B’Twin Rockrider 520 – test górala za 1300 złotych

Rower, który dostałem do testów, odebrałem prosto ze sklepu Decathlon. Gdy wychodziłem, wszyscy dookoła przyglądali mi się z zaciekawieniem. A w zasadzie nie mnie, tylko rowerowi, który prowadziłem. B’Twin Rockrider 520 (obecnie zastąpiony przez model ST 120), którym jeździłem, był w fluorescencyjnym żółto-cytrynowym kolorze. Jeżeli chcecie, aby absolutnie nikt nie przeszedł obok Waszego roweru obojętnie – to jest pierwszy plus dla tego Rockridera :)

B'Twin Rockrider 520 Test
Oczywiście są dostępne jeszcze inne wersje kolorystyczne – niebieska, szara i czarna. Mówi się, że kolor nie jeździ – ale jednak żółty dodawał +10 do szybkości tego modelu :)

Budżetowy rower górski

Okej, kolor to rzecz gustu. Co to w ogóle jest za rower? Model Rockrider 520 to budżetowy, rekreacyjny rower górski, stworzony przez francuską markę B’Twin, należącą do sieci sklepów Decathlon. Dlaczego budżetowy? Ponieważ kosztuje 1300 złotych, a to w dzisiejszych czasach nie jest dużą kwotą za przyzwoity rower. Dlaczego rekreacyjny? Ponieważ nie nadaje się do jazdy w cięższym terenie. Sam producent na stronie z rowerem, pisze, że nie jest on odpowiedni do cięższych odmian MTB. I to jest uczciwe podejście do sprawy. Jak się jeździ na Rockriderze, napiszę za chwilę.

Rama

B'Twin Rockrider 520 Rama

Zacznę od ramy, która bardzo mi się spodobała. Mimo, że rower nie kosztuje majątku – to widać, że na jej przygotowanie położono duży nacisk. Zrobiona jest z aluminium i do jakości wykonania nie mam zastrzeżeń. Pozycja za kierownicą, dzięki dłuższej główce ramy, jest wygodna, trochę bardziej wyprostowana niż w ramach do sportowej jazdy. Dzięki temu śmiało można pokonywać tym rowerem dłuższe trasy, bez obawy o ból pleców. Aha, na ramę, mostek i kierownicę dostajemy dożywotnią gwarancję.

Jeżeli chodzi o wagę całego roweru, to w rozmiarze M, na mojej wadze wyszło 15,2 kg z pedałami – czyli standardowo w tej klasie rowerów. Natomiast co do rozmiaru, na moje 175 cm wzrostu i nogę 74 cm (przekrok) – rama M pasowała idealnie.

B’Twin zastosował ciekawy patent, który pozwala na dopasowanie w pewnym zakresie pozycji za kierownicą do własnych potrzeb. W sterach A-Head nie ma możliwości regulacji wspornika kierownicy na wysokość, a przynajmniej nie tak, jak w klasycznych sterach (stosowanych obecnie jedynie w rowerach trekkingowych).

B'Twin Rockrider 520 Mostek

B'Twin Rockrider 520 Wspornik kierownicy


Dlatego tutaj, zmieniając układ podkładek oraz obracając mostek – mamy możliwość podniesienia kierownicy do 3 centymetrów. Poza tym ciekawy, masywny wspornik kierownicy może się podobać.

B'Twin Rockrider 520 Otwory do montażu bagażnika
Podoba mi się również możliwość przykręcenia bagażnika oraz błotników. Wielu producentów rowerów z tej półki cenowej, niestety zapomina, że spora część użytkowników takich rowerów, będzie używać ich do wszystkiego – także do turystyki. Brakuje mi jedynie drugiej pary otworów, do przykręcenia koszyczka na bidon. Wiem, że można to zastąpić gumowymi opaskami, ale wolałbym jednak mieć fabryczne otwory.

Napęd

B'Twin Rockrider 520 Korba

Przednia przerzutka

SRAM X-3 tylna przerzutka

Napęd oparto w dużej mierze o podzespoły SRAM. Mamy trzyrzędową korbę S2000 z tarczami 42/32/22 i ośmiorzędową kasetę PG820 z zakresem 11-32 (ogromny plus za kasetę, a nie lichy wolnobieg, na tej półce cenowej niestety to rzadkość). Rozpiętość dostępnych przełożeń pozwala na bezproblemowe rozpędzenie się na asfalcie oraz wspinanie się na bardziej strome, asfaltowe podjazdy. Za zmianę biegów odpowiada tylna przerzutka X-3, manetki X-4 oraz jedyny komponent wyłamujący się ze stajni SRAMa, czyli przednia przerzutka Microshift MS22.

SRAM X-4 manetkaDo tylnej przerzutki nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Działa bardzo płynnie i bez większego zawahania wykonuje polecenia wydawane manetką. Przednia przerzutka – cóż, działa – ale trochę brakowało jej precyzji, mimo, że była dobrze wyregulowana. Jednak za 1300 złotych nie można mieć wszystkiego, co doskonale rozumiem.

Amortyzator

B'Twin Rockrider 520 amortyzator

B'Twin Rockrider 520 szybkozamykacz koła

Amortyzator jaki posiada Rockrider 520 to prosty, sprężynowo-elastomerowy B’TWIN U-FIT o skoku 80 mm. Mamy w nim możliwość regulacji naprężenia sprężyny, w czym może pomóc ciekawy wskaźnik pokazujący wagę użytkownika. Widelec działa i w sumie tyle mogę o nim powiedzieć. Zapewnia pewną dozę komfortu podczas jazdy, aczkolwiek trzeba pamiętać, że do ostrej jazdy się nie nadaje. Bardzo spodobał mi się w nim prosty i bardzo wygodny patent – wcięcie na dźwigienkę szybkozamykacza. Nie będziecie mieli tu problemu z tym, jak ją ustawić, aby pasowała do widelca :)

Hamulce

B'Twin Rockrider 520 Klamka hamulcowa

Tarcza hamulcowa Hayes

B'Twin Rockrider 520 Hamulec tarczowy

Hamulce to markowe, mechaniczne tarczówki Hayes MX-5. Podkreślam słowo markowe, ponieważ w tańszych rowerach, które oferują tego typu hamulce, siedzi zazwyczaj coś niewiadomego pochodzenia, co może szybko przestać działać. A Hayes to uznany producent, którego MX-5, katalogowo kosztują 179 złotych za komplet na jedno koło. I nie ma najmniejszego problemu, z dostaniem do nich klocków hamulcowych.

