Skocz do zawartości

jajacek

Użytkownicy
  • Postów

    12 894
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

12 obserwujących

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa Bemowo

Ostatnie wizyty

46 222 wyświetleń profilu

Osiągnięcia jajacek

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. A ja dziś wyleciałem z domu na szybko na MTB. To tak w kwestii eksploatacji i stawania po drodze. 2,5h jazdy, 48 km. Średnia ciut poniżej 20. Po 4km dojazdu do lasu w każdą stronę, reszta po lesie. Jedno stawanie na siku 🙂 Wypiłem z pół bidonu. Po dobrym śniadaniu w postaci jajecznicy z trzech na bekonie z kawałkiem dobrego chleba Hetman z piekarni Putka (polecam) jeść mi się nie chciało więc nawet nie sięgnąłem po batona. Na Garminie 5 stopni ale słoneczko. 20k za Rockridera na GX to bym nie był skłonny dać.
  2. Attention to taki trekking na kołach MTB. Więc siedzisz prawie wyprostowany jak na rowerze trekkingowym. Reaction ma spolegliwą geo, którą bym nazwał rekreacja plus ale w miarę normalną dla roweru MTB. Jeżdziłem niedawno Reaction i było bardzo komfortowo ale "normalnie". Na Attention też jeździłem i było "nienormalnie". Bardzo specyficzny rower.
  3. Do Polski też dotarły wyprzedaże Speców. Epic Pro z tego wątku 21500k. https://www.specialized.com/pl/pl/epic-pro-ltd/p/218877?color=356881-218877 Epic Evo Expert bez Braina 23200 https://www.specialized.com/pl/pl/epic-evo-expert/p/205805?color=336306-205805 Epic Evo Pro na Fox Factory FIT4 z Kashimą 27000 https://www.specialized.com/pl/pl/epic-evo-pro/p/205803?color=336284-205803
  4. Jeżdżę na Fast Trakach ale Conti Race King są odczuwalnie szybsze i na pewno bym je stosował na tył. Spec wypuścił jakiś czas temu nową wersję Renegade, która wygląda na szybką a Maxxis zaanonsował dopiero co nową wersję rzekomo bardzo szybkich Aspen ST. Przy czym warto patrzeć jak szybko bieżnik z znika. Zarówno ze Spec Fast Trak jak i Conti wolno . Na 1,7 bara Renegade nie jest szybszy a na 2,4 bara jest szybszy o 1W więc nie warto sobie nim zawracać gitary. Jak widać poniżej Conti Race King Protection 2020 i Schwalbe Thunder Burt Super Ground Addix Speed 2021 są DRAMATYCZNIE SZYBSZE od S-Works Fast Trak. Przy 2,4 bara 20 wat (na 2 koła) przy prędkości 29 km/h. Jest to zapewne 10% różnicy w mocy co nam pewnie @Oskarr z grubsza matematycznie wyliczy. Ale poproszę dla mojej wagi 90 kg w pełnym rynsztunku 🙂 https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-protection-2020-vs-schwalbe-thunder-burt-super-ground-vs-specialized-s-works-fast-trak-t5-t7
  5. Ostatnio z kumplem jechałem na szosie. Zwykle jeżdżę na blacie 38 ale jak trochę powiało z tyłu i zrobiło się 35 km/h to od razu obaj wrzuciliśmy 52. Na 46 w gravelu też spokojnie idzie jechać z wiatrem. ale na 36 to mam wątpliwości.
  6. Do wyścigów to widzę się spopularyzował system który wprowadził Trek Supercaliber a potem Canyon Lux. Na Pucharze Świata MTB XCC Short Track zwyciężył w kategorii kobiet i mężczyzn nowy Spec Epic z podobnym systemem zawieszenia. Oczywiście raczej to o niczym nie świadczy bo są to zawodnicy sponsorowani. A pytanie do was czym się różnią poszczególne systemy zawieszeń?
  7. Problem lemondki jest taki że jest to cholernie niebezpieczne podczas jazdy w otwartym ruchu i jazdy w grupie. Też tak jeździłem dopóki ktoś mi nie wylazł pod rower i nie wyglebiłem bo nie zdążyłem sięgnąć do hamulców. Żadna grupa szosowa w mojej okolicy nie pozwala uczestniczyć w jazdach grypowych komuś z lemondką.
  8. Ja użytkuję rekreacyjnie a mimo to mam karbonowy rower wyścigowy. Nie liczmy ludziom pieniędzy w kieszeni i nie mówmy im na czym mają jeździć. Z wielu lat doświadczeń kupuję rowery głównie karbonowe bo są lżejsze i wytrzymalsze niż alu. Był czas że sprzedawano fulle z karbonowym przednim trójkątem i aluminiowym tylnym. No i masowo pękały te tylne aluminiowe. Mój kolega miał dwa pęknięte Krossy Earth. Drugi dwa Canyony Spectral. To nie są ludzie jeżdżący wyścigowo. Po prostu jakieś przygotowane trasy w Bielsku, Czarnej Górze, Kasinie, Żar czy w Czechach. W specach też padał ten tylny trójką alu A im dłużej patrzę na ten łososiowy to stwierdzam że jeździłbym bez przemalowywania 🙂 Ma coś w sobie 🙂 A @mike21 co sądzisz? Czy alu w fullu ma w ogóle sens?
