-
Postów
12 894 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O jajacek
Profile Information
-
Płeć
Mężczyzna
-
Warszawa Bemowo
Ostatnie wizyty
46 222 wyświetleń profilu
Osiągnięcia jajacek
Wytrawny forumowicz (4/4)
-
A ja dziś wyleciałem z domu na szybko na MTB. To tak w kwestii eksploatacji i stawania po drodze. 2,5h jazdy, 48 km. Średnia ciut poniżej 20. Po 4km dojazdu do lasu w każdą stronę, reszta po lesie. Jedno stawanie na siku 🙂 Wypiłem z pół bidonu. Po dobrym śniadaniu w postaci jajecznicy z trzech na bekonie z kawałkiem dobrego chleba Hetman z piekarni Putka (polecam) jeść mi się nie chciało więc nawet nie sięgnąłem po batona. Na Garminie 5 stopni ale słoneczko. 20k za Rockridera na GX to bym nie był skłonny dać.
-
Attention to taki trekking na kołach MTB. Więc siedzisz prawie wyprostowany jak na rowerze trekkingowym. Reaction ma spolegliwą geo, którą bym nazwał rekreacja plus ale w miarę normalną dla roweru MTB. Jeżdziłem niedawno Reaction i było bardzo komfortowo ale "normalnie". Na Attention też jeździłem i było "nienormalnie". Bardzo specyficzny rower.
-
Do Polski też dotarły wyprzedaże Speców. Epic Pro z tego wątku 21500k. https://www.specialized.com/pl/pl/epic-pro-ltd/p/218877?color=356881-218877 Epic Evo Expert bez Braina 23200 https://www.specialized.com/pl/pl/epic-evo-expert/p/205805?color=336306-205805 Epic Evo Pro na Fox Factory FIT4 z Kashimą 27000 https://www.specialized.com/pl/pl/epic-evo-pro/p/205803?color=336284-205803
-
Jeżdżę na Fast Trakach ale Conti Race King są odczuwalnie szybsze i na pewno bym je stosował na tył. Spec wypuścił jakiś czas temu nową wersję Renegade, która wygląda na szybką a Maxxis zaanonsował dopiero co nową wersję rzekomo bardzo szybkich Aspen ST. Przy czym warto patrzeć jak szybko bieżnik z znika. Zarówno ze Spec Fast Trak jak i Conti wolno . Na 1,7 bara Renegade nie jest szybszy a na 2,4 bara jest szybszy o 1W więc nie warto sobie nim zawracać gitary. Jak widać poniżej Conti Race King Protection 2020 i Schwalbe Thunder Burt Super Ground Addix Speed 2021 są DRAMATYCZNIE SZYBSZE od S-Works Fast Trak. Przy 2,4 bara 20 wat (na 2 koła) przy prędkości 29 km/h. Jest to zapewne 10% różnicy w mocy co nam pewnie @Oskarr z grubsza matematycznie wyliczy. Ale poproszę dla mojej wagi 90 kg w pełnym rynsztunku 🙂 https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-protection-2020-vs-schwalbe-thunder-burt-super-ground-vs-specialized-s-works-fast-trak-t5-t7
-
Ostatnio z kumplem jechałem na szosie. Zwykle jeżdżę na blacie 38 ale jak trochę powiało z tyłu i zrobiło się 35 km/h to od razu obaj wrzuciliśmy 52. Na 46 w gravelu też spokojnie idzie jechać z wiatrem. ale na 36 to mam wątpliwości.
-
Do wyścigów to widzę się spopularyzował system który wprowadził Trek Supercaliber a potem Canyon Lux. Na Pucharze Świata MTB XCC Short Track zwyciężył w kategorii kobiet i mężczyzn nowy Spec Epic z podobnym systemem zawieszenia. Oczywiście raczej to o niczym nie świadczy bo są to zawodnicy sponsorowani. A pytanie do was czym się różnią poszczególne systemy zawieszeń?
-
Problem lemondki jest taki że jest to cholernie niebezpieczne podczas jazdy w otwartym ruchu i jazdy w grupie. Też tak jeździłem dopóki ktoś mi nie wylazł pod rower i nie wyglebiłem bo nie zdążyłem sięgnąć do hamulców. Żadna grupa szosowa w mojej okolicy nie pozwala uczestniczyć w jazdach grypowych komuś z lemondką.
-
Ja użytkuję rekreacyjnie a mimo to mam karbonowy rower wyścigowy. Nie liczmy ludziom pieniędzy w kieszeni i nie mówmy im na czym mają jeździć. Z wielu lat doświadczeń kupuję rowery głównie karbonowe bo są lżejsze i wytrzymalsze niż alu. Był czas że sprzedawano fulle z karbonowym przednim trójkątem i aluminiowym tylnym. No i masowo pękały te tylne aluminiowe. Mój kolega miał dwa pęknięte Krossy Earth. Drugi dwa Canyony Spectral. To nie są ludzie jeżdżący wyścigowo. Po prostu jakieś przygotowane trasy w Bielsku, Czarnej Górze, Kasinie, Żar czy w Czechach. W specach też padał ten tylny trójką alu A im dłużej patrzę na ten łososiowy to stwierdzam że jeździłbym bez przemalowywania 🙂 Ma coś w sobie 🙂 A @mike21 co sądzisz? Czy alu w fullu ma w ogóle sens?
