Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. W Epicu to bardzo łatwo. Tak jak u Ciebie. Swoja drogą dorobiliśmy się drugiego Chisela Experta, tym razem 1x11 GX
  3. Chyba nie Jacku :) Zalinkowany Epic z greenbike to 2x11. Zresztą zmiana z 1x12 na 1x11 to chyba dość dziwaczny pomysł :) Ja sensu nie widzę totalnie, chyba że redukcja wagi roweru ma tutaj decydujące znaczenie 😉
  4. Ale on pisze o przeróbce z 1x12 na 1x11 jak się nie mylę.
  5. Jeśli chodzi o Epica 2018 możesz spokojnie napęd przerobić na 1x11. Robiłem to w Chiselu. Wywalasz lewą manetkę i przednią przerzutkę. Prawą możesz zostawić jest 11x przecież (chyba że zmiana na XT polecam). Korba RaceFace bez problemu, Zębatka owalna czy zwykła jak wolisz. Mam owale od Banless pod chinch, również polecam, Problem może być z kasetą 11-46, XT z tyłu, to średni wózek. Nie wiem czy to zadziała prawidłowo. Ja mam 11-40 i jajo 36, chodzi super ale treningi po płaskiej wlkp więc nie potrzebuję aż takiej szerokiej kasety. Inna sprawa to dostępność kaset obecnie XD
  6. Można. Wystarczy kupić prawą manetkę 11x. Przerzutka jest kompatybilna. I należy zmienić bębenek w tylnym kole na Shimano. Kaseta jaką kto lubi. https://roweroweporady.pl/f/topic/6277-kasety-mtb-11-rzędowe-slx-cs-m7000-xt-cs-m8000/?tab=comments#comment-47906
  7. Dzięki. Pytanie techniczne: czy w tym Specu, można przerobić napęd na 1x11 ? Ale w ten sposób, że zmienić kasetę z 11-42 na 11-46 (albo 10-46 - jest taka?) ?
  8. Dziękuje ci za pomoc.!!!czekam na unibika 🙂
  9. Nie wiem jak z napędami 12x. Moje są 11x i nie odczuwam potrzeby posiadania więcej. 12x powoduje brak kompatybilności między bębenkami kół, więc nie można ich już bezkarnie wymieniać między Shimano a Sram. Z pewnością Shimano nie jest tak podatne na skrzywienia haka czy wózka jak Sram. Fox Rhythm to jest trochę zubożony Fox, prostszy w budowie i z cięższych materiałów, w wersji OEM, czyli tylko dla firm sprzedających rowery. Nie sprzedaje się go detalicznie. Pracuje jednak podobno bardzo dobrze. Nie ma chyba jednak pokrycia lag Kashima. Stawiałbym go trochę powyżej RockShox Reba. Fox SC
  10. A tak, przeoczenie - prawidłowy link https://www.scott.pl/produkt/1181/7555/Rower-Scale-930 Tak, wszystko co wyszperałem w internetach mówi , że sram GX super działa , jak jest idealnie ustawiony . Ale pytanie , czy nie dotyczy to też XT (1x12), przy przerzutkach obsługujących takie potężne zębatki. Co do ram: obydwa scott-y mają taką samą 1190 g , spec 1170 g Scott 930 ma najtańszego OEMowego foxa Rhytm , w porównaniu do Fox Performance w 920 i ciekawe , czy jest różnica w działaniu pomiędzy nimi ? Scotty mają jednak "współczesny" napęd 1x12, co oczywiście nie musi być wielką prze
  11. Ten pierwszy Scott bardzo w porządku. Potencjalnie wymaga wymiany manetki na GX. Nie wiem jak wygląda eksploatacja długoterminowa Sram. Opinia znajomych mechaników jest taka, że Sram dużo lepiej radzi sobie w ekstremalnie ciężkich, błotnych warunkach ale jest podatny na wszelkie, najdrobniejsze skrzywienia haka przerzutki i wózka przerzutki. Nie wiem jaki drugi bo podlinkowałeś ten sam dwa razy.
  12. Wczoraj
  13. To ostatnie pytanie i spadam: w/w spec czy te scott-y : - https://www.scott.pl/produkt/1181/7551/Rower-Scale-920 ten wyjdzie mnie tylko 1600 zł. drożej od Speca - https://www.scott.pl/produkt/1181/7551/Rower-Scale-920 tu by trzeba było zmienić hamulce , wyjdzie w podobnej cenie jak Spec. I ma przerzutkę xt, co nie wiem czy nie mniej problematyczna jak GX w w/w scott-cie 920 Ramy wagowo mają praktycznie takie same (ok. 1170-1190 g)
  14. Stałem się szczęśliwym posiadaczem nowej szosy. Jest ona pomalowana matowym lakierem (szaro-czarnym) co jest super, ale do tej pory nie miałem do czynienia z matowymi lakierami. Zrobiłem research o pielęgnacji matowych powierzchni, ale na temat jednej kwestii nie mogę nic sensownego znaleźć. Czy ktoś może polecić sprawdzony sposób zabezpieczenia takiego lakieru przed otarciami od gumek, np. do mocowania lampek? Folia naklejana na lakier jednak widocznie się świeci, może ktoś jest w stanie doradzić coś innego. Z góry dzięki za wszelkie domowe sposoby 😉
  15. W obecnej sytuacji kiedy już niemal nic nie ma, a to co jest drożeje z dnia na dzień, to może i warto. Na pewno bardzo dobra rama karbonowa z niełamliwego karbonu. Reszta z grubsza to samo co w moim mtb. Reba, SLX (akurat zmieniłem na XTR), dobre hamulce. Dobry, lekki rower, z dobrą geometrią, dobrą gwarancją i serwisem. Jak poprzeciągasz jeszcze miesiąc to może nic nie być.
