo skonfigurowanym ciężar rozkłada się pomiedzy siodełko i kierownicę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...