-
Oczywiście że single w Kampinosie są lajtowe podobnie jak wszędzie w płaskopolsce. Porównywanie rekreacyjnego fulla HC500s w alu na Manitou i kołach alu do wyścigowego Epica na SIDzie i kołach karbon to jest jednak mocno bez sensu. Jak ktoś ma środki zakup dobrego fulla to tu nie ma w ogóle o czym mówić. Full do którego można go porównać do np. Rose Thrill Hill 3 za 3000 Euro, który jest jednak 1 kg cięższy ale ten fakt że ma koła alu ważące 1800 gramów. Jest to w każdym razie zbliżona opcja ale ze starszą geo.
-
Niby tak. Ale jeździłem na takich Specach po moich okolicznych lasach i jeździło się świetnie. A czym byś po singlach jeździł? Testowałem Stumjumpera i był beznadziejny, ledwo jechał. Ale nie dziwne bo to rower enduro. Epic Hardtail, którym jeżdżę jest wystarczający ale na Epic FSR z Brainem, którym jeździłem jechało się zajebiście i raczej nie wolniej. Na takie Rychleby też by wystarczył jako że łatwiejsze trasy przejechałem tam bez problemu na hardtailu. Wypłaszczyli trochę główke i ma 67,5 więc na zjazdy też ok. Może ciut za mało skoku.
-
Jak najszybciej to się zasuwa na szosie aero, z kierą aero, na wysokich stożkach aero, w kasku aero, w skarpetkach aero, w obcisłym kostiumie aero, na szybkich oponach z wywoskowanym łańcuchem z ogolonymi kopytami 🙂
-
jajacek obserwuje zawartość [kierownica] Ergonomiczna kierownica z aluminium
-
[kierownica] Ergonomiczna kierownica z aluminium
jajacek odpowiedział(a) na debieharry temat w Części i akcesoria rowerowe
Czy można ufać tym rekomendacjom? Ile masz w klacie? Bo ja mam 116 i zalecana dla mnie kierownica to 42 a poprzednio jeździłem na 44. Mieliśmy w jakimś testowym rowerze kiedyś aluminiową ergo-aero Pro czyli Shimano. Ale aero w alu to ściema. Nie jest ona żadna aero tylko lekko spłaszczona. Nie da się zrobić kiery aero z alu. Kierownica jak kierownica. W kierownicy alu nie ma żadnej filozofii oprócz kształtu, głębokości i szerokości. Przy czym alu 7005 jest sztywniejsze. Jak nie jeździsz w peletonie to porządna karbonowa kierownica ma blisko zerową szansę połamania się. Jeżdżę od lat na kierownicy karbonowej Specialized a lekko ze mną nie miała. Waga +/- 90. Jazda po brukach, szutrach, węgierskie i słowackie dziurawe drogi, itd. Są też kierownice karbonowe co mają 100% crash protection, np. Enve. Mój syn wymieniał połamaną w kraksie w tamtym roku. Wysłałem im zdjęcie i numer seryjny i za 2 tygodnie przyszła nowa z Włoch. Jakby co mam kilka normalnych 44, nie aero na zbyciu, powiedzmy za stówę. Specialized i Deda -
@Veriv Oczywiście że kwestia sposobu eksploatacji. Ja np. wychodzę z domu, jadę 3h, staję co najwyżej na siku i wracam. Więc u mnie czas brutto jest zbliżony do czasu netto. Mój kolega jeździ z grupą co staje co godzinę, żre, pije i jeszcze po drodze robi ognisko 🙂 Ale przejeżdża z grubsza ten sam dystans co ja 🙂 Mówimy o rowerze do maratonów i wyścigów XC. Raczej do jeżdżenia po singletrackach i lasach. Więc przebiegi zapewne duże.
-
Specialized Chisel- fajne promo :-)
jajacek odpowiedział(a) na Cajtek78 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Spec to taka firma co wymieni ramę bez problemu jak ma wady produkcyjne. Wystarczy dowód zakupu. Czy masz jakiś problem z tą ramą? -
No nie wiem. Ja na MTB na mniej niż 3h raczej nie wychodzę. Jakbym jeździł regularnie tylko na MTB to pewnie byłoby to 2 razy w weekend po 4h jak ciepło i jakieś szybkie 50 2 razy w tygodniu po 3h. Powiedzmy 10-14h tygodniowo, 40h miesięcznie. 200h bez najmniejszego problemu w samych ciepłych miesiącach dla kogoś jeżdżącego regularnie. A tu mamy maszynę wyścigową, która się kupuje żeby ją regularnie poupalać i zapewne nie użytkownik 50+ rekreacyjny jak ja tylko młodszy. Ja ciepło to jeździmy z kumplami co drugi dzień albo polując na pogodę, np. 3 dni jazdy i 1-2 odpoczynku po 3-4h bez względu na to czy to na szosie czy na MTB. A jak była dobra noga to i 6h bywało. Kolegę serwisanta pytałem, Potwierdził że serwis Braina w widełkach 800-1400h. Więc to się z grubsza zgadza z tym co pisałem. 800 to już było przed inflacją i pandemią.