  16. Unibike przeciętna rama ze standardowego alu 6061. Niedziałająca atrapa amortyzatora. Prawidłowa trekkingowa korba Shimano. dobry napęd Deore 3x10. Dobre hamulce Deore. Aż za dobre jak na ten rower. Kiepskie koła i piasty. Trek, przeciętna ale ładniejsza rama alu. Atrapa amortyzatora. Kiepski napęd Acera 2x9 ale do weekendowych przejażdżek wystarczający. Atrapa hamulców. Kiepskie piasty i koła.
  17. Niestety te zapięcia składane jak ktoś wie jak to można szybko otworzyć. Przyzwoity u-lock inaczej niż szlifierką nie da rady. Opony? Jeżdżę na trochę droższych. Budżetowo to nie bardzo znam ofertę. Mogę tylko podpowiedzieć że na tył założyłbym oponę napędową ok. 40mm, stosunkowo gładk, typowo pod szutry a na przód z trochę bardziej agresywnym bieżnikiem po bokach żeby mieć przyczepność w zakrętach.
  18. Pod względem osprzętu Unibike bije Treka na głowę Acera pomieszana z Alivio, w Unibike masz grupę Deore razem z hamulcami a to już jest fajna klasa sprzętu. Z tych dwoje na 100% Unibike, zadbać o serwis i będziesz miał przy eksploatacji kobiecej jaką opisałeś sprzęt na lata. Jedynie widelec nie jest rewelacyjny, może dałoby się znaleźć coś lepszego, ale nie wiem czy jest sens do takich zastosowań i małych prędkości. Co do ram, nic im nie dolega, czy toporne to już sprawa subiektywna. Zwykle dobrze wykonane ramy przynajmniej przy MTB i crossowych modelach, z resztą nie miałem do czynienia
  19. Witam zamierzam przerobić mój napęd na single speed i tu przychodzę z pytaniem jakie korby do zębatki tylnej 16t nie za jakąś dużą kwotę chodzi mi o przełożenie
  20. Cześć Nowy Spec z 2018 r (jak niżej) 9000 zł - warto ? W stosunku do poniższej specyfikacji hamulce slx. https://www.greenbike.pl/rower-gorski-specialized-epic-hardtail-comp-carbon-2x-p-5501.html?gclid=Cj0KCQiAvvKBBhCXARIsACTePW_TEkoiKlopKK-LfjF_pYfw6cdLV357_2ULSoFtBswjHC4eT54uFLIaAl9sEALw_wcB
  21. Nie no bez przesady... Kolor ważny ale na komponenty też coś patrzyła. Poza tym mi też zależy żeby jakoś to jeździło. @jajacek wypowiesz się szerzej?
  22. Tutaj mam keyllsa though 30 z hartowanej stali, też jest do otworzenia w 30 sekund? Jakie opony polecasz do tego roweru? typowo na asfalt w większości i polne ścieżki/las
  23. Ok dzięki wielkie taki mam właśnie zamiar coś złożyć
  24. Możesz sobie zrobić kalkulację biorąc ramę Accent Peak TA i jakąś grupę osprzętu. Pobawmy się i złożmy coś w stylu Kellys Gate 30 2021. Rama Accent Peak TA 900 zł RockShox Recon Silver 29 TA Boost - 1250 Grupa Shimano Deore 1x12, manetka, przerzutka, korba, kaseta, łańcuch, suport - 1340 Siodełko, sztyca podsiodłowa, kierownica, mostek, linki, pancerze -350 Koła Shimano Deore - 530 Hamulce MT420 - 520 Tarcze hamulcowe Deore - 120 Klocki hamulcowe Shimano - 100 Złożenie - 200 RAZEM = ok. 5200 Ale teraz składanie może się opłacać. Bo jak znajdziemy okazyjnie części po st
  25. Po kolorze niech wybierze. To raczej będzie miało większe znaczenie dla niej niż aspekty techniczne.
  26. Dokładnie tak jest jak napisałeś ja chciałem tylko zobaczyć czy mi się to spodoba 🙂 Padło na "NIE" Jednak najbardziej kręci mnie przejazd dzienny ok 80km, po drodze zwiedzając 3 zamki dwie knajpy 🙂 hehe
  27. Wiem, że da się bo swoim crossem też mi się zdarzało. Mój kolega na przełajówce przejechał nawet słynne Rychleby. Da się, tylko po co? Natomiast en amor co masz może zrobić istotną różnicę. Bo moje Suntoury się prawie nie uginały. Pozdrawiam
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...