B'Twin Rockrider 520 Test roweru górskiegoJak hamują? Po prostu dobrze. Siła hamowania nie jest ogromna, ale w zupełności wystarczająca podczas jazdy, do której ten rower został stworzony. Cieszę się, że producent zainwestował właśnie w hamulce, bo to one w dużej mierze odpowiadają za nasze bezpieczeństwo podczas jazdy.

Koła

B'Twin Rockrider 520 Opona

Jeżeli chodzi o koła, to zdecydowano się na popularny rozmiar 27.5 cala. Koła 26 cali to już w zasadzie przeżytek, dostępny jedynie w najtańszych rowerach. Dobrze, że Rockrider zdecydował się pójść w stronę ciut większego rozmiaru. Autorskie koła złożono na dwukomorowych obręczach i co ciekawe, zastosowano tylko po 28 szprych na każde koło. „Standardem” w tej klasie rowerów są 32 szprychy (czasem 36 szprych). 28 szprych na kole wygląda za to zgrabniej i myślę, że nie wpływa na ich wytrzymałość – jeżeli zostały zaprojektowane od zera, a nie złożone z dostępnych komponentów.

Opony B’Twin All Terrain o szerokości 2 cali, jak sama nazwa wskazuje – nadają się na różne nawierzchnie. Nie są to typowe, bardzo agresywne opony MTB, z lubością wkładane przez producentów do rekreacyjnych rowerów. Fajnie, że są – jeżeli jeździ się głównie w terenie, natomiast jazda na asfalcie potrafi być bardzo męcząca. Natomiast All Terrainy – są oponami bardzo uniwersalnymi. Bieżnik na środku opony został ułożony bardzo gęsto, dzięki czemu na asfalcie toczy się naprawdę dobrze. Za to boczne klocki bieżnika, dobrze trzymają rower na bezdrożach. Jest to swego rodzaju kompromis – ale moim zdaniem bardzo udany. Bo nie oszukujmy się, 80% czasu taki rower będzie spędzał w mieście, albo na podmiejskich wycieczkach.

Ilość miejsca na tylną oponęNatomiast gdyby kiedyś przyszło Wam do głowy, aby wymienić amortyzator na trochę lepszy (albo na sztywny widelec – co wiecie, że bardzo lubię!), a do tego założyć jeszcze szersze opony – to nie będzie problemu – w ramie jest jeszcze sporo miejsca na szerszą i wyższą oponę. Niestety może się tylko pojawić problem z ocieraniem przedniej przerzutki o oponę. Warto to sprawdzić przed wymianą opony, czy wybrany model będzie pasował.

B'Twin Rockrider 520

Siodełko

Siodełko B'Twin

Siodełko – cóż, tutaj wiadomo, że co cztery litery, to inna opinia. Dla mnie to które założono jest okej, nie narzekałem na nie, nawet po kilkudziesięciu kilometrach. B’Twin opisuje je jako „zapewniające wyjątkowy komfort” – i tu trochę przesadzili, bo to siodełko jest po prostu wygodne, jak na rower za 1300 złotych i tyle. Sami zresztą piszą, że początkującym polecają jazdę w spodenkach z wkładką (ja polecam, ale na trasach powyżej 100 km) lub żelowym pokrowcem na siodełko (nie polecam!).

B'Twin Rockrider 520Podsumowanie

B’Twin Rockrider 520 to fajny rower. Oczywiście, cały czas trzeba pamiętać, ile on kosztuje. Bo porównywanie go do rowerów dwu- czy trzykrotnie droższych nie ma sensu. Od tego B’Twin ma wyższe modele. Podsumować mogę tak, że jak na rower za 1300 złotych, jeździło mi się na nim dobrze. Nie jest to rower do szaleństw, raczej do spokojniejszej jazdy po asfalcie, z możliwością wygodnego zjechania na gruntową drogę czy leśną ścieżkę.

B'Twin Rockrider 520Najbardziej w tym rowerze spodobała mi się rama, napęd (z małym minusem dla przedniej przerzutki, ale grunt, że działa) oraz hamulce. Reszta osprzętu też jest okej. Jeżeli szukacie pierwszego roweru, który z jednej strony nie spustoszy portfela, ale z drugiej strony nie rozleci się od samego patrzenia na niego – to Rockrider 520 będzie ciekawym wyborem.

Dziękuję marce B’Twin za użyczenie roweru do testów.

Skomentuj Forest Rider 1234 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

159 komentarzy

  • Orientujesz się czy fotelik dla dziecka można zamontować? Polecalbys tego rr520 czy jakąś używkę w tej cenie, dla kobiety.

    • Fotelik do tego roweru można zamontować, zarówno na ramę, jak i ten na bagażnik jeśli takowy tam zamontujemy. Wysokość tego montowanego na ramę zależy w głównej mierze od rozmiaru ramy jaki zakupimy.

        • Najlepiej byłoby wybrać się do sklepu, ustawić siodełko na poprawnej wysokości i na żywo sprawdzić.

        • To miałem na myśli, pisząc o tym montowanym do ramy :) Tak jak już Łukasz Ci odpisał, jeżeli masz możliwość- podjedź z rowerem do sklepu i poproś o przymiarkę :)

      • To chyba dobrze świadczy o firmie, że się przyznała i proponuje nawet zwrot kosztów. Dotyczy to tylko niektórych rozmiarów. Opinia autora była o rozmiarze M

        • Z jednej strony dobrze, że się przyznali do winy, a z drugiej niedobrze, że wypuścili na rynek wadliwy sprzęt.

          • Pękające ramy zdarzały się większym graczom, ale raczej nie organizowali masowych akcji wymiany. To normalka przy masowej produkcji, że się czasem coś przegapi. Pamiętam np taką sytuację z przesadnie wycieniowaną ramą Author.
            Brawo dla Decathlon, że podchodzą do tego biznesowo jak producenci samochodów i się nie ociągają z wymianą.

  • Na plus dla Decathlona można dodać, że wzywają do serwisu użytkowników wadliwych rowerów w celu wymiany. Nie interesowałem się specjalnie tematem w przypadku innych producentów ale jakoś o ucho się nie obiło, że jakaś inna firma robiła coś takiego. Uczciwe podejście do sprawy, no i oczywiście „dupokrytka” na wypadek ew. uszczerbku na zdrowiu użytkownika.
    Całkiem fajnie zestawiony rower, możliwość ew. rozbudowy, fajnie schowany tylny hamulec. Czego więcej chcieć za takie pieniądze?