  9. Oczywiście że single w Kampinosie są lajtowe podobnie jak wszędzie w płaskopolsce. Porównywanie rekreacyjnego fulla HC500s w alu na Manitou i kołach alu do wyścigowego Epica na SIDzie i kołach karbon to jest jednak mocno bez sensu. Jak ktoś ma środki zakup dobrego fulla to tu nie ma w ogóle o czym mówić. Full do którego można go porównać do np. Rose Thrill Hill 3 za 3000 Euro, który jest jednak 1 kg cięższy ale ten fakt że ma koła alu ważące 1800 gramów. Jest to w każdym razie zbliżona opcja ale ze starszą geo.
  10. Niby tak. Ale jeździłem na takich Specach po moich okolicznych lasach i jeździło się świetnie. A czym byś po singlach jeździł? Testowałem Stumjumpera i był beznadziejny, ledwo jechał. Ale nie dziwne bo to rower enduro. Epic Hardtail, którym jeżdżę jest wystarczający ale na Epic FSR z Brainem, którym jeździłem jechało się zajebiście i raczej nie wolniej. Na takie Rychleby też by wystarczył jako że łatwiejsze trasy przejechałem tam bez problemu na hardtailu. Wypłaszczyli trochę główke i ma 67,5 więc na zjazdy też ok. Może ciut za mało skoku.
  11. Jak najszybciej to się zasuwa na szosie aero, z kierą aero, na wysokich stożkach aero, w kasku aero, w skarpetkach aero, w obcisłym kostiumie aero, na szybkich oponach z wywoskowanym łańcuchem z ogolonymi kopytami 🙂
  12. Czy można ufać tym rekomendacjom? Ile masz w klacie? Bo ja mam 116 i zalecana dla mnie kierownica to 42 a poprzednio jeździłem na 44. Mieliśmy w jakimś testowym rowerze kiedyś aluminiową ergo-aero Pro czyli Shimano. Ale aero w alu to ściema. Nie jest ona żadna aero tylko lekko spłaszczona. Nie da się zrobić kiery aero z alu. Kierownica jak kierownica. W kierownicy alu nie ma żadnej filozofii oprócz kształtu, głębokości i szerokości. Przy czym alu 7005 jest sztywniejsze. Jak nie jeździsz w peletonie to porządna karbonowa kierownica ma blisko zerową szansę połamania się. Jeżdżę od lat na kierownicy karbonowej Specialized a lekko ze mną nie miała. Waga +/- 90. Jazda po brukach, szutrach, węgierskie i słowackie dziurawe drogi, itd. Są też kierownice karbonowe co mają 100% crash protection, np. Enve. Mój syn wymieniał połamaną w kraksie w tamtym roku. Wysłałem im zdjęcie i numer seryjny i za 2 tygodnie przyszła nowa z Włoch. Jakby co mam kilka normalnych 44, nie aero na zbyciu, powiedzmy za stówę. Specialized i Deda
  13. @Veriv Oczywiście że kwestia sposobu eksploatacji. Ja np. wychodzę z domu, jadę 3h, staję co najwyżej na siku i wracam. Więc u mnie czas brutto jest zbliżony do czasu netto. Mój kolega jeździ z grupą co staje co godzinę, żre, pije i jeszcze po drodze robi ognisko 🙂 Ale przejeżdża z grubsza ten sam dystans co ja 🙂 Mówimy o rowerze do maratonów i wyścigów XC. Raczej do jeżdżenia po singletrackach i lasach. Więc przebiegi zapewne duże.
  14. Spec to taka firma co wymieni ramę bez problemu jak ma wady produkcyjne. Wystarczy dowód zakupu. Czy masz jakiś problem z tą ramą?
  15. No nie wiem. Ja na MTB na mniej niż 3h raczej nie wychodzę. Jakbym jeździł regularnie tylko na MTB to pewnie byłoby to 2 razy w weekend po 4h jak ciepło i jakieś szybkie 50 2 razy w tygodniu po 3h. Powiedzmy 10-14h tygodniowo, 40h miesięcznie. 200h bez najmniejszego problemu w samych ciepłych miesiącach dla kogoś jeżdżącego regularnie. A tu mamy maszynę wyścigową, która się kupuje żeby ją regularnie poupalać i zapewne nie użytkownik 50+ rekreacyjny jak ja tylko młodszy. Ja ciepło to jeździmy z kumplami co drugi dzień albo polując na pogodę, np. 3 dni jazdy i 1-2 odpoczynku po 3-4h bez względu na to czy to na szosie czy na MTB. A jak była dobra noga to i 6h bywało. Kolegę serwisanta pytałem, Potwierdził że serwis Braina w widełkach 800-1400h. Więc to się z grubsza zgadza z tym co pisałem. 800 to już było przed inflacją i pandemią.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...