  • Moja żona jeździ na RR520 od roku i bardzo sobie chwali.Rower zakupiony w decathlonie rok temu. W jej egzemplarzu przedni amortyzator to Suntour XCM o skoku 80mm. Ja posiadam RR540 i też sobie chwalę. Za te pieniądze ciężko znaleźć coś lepszego.

  • Super recenzja akurat ja czytam jak już od dał B miesięcy jeżdżę na roweze i muze przyznać za ta cenę w żadnym supermarkecie nie kupicie takiego roweru a mam pytanie bo nie jestem specjalistą chodzi o koła o ze sklepu bo ze sepu nim wyjechałem do domu 30 km i po pierwszych paru km zauważyłem że Tylne jak i pszednia felga ma Centre i przednią tarcza teżzwichrowana czy to możliwe przed wyjadem ze sklepu aje bałem na serwis żeby go sprawdził ale wiadomo przy zakupie adrenalina i juz czlowiek nie zwraca uwagi na szczeguly a przednia przerzutka hula fajnie lecz ma mały problem z wskoczeniem na 3 ale za ta cenę polecam rower do jazdy rekreacyjnej po lesie jak i po mieście spisuje się na medal pozdrawiam

  • Hej Łukasz, muszę przyznać ze recenzja akuratna :) Jeżdżę tym rowerem dokładnie od roku i mam idealnienie takie same spostrzeżenia! Jedyny drobny mankament to ta przednia przerzutka , która mogłaby być odrobinę bardziej precyzyjna. Ale przy dobrej regulacji daje radę, albo też można wymienić za grosze na osprzęt japońskiego potentata. Według mnie B’TWIN RR520 idealnie nadaje się na początek przygody z rowerami dla amatora. Bez problemu wytrzymuje dłuższe eskapady i wyprawy w niezbyt trudny teren. Ja szczerze polecam!

  • Rozbawiają mnie te opisy na stronie decathlona typu: „Przeznaczenie: do okazjonalnej jazdy rowerem szosowym, na dystansach od 30 do 60 km”. To co jak pojadę na dystansie 100 km, to się rozleci? ;) Ten tekst akurat dotyczył tribana, przy rockriderze jest napisane, że służy do regularnej jazdy, więc szacunek.

    • Nie, próbują w jakiś prosty i przejrzysty sposób opisać grupę targetową dla konkretnego modelu. Określenie „początkujący” albo „średnio zaawansowany” tak właściwie nic nie mówi, bo interpretacja jest dowolna ;)

    • Jeżeli pasują Ci koła 26″ i dostępna jedynie rama w rozmiarze 21 cali, to czemu nie. Zawsze powtarzam, że warto porównywać oferty i polować na fajne wyprzedaże.

  • W skrócie, czy jestem w stanie kupić lepszy rower w tych pieniądzach? Przednia przerzutka Shimano kosztuje około 65 zł więc nie ma tragedii zawsze można ją wymienić. Może też być SRAM do kompletu.

    • Musiałbyś popatrzeć na wyprzedaże rocznika 2016, jeszcze da radę znaleźć jakieś ciekawe oferty. Ale tak czy owak, ten B’Twin na pewno jest bardzo ciekawą ofertą w tym przedziale cenowym.

  • Cześć, a jak taki rower wypada w porównaniu do najtańszej Meridy czy Kellys z zeszłego sezonu? Bo za taką cenę 1300zł to można już spokojnie znaleźć rowery tych marek. Piszę jako totalny laik, który szuka roweru, ale nawet ja ze słyszenia znam te firmy, a tej z decathlonu nie znam.

    • Cześć, daj konkretne nazwy modeli tych modeli, to zerknę. Jeżeli chodzi o wyprzedaże, to najlepsza sprawa, jeżeli chodzi o zakup roweru :)

      • Chociażby:

        Merida Matts 6.5 V Czarny 2016 (za ok. 1150 zł – w różnych sklepach różne rozmiary)
        KROSS HEXAGON X1 2016 (za niecały 1k zł)
        KELLYS VIPER 10 2016 (cena 1150 zł)

        • No nie, te rowery B’Twin zjada na śniadanie. Okej, jest droższy o te 150-200 złotych, ale te rowery, które pokazałeś mają wolnobiegi + przerzutki Shimano Tourney. To pierwsza rzecz do której warto dopłacić w B’Twinie, który ma kasetę i jednak lepszej klasy napęd.

          W jeden z tych rowerów zainwestowałbym w przypadku, gdy dla kogoś granica 1000-1100 złotych jest nieprzekraczalna i ta osoba nie jeździ jakoś wybitnie dużo kilometrów rocznie.

          • No widzisz i to już jest dla mnie jakaś informacja, bo nie mam za bardzo pojęcia co to są wolnobiegi :) Szukam roweru, zeby wyskoczyć na 2-3h przez weekend, bo jak się tak ładnie za oknem robi, to mi aż szkoda, że nie mam takiej możliwości. Typowo do rekreacji :) Dzięki za opinię!

    • Cześć, z uniwersalnych, typu semi-slick, np. takie Schwalbe Hurricane: https://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-schwalbe+hurricane+27+5;0192;0112-0.htm#crid=118795&pid=7269

      • A czy pasują Schwalbe Marathon 27,5×1,65″?

        Bo robię dziennie około 10 km po asfalcie i chciałbym coś cieńszego.

        • No pewnie, że tak. To świetne, pancerne opony od Schwalbe. Trochę ciężkawe, ale za to bardzo odporne na przebicie i zużywają się dużo wolniej.

        • Patrząc po zdjęciach tego roweru to dużo szerszej opony tam nie włożysz. Weź miarkę i zmierz ile jeszcze wolnego miejsca jest z boku opony. Warto żeby z każdej strony zostało chociaż po 5 milimetrów wolnego miejsca. No i pamiętaj, że szersza opona będzie zazwyczaj wyższa, tak więc miejsce musi się znaleźć także przy pionowej rurce ramy.

          Najlepiej wybrać się do sklepu rowerowego, żeby tam coś dobrali.

    • Wystarczą te co są, ale niedługo będę też zmieniał.
      Warto zastanowić się nad:
      Oponą CONTINENTAL Ride Tour
      Oponą CONTINENTAL Double Fighter III
      Oponą SCHWALBE Land Cruiser Plus

  • Proszę o poradę dla mnie. Artykuł tyczy się RR520, mnie jednak zainteresował również wychwalany na różnych stronach RR540: https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-540-275-id_8350454.html
    Czy to dobry wybór na pierwszy (po 15 letniej przerwie) rower górski w cenie do 2000 zł? Głównie chcę kupić rower do jazdy w terenie, po lesie, dystans średnio 50-100 km tygodniowo. RR540 bardzo spodobał mi się wizualnie chociaż pewnie w tych pieniądzach da się kupić rower z lepszym osprzętem. Nie mniej jednak opinie o nim na samej stronie Decathlona są bardzo różne, jest kilka mocno negatywnych opinii co mnie zmartwiło i ochłodziło mój zapał :) Potrzebuję fachowej porady, co o nim sądzicie?

    • To bardzo fajny rower i jest dobrze wyposażony. Nie wiem jak tam sprawuje się przednia przerzutka Microshift, ale to są drobiazgi.

      Co do negatywnych opinii, to o każdym rowerze takie opinie znajdziesz. Niektórzy mają pecha, że trafiają na jakiś nieszczęśliwie złożony model (trzeba walczyć i cisnąć o wymianę, jeżeli się ewidentnie awaryjna sztuka trafi), ale wiele osób po prostu za dużo wymaga od roweru w tym budżecie.

      • Łukasz czy jest cokolwiek na rynku co w podobnym budżecie (+/-200) godnego uwagi? mam niespełna 15-letniego Maxima Kronosa na Shimano Turney ale jego żywot dobiega końca, także wszystko będzie lepsze :) bardzo fajna recenzja-RR520.

        Aha rowerem dojeżdżam do pracy (asfalt-mam raptem 5km) sporadycznie jeżdżę po lesie,ale moja główna pasja to bieganie, także rowerem będę robił stosunkowo niewielkie przebiegi.

        Pozdrowienia!

          • powiem Wam,że jestem rozczarowany-po wykonaniu jazdy testowej stwierdzam,że odsyłam maszynę..
            działanie przedniej przerzutki pozostawia wiele do życzenia, nawet po regulacji jest nie ok. Tylna działa ok. Koła biją minimalnie na boki, hamulce tarczowe trą podczas jazdy. Jeśli rower był przygotowany do jazdy-to niestety nie na tyle dobrze, aby klient mógł być zadowolony. Jeden największy plus-to wygląd, bo czarny RR520 prezentuje się całkiem fajnie.

            cóż szukam dalej.

            Pozdrawiam

    • Dzięki za opinię Łukasz. W sumie masz rację, że zawsze się trafi jakaś wadliwa sztuka bez względu na producenta czy cenę roweru. nie ma co się tym bardzo sugerować. Co do tej przedniej przerzutki to też się nad nią zastanawiałem, wolałbym coś z Shimano. Jednak kiedy się rozpadnie to chyba nie ma problemu ze zmianą Microshifta na Shimano Altus/Acera? Chodzi mi o to czy mocowanie do ramy jest takie samo, bo nie znam się kompletnie na tym :)

  • Czy sądzisz, że rower-składak z kołami 20 B’Twin z Decathlonu za 1299, model Tilt 500 – https://www.decathlon.pl/rower-skadany-tilt-500-id_8352600.html – przewyższa składak Krossa Flex 3.0, który polecałeś na swoim blogu? http://www.arkus.sklep.pl/ Cena jest zbliżona – nie mogę się zdecydować. Do B’Twina mnie przekonuje dożywotnia gwarancja. Co Ty byś doradził? Będę wdzięczna za pomoc.

    • Hej, to są rowery z różnymi typami napędów. B’Twin ma zewnętrzną przerzutkę i 7 przełożeń, natomiast Kross przerzutkę planetarną, ale tylko 3 biegi. Napęd w Krossie będzie ciut łatwiejszy w utrzymaniu, no i ryzyko pobrudzenia się od roweru też jest mniejsze.

      Natomiast, choć Decathlon nie podaje na stronie liczby zębów na korbie oraz na wolnobiegu, obstawiam, że będzie miał dostępny trochę większy zakres przełożeń. Czyli będzie chociażby jakieś lżejsze przełożenie, przydające się na podjazdach. Ale to mój strzał w ciemno, trzeba byłoby sprawdzić tę liczbę zębów.

      Tak czy owak, oba rowery wyglądają w porządku.

      • Dzięki za odpowiedź, zdecydowałam się na Krossa i jestem bardzo zadowolona, oprócz jednego szczegółu – tam gdzie kierownica się łamie do złożenia podczas jazdy nie ma pełnej stabilizacji – kierownica ma „luzy” i gibie się na boki. Jakiś pomysł jak to rozwiązać?

  • Czy sądzisz, że rower-składak z kołami 20 B’Twin z Decathlonu za 1299, model Tilt 500 – https://www.decathlon.pl/rower-skadany-tilt-500-id… – przewyższa składak Krossa Flex 3.0, który polecałeś na swoim blogu? http://www.arkus.sklep.pl/. Cena jest zbliżona – nie mogę się zdecydować. Do B’Twina mnie przekonuje dożywotnia gwarancja. Co Ty byś doradził? Będę wdzięczna za pomoc. (przepraszam że piszę zarówno tu jak i na FB nie wiedziałam, gdzie Cię łatwiej „dosięgnę”:)

  • To jest jakaś wybrakowana wersja B’Twin RockRider 520..

    Sam używam 520 ale ona zupełnie inną geometrię ramy, porządne opony Hutchinson Python (obecnie z przodu Python, z tyłu Schwalbe Plus Tour), hamulce tarczowe hydrauliczne Tektro (obecnie z przodu Tektro, z tyłu po 2 latach wymieniłem na Shimano), przerzutka tylna Acera Shimano RD-M390, 2 komplety otworów pod bidon..

    ps. Co do ramy to używam wcześniejszej wersji niż ta która później się łamała.

    • Chodzi o ten rower:
      https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-520s-275-id_8378294.html
      Jest tylko rozmiar XL 21″ ale dla mnie będzie dobry – mam 187 cm wzrostu.

    • Osprzęt jest podobny do Rockridera 520, czyli generalnie w porządku. Jeżeli chodzi o pełną amortyzację, to ja tam szału bym się nie spodziewał. Na pewno do rekreacyjnej i wygodnej jazdy będzie się nadawał. Natomiast nie jest to rower do jazdy sportowej czy ekstremalnej.

      • Dzięki za odpowiedź. Na codzień jeżdżę crossem na oponach 700c/35c – bez bieżnika. Szukam niedrogiego roweru na wypady do lasu i na zimę, bo tamten się do tego zupełnie nie nadaje. Miał być hardrail z przednim amortyzatorem, ale mogę dopłacić 500 zł do „małego” fulla. Będzie miękko w lesie ?

  • Przymierzam się do zakupu roweru w granicach 1500 zł i rozważam zakup tego modelu, ale wczoraj oglądałem też Giant ATX 1, który po obniżce kosztuje nieco ponad 1500 zł. Pytanie, który z tych modeli będzie lepszy: B`twin czy Giant? Będę wdzięczny za poradę.

      • Dziękuję za opinię. Jednak wybór padł na ATX 1. Od Rockridera odstraszyły mnie negatywne opinie o przedniej przerzutce, z którą są problemy z regulacją. Zobaczymy jak będzie tutaj.

  • No właśnie… Przymierzam się do zakupu i ciągle się zastanawiam – Kellys Viper 50 czy B’Twin Rockrider 520? Koledzy pomóżcie :c

  • Cześć, dobry test. Dzięki za cenne uwagi wynikające z tesu w terenie. Mam kilka uwag charakteru ogólnego, koncepcyjnego.
    Rower rekreacyjny z hamulcami tarczowymi? Duży blat z 42 zębami? Typowe podejście do budowania rowerów przez duże sieci marketowe. Rama rowerowa ma sugerować rekreacyjny charakter natomiast przełożenia typowo MTB i do tego tarczówki… Jak zwykle poplątanie z pomieszaniem.
    Dla mnie nie do przyjęcia koła z obniżoną ilością szprych – prostacki sposób obniżenia kosztów, a powoduje mnóstwo problemów. Niby są uchwyty na bagażnik ale koła nie pozwalają założenie większego ciężaru. Nic tu do siebie nie pasuje. Brak znajomości tematu. Mam wrażenie że rower projektowany prze osobę która projektuje namioty, buty i sprzęt do nurkowania.
    NIe chce się czepiać ale można złożyć rower bardziej przemyślany. Niestety nie znalazłem z ofercie tzw „budżetowych” czegoś z sensem.
    PS. Zachwalany mostek odbiera mi możliwość mocowania osprzętu na nim (tak bardzo przydatnej do rekreacyjnej jazdy!)

    • Hej, najlepiej byłoby przymierzyć w sklepie. Jak słusznie napisał Tom w komentarzu, może zdarzyć się tak, że opona będzie ocierać o przednią przerzutkę.

  • Witam
    Poszukuję roweru dla 14-latka, dosyć fajnie wypadł w teście.
    Chciałabym się dowiedzieć o rozmiar, syn ma ok 178 cm wzrostu, L-ka będzie odpowiednią?
    A moŻe jakiś inny rower do codziennej jazdy dla nastolatka.

    • Hej, najlepiej byłoby wybrać się do sklepu i przymierzyć :) Powiem tak, na L-ce chłopak na pewno da sobie radę i choć jestem przeciwnikiem kupowania rowerów „na wyrost”, to tu mu ten rozmiar nie powinien przeszkadzać, zwłaszcza jeżeli jeszcze rośnie.

  • Kupiłem ten rower, sugerując się miedzy innymi Waszym testem, ale niestety jest z nim pewien problem.
    Piszecie „…gdyby kiedyś przyszło Wam do głowy, (…) założyć jeszcze szersze opony – to nie będzie problemu – w ramie jest jeszcze sporo miejsca na szerszą i wyższą oponę.
    Po zmianie przełożenia z przodu na najmniejszą zębatkę odległość wózka przerzutki od opony wynosu 4mm. Nie ma szans zmieścić tam opony o standardowej szerokości 2.25 :/ Co z tym fantem zrobić ?

    • Hej, słuszna uwaga, musiałbym mieć ten rower pod ręką, żeby zobaczyć co i jak. A przerzutka jest poprawnie wyregulowana? Tzn. czy przy najmniejszej tarczy z przodu i największej z tyłu, łańcuch jest 1-2 mm od wewnętrznej strony prowadnicy przerzutki?

      • Dokładnie tak. To nie łańcuch będzie ocierało oponę pierwszy, a właśnie prowadnica przerzutki.
        Oto odpowiedź jaką dziś uzyskałem od specjalisty z Decathlon:
        „Niestety geometria ramy Rockridera 520 uniemożliwia założenie szerszych opon. Nie ma rozwiązania tego problemu. Jedynie zmiana korby na dwurzędową plus zmiana przerzutki również na dwurzędową pozwoliłaby na zamontowanie szerszych opon. ”

        Szkoda. rower jest bardzo fajny jak na swoją cenę a niestety wybór opon ograniczy się teraz do zaledwie kilku modeli. Mam nadzieję, że 2,1 wejdzie.

      • U mnie przerzutka przednia jest daleko od opony przy skrajnym przełożeniu. Mogę zdjęcie wrzucić.

  • Akurat mam ten model tylko że w kolorze Navy blue (ten co był w gazetce Decathlona w czerwcu). Od 22.06.2017 przejechałem już 2189km, i naprawdę nie narzekam, super się na nim jeździ, tak jak było pisane wyżej bardzo dobrze radzi sobie w zmianie terenu np. asfalt na piach lub grunt. Trasa z Gdyni na Hel, góry Świętokrzyskie, Bieszczady, Karkonosze zaliczone bez bólu poprzez zastosowanie super siodełka. Polecam naprawdę jak na bardzo nietypową cenę bo 1299,- to rower super.

    https://uploads.disquscdn.com/images/c0b552bac6fe741cfc8563b870f78deb77180556656805a192b799195dcdade9.jpg

  • Ogólnie czytając ten test odnoszę jednoznacznie wrażenie, że jest on pisany tak jak chciał właściciel roweru, czyli decathlon. Na forum rowerowym ten model wypada bardzo kiepsko.
    Cóż…czasami dobre układy są ważniejsze niż rzetelna opinia.

    • Decathlon nie miał żadnego wpływu na formę tego tekstu. Co nie podoba Ci się w moim teście? Jeździłeś tym rowerem? Porównywałeś do innych rowerów tego typu za 1300 złotych?

      • Dobrze prawisz :-) Ja jak tylko wsiadłem na ten rower stwierdziłem że to jest sprzęt dla mnie. Mnie starczy RR 520. Jednak na początku miałem wątpliwości co do rozmiaru ramy.

  • mam ten rower za te pieniądze mi pasuje jak na początek jedynie amortyzator i przednia przerzutka jak dla mnie do wymiany jak ktoś ma kasę :)

  • Witam,
    Zastanawiam się nad kupnem roweru w Decathlonie.
    Biorę pod uwagę 2 modele RR 520 (1299 zł) lub RR 540 (1699 zł). Różnica 400 zł między tymi modelami.

    Jestem tu nowy i nie znam się za bardzo na rowerach proszę o poradę, czy warto dołożyć te 400 zł do modelu 540 czy osprzęt miedzy tymi dwoma modelami znacznie się różni i czy faktycznie odczuje różnice w jeździe?

    Rower ma mi służyć do jazdy po leśnych ścieżkach, parku, żwir jak i zarówno od czasu do czasu do jazdy w terenie (góry).

    Czy Jest sens dołożyć te 400 zł do modelu 540 czy dużej różnicy miedzy nimi nie ma i nie warto przepłacać?
    Proszę o szczerą opinie. Będę bardzo wdzięczny

    • W decatlonie , po sklepie jeździłem obydwoma. RR540 i RR520 mają te same ramy. Jednak opłaca się dołożyć i mieć napęd 3×9, amortyzator 100 mm. Co do hamulców to wg. mnie lepiej spisywały się te w RR 540, czyli mechaniczne. Możliwe że to kwestia dotarcia. Koniecznie wybierz się do sklepu i przejedz ponieważ warto dopasować ramę pod siebie. Mi początkowo wydawało się że L będzie dobra, jednak dopiero na M czułem się dobrze.

          • ja też mam 174 :) A co do tych hamulców napisałeś wyżej że lepsze są w 540 (mechaniczne) ale on ma hydrauliczne, rozumiem że miales na mysli 520kę z mechanicznymi hamulcami?

          • To tylko moje sugestywne odczucie, po za tym te hamulce w RR 520 są nie byle jakie, nie są to jakieś no name. Jak masz możliwość to wybierz się do decathlon i pojeździj RR 520, 540 i 560.

    • Jeżeli chcesz się nim wybrać w lekkie góry, albo po prostu trochę mocniej pojeździć, zdecydowanie bierz RR540. Dostaniesz lepszy amortyzator (też nie jakiś wybitnie dobry, ale lepszy), hamulce hydrauliczne, napęd z kasetą 9-rzędową (co da trochę większe możliwości ew. usprawniania osprzętu w przyszłości).

      To nadal nie będzie rasowy góral, ale będzie mu do niego bliżej, niż RR520.

  • https://uploads.disquscdn.com/images/98f6e33d3f1b8383ed545953b37bf66408d4ea09c50fabb4b54cb03f2a7e534f.jpg

    Pozwolę sobie napisać jeszcze raz o B’twin Rockrider 520. Tym razem o moim :-)
    Siodełko nie na mój tyłek, ale walczę :-) Kupiłem rozmiar M ,ale musiałem troszkę kierownice podnieść bo trochę była za nisko jak dla mnie. Opony przy napompowaniu do 3 atm. dają radę, chociaż wizualnie biją na boki, co jednak nie odczuwam podczas jazdy. Jak tylko się zużyją to prawdopodobnie kupuje opony CONTINENTAL Double Fighter III. Nie rozumiem o co chodzi ludziom z tą przednią przerzutką? U mnie pracuje perfekcyjnie. Miałem mały problem z tylną ale wystarczyło ją wyregulować nieco. Amortyzator działa, ustawiłem go na 70 kg :-). Fajnie pasują błotniki SIMPLA SIMPLA Hammer SDE które polecam. W miejsce badziewnego oświetlenia założyłem komplet lampek z LIDLA który kosztował 40 zł ale tylna jest bardzo dobrze widoczna, natomiast przednia już na połowie mocy wystarczająco oświetla drogę nawet po za miastem. Dodatkowo ma wskaźnik kończących się baterii. Zrobiłem nim na razie około 30 km :-)
    .

  • Nie wiem jak 520. Jego poprzednikiem 500-tką z 2013r na bardziej klasycznej ramie, po wymianie widelca na SR Suntour Raidon 100mm i mechaników na hydraulikę Shimano można (na solidnych oponach) całkiem nieźle podokazywać w górach. Już sam widelec i opony sprawiał że RockRider 500 stawał się pełnoprawnym MTB. Żaden rekreacyjny ATB tylko klasyczny sztywniak do koszenia ścieżek po beskidzie sądeckim czy wyspowym. Wymiana opon następuje dość szybko ponieważ RR zjada te fabrycznie wsadzone błyskawicznie. Ja zmieniłem jeszcze mechanizm korbowy (Deore) i klamkomanetki SRAM na manetki Shimano. To i widelec są największymi moim zdaniem ograniczeniami przy podrasowaniu tego roweru. W 520 powinno być łatwiej szkoda że kosztem przerzutek. W efekcie za niewiele ponad 2600zł miałem solidny rower na hydraulice i niezłym widelcu, który zaczynał ważyć tyle co niemal 2x droższa konkurencja.

    • No tak, ale to nie lepiej od razu kupić model RockRider 900? Mówiłem o tym tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=CjXqmurJyNs&ab_channel=RowerowePorady

      Bo co z tego, że masz lepszy amortyzator i opony, skoro nadal zostaje cięższa rama (niż w wyższych modelach) i słabe koła (w RR 900 masz Mavic Cross Ride). A i amortyzator dostajesz trochę lepszy (Manitou M30 Air).

      Oczywiście, można kombinować z ulepszaniem roweru krok po kroku, jeżeli ktoś nie ma budżetu na start. Ale warto to dobrze przemyśleć i przekalkulować.

  • Witam, a jak ten rower się ma do takiej propozycji ??

    Kellys Spider 10
    Maxim MS 3.4
    Nothec Makalu
    koszt niecałe 1500 zł który lepszy ??

    • Kellys wygląda interesująco, choć zastanawiają mnie te hamulce APSE Artek – niestety jest to dla mnie kompletnie nieznana marka.
      Ale z drugiej strony, jak kiedyś padną, to zawsze można je niedużym kosztem (ok. 200-250 zł) wymienić na jakieś hydrauliczne Shimano.

      Maxim wygląda podobnie, choć tu już są hydrauliczne hamulce, więc plus dla tego roweru.

      Northtec niestety nie urzeka wolnobiegiem, zamiast kasety, no i mamy hamulce V-Brake, a nie tarczowe, co niekoniecznie musi być wadą, ale jednak cenowo wypada to mniej konkurencyjnie.

      RR 520 jest tańszy, ma amortyzator mniej znanej firmy (choć te w Kellysie i Maximie zakładam, że też długo nie pociągną przy częstszym jeżdżeniu), hamulce tarczowe są mechaniczne, ale to Hayes, więc o jakość jestem spokojny.

      Tak czy owak, w tym zestawieniu wygrywa Maxim, w dużej mierze przez hydrauliczne hamulce i lepsze moim zdaniem opony.

  • Witam. Mam Rockridera 520 od 2 tygodni i nie moge narzekać. Co do przedniej przeżutki wszystko się zgadza i jak dla mnie to felgi zostały troszke kiepsko wykonane gdyż po dwóch tygodniach użytkowania już są lekko Krzywe. Ogólnie rower polecam Damian

    • Z obręczą :) Tu znajdziesz tabelkę, jaka opona będzie pasowała na jaką obręcz:
      https://roweroweporady.pl/rozmiary-opon-rowerowych/

      Nie pamiętam jaka jest szerokość obręczy w tym RockRiderze, ale obstawiam, że ze zwężeniem o centymetr nie powinno być żadnego problemu.

  • Po założeniu narrow wide z przodu można nim spokojnie śmigać w bielsku na enduro trails
    tylko że trzeba wymienić korbę

    • W sumie jest to opcja. Ewentualnie jak Ci się kiedyś opony zedrą, to sobie wymienisz na takie z jeszcze delikatniejszym bieżnikiem, żeby się lżej toczyły na asfalcie.

      Ale do samego miasta rower będzie wygodny, bo nie będzie tak mocno trząsł na dziurach.

  • A jak RR520 wypada w porównaniu do Hexagona 2.0 https://www.kross.pl/pl/2018/mtb/hexagon-2-0

    Druga sprawa czy orientujecie się czy Decathlon wysyła rowery wyregulowane już czy po zlożeniu lepiej udać się do serwisu?

    Mam blisko sklep stacjonarny, ale tam właśnie maja tylko tego Krossa do 1500zl. V3 mi gościu odradził ze względu na słabe tarcze mechaniczne.

      • Dzięki wielkie za odpowiedź. Właśnie sklep Krossa mam blisko (podjadę na rowerze), a do najbliższego Decathlonu 35KM i przyznam szczerze, że nie mam za bardzo warunków wozić roweru autem (mały + brak bagażnika).

        Łukasz, a bardzo ten Kross odstaje wyposażeniem? Z tego co się orientowałem to tam są szczęki zamiast tarcz oraz wolnobieg zamiast kasety. Czy w codziennym użytkowaniu będzie to dużo gorsze? Jak sytuacja z przerzutkami oraz ewentualną możliwością rozbudowy w przyszłości? Z tego co rozumiem ten Rockrider to też fajna baza na początek.

        • Aaa 35 km do Decathlonu, a to prosta sprawa, jedziecie w dwie osoby i Ty wracasz rowerem :)

          To w takim układzie wybrałbym B’Twina, w sumie głównie dla kasety, będzie trwalsza. Rockrider też ma swoje ograniczenia, ale jeżeli nie planujesz nim nadmiernie szaleć, to spokojnie da sobie radę.

          • > Aaa 35 km do Decathlonu, a to prosta sprawa, jedziecie w dwie osoby i Ty wracasz rowerem :)

            Dzięki za pomysł, ale to niestety niewykonalne – potrzebuje kupić dwa (dla siebie i dla żony), więc jak pojedziemy razem to nie ma kto wracać autem :) Będę próbował upchać 2 do kombiaka (Ceed II) przy złożonych fotelach i zdemontowaniu przedniego koła. Mam nadzieję, że wejdą.

            > Rockrider też ma swoje ograniczenia, ale jeżeli nie planujesz nim nadmiernie szaleć, to spokojnie da sobie radę.

            Na razie planuje z dzieciakami w foteliku jeździć, więc na jakieś szaleństwa się nie nastawiam. Bardziej mi zależy, żeby wybrać przyszłościowe konstrukcje ze względu, że nie planuje wymieniać w najbliższym czasie, a ten Kross ma trochę starsze rozwiązania – szczękowe hamulce, wolnobieg, etc.
            W ogóle też nie mogę znaleźć żadnych opinii / testów w sieci (myślałem, że Krossy są bardziej popularne), więc trochę nie wiem czego się po nim spodziewać.

          • Tak, B’Twin ma kasetę i hamulce tarczowe, a to daje większe pole do popisu w razie jakichkolwiek ulepszeń. Z robieniem z tego roweru super-maszynki też bym uważał, żeby nie władować w niego za dużo pieniędzy, mając super osprzęt i jednak podstawową ramę.
            Ale nawet jeżeli kiedyś zamarzy Ci się założenie do niego hydraulicznych hamulców tarczowych i np. napędu 2×10 – to nie będzie żadnego problemu.

  • Cześć Łukasz, szukam dla siebie roweru i zastanawiam się czy rr520 będzie dobry znalazłem używany na olx za 700 zł wygląda na bd stan, ma ramę M i się zastanawiam czy na mój wzrost 167 cm i wiek 13 lat będzie dobry.

    • Cześć, jeżeli nie planujesz ostro katować tego roweru, to pewnie, że będzie dobry. Do Twojego wzrostu M-ka powinna być w sam raz i jeszcze na pewno wystarczy w miarę jak będziesz rósł.

  • Przez przypadek natknąłem się na Twój blog. Noszę się z zamiarem zakupu roweru, mój budżet to maksymalnie 1800/1900zl. Mam na oku polecane przez Ciebie:
    1. KANDS COMP-eR 29’_ALIVIO 3X9 HYDRAULIC
    2. KROSS HEXAGON 6.0 29 2018
    3. Btwin ROCKRIDER 540 27,5
    Do pracy będę jeździć po asfalcie /ścieżkach leśnych. Rekreacyjnie las, nieduże górki, zjazdy, podjazdy. Przymierzylem się do 2 i 3. Myślałem iść w koła 29″ tylko nie wiem czy nie wystarcza mi również 27.5. Z tego co czytałem btwin ma lepszy amortyzator. Chociaż one i tak że 2-3 lata i do wymiany jak stwierdził miejscowy sprzedawca.
    Z góry serdecznie dziękuję za porady.

    • Cześć, to prawda, przy częstszej jeździe, amortyzator przestaje dawać radę, a jego częste serwisowanie jest mało opłacalne, jeżeli nowy Suntour XCM (założony do Kandsa) kosztuje 180 zł, a prosty przegląd ze smarowaniem – 50 zł. Już lepiej zająć się tym na własną rękę, a gdy amortyzator padnie, kupić sobie coś lepszego.

      A rower wybrałbym pod kątem wygody, na którym będziesz miał pozycję za kierownicą, taką jaka Ci odpowiada. Osprzęt to w tym przypadku drugorzędna sprawa, każdy z nich ma wystarczający.

  • Witam, kupiłem dla mojej połówki wlasnie ten model. Tylne przezutki działają płynnie lecz przód z małej zębatki na średnią trzeba bardzo „głęboko” nacisnąć a na największą zębatke niestety się juz nie da.
    Rower jest nowy i na gwarancji ale nie chce mi się jechać 30 km do sklepu i szukam w necie filmiku z opisem regulacji tego typu przerzutek.

    Mogę prosić o pomoc i nakierowanie mnie na jakiś film przedstawiający tego typu czynność.

    Pozdrawiam i dziękuję .

  • Witam, Mam pytanie.
    Czy amortyzator https://allegro.pl/oferta/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-bialy-27-5-disc-4997584718 będzie pasować do tego roweru ? Gdyż zastanawiam się nad zakupem tego amortyzatora, a nie chcę pakować czegoś droższego do tego roweru

  • Witam,
    Jestem totalnym laikiem i nie znam się na rowerach
    Bardzo proszę o poradę zastanawiam się nad kupnem btwin 520 albo btwin 520s
    Który jest lepszy pod względem późniejszej modernizacji tzn chciałbym go stopniowo ulepszać i rozbudowywać który z nich jest przyjazniejszy pod tym względem?
    Wizualnie bardziej podoba mi się 520 z kolei 520s ma ciut lepszy osprzęt i amortyzator z tyłu,
    Rower potrzebuję do jazdy po mieście bez szaleństw żeby było wygodnie i komfortowo, zastanawiam się również nad konwersja roweru na elektryczny,
    Proszę o radę bo zupełnie się nie znam, dziękuję

    • Nie miałem do czynienia z tym najtańszym fullem z Decathlonu, ale nie podejrzewam go o jakąś wybitną jakość. Na pewno mniej problemowy i łatwiejszy w ew. rozbudowie będzie sztywniak 520.

      Natomiast jeżeli to ma być jazda bez szaleństw i bardzo zależy Ci na komforcie, to być może 520s nie będzie takim złym rozwiązaniem. Musiałbyś poszukać opinii na temat tego roweru.

  • Hej,

    Dziękuje za obszerną recenzję, od kilku dni zastanawiam się nad tym modelem i mam kilka pytań:
    1. Czy przy wzroście 183 wybrać rozmiar L czy XL? XL zaczyna się od 185 według danych na decathlon ale sprawdzałem oba rozmiary i bardziej przychylałem się do XL. Jak to może wyglądać przy dłuższej jeździe?
    2. Przerzutki SRAM – co o nich sądzisz? Wcześniej szukałem czegoś z shimano acera lub altus. Jak SRAM mają się do nich?
    3. Czytałem w komentarzach że ma kiepski felgi (koła z obniżoną ilością szprych)? Co o tym sądzisz?
    4. Czy model z 2019 będzie się jakoś bardzo różnił od tego z Twojej recenzji?

    Roweru używam na co dzień na dojazdy do pracy (jazda głównie scieżkami rowerowymi i parkiem, raczej płasko), czasami rekreacyjnie na kilka godzin poza miasto – głównie droga ale lubię zjechać gdzieś poza drogę.

    • Cześć,

      1. W XL stań nad ramą i zobacz czy nie będziesz miał za ciasno w kroku. Cóż, są różne szkoły dobierania rozmiaru ramy, zwłaszcza gdy dwa sąsiadujące rozmiary pasują. Ja wolę mniejsze ramy, są zwrotniejsze, lepiej czuć rower i nie wyciągam się na nim aż tak bardzo.
      Ja bym jednak doradzał L-kę, ale jeszcze zabierz kogoś do sklepu, kto spróbuje ocenić jaką pozycję za kierownicą przyjmujesz na każdym rozmiarze.

      2. SRAM to porządna firma, mniej popularna w Polsce niż Shimano, ale powoli zdobywa swoje przyczółki, zwłaszcza w droższych rowerach. Natomiast tych komponentów zastosowanych w RR520 nie masz się co obawiać. Może tak jak pisałem, przednia przerzutka Microshift nie robiła szału,
      ale nawet jak Ci się za ileś kilometrów rozsypie, to sobie włożysz Shimano Altusa, który jest śmiesznie tani i kosztuje jakieś 35 złotych.

      3. Kupujesz rower za 1300 złotych, ciężko wymagać od takiego roweru, że będzie niezniszczalny i rewelacyjnie wyposażony pod każdym względem. Jeżeli chcesz ostro jeździć, albo ważysz powyżej 120 kilogramów, szukałbym czegoś z wyższej półki.

      4. To chyba nadal dokładnie ten sam rower.

      • Hej,

        Dzięki za odpowiedzi!

        Ja byłem dzisiaj przez prawie godzinę w decathlon i nie mogłem się zdecydować pomiędzy L i XL. I nie ukrywam, że trochę wpływ na to ma mój poprzedni zakup, czyli RR340 kupiony jakieś 8 lat temu, na którym jeżdżę do dzisiaj. Otóż jest to L-ka i mam wrażenie, że jest trochę za mała (RR340 ma mniejsze koła (26) więc może to dlatego) i pamiętam, że jak go kupowałem, to też nie mogłem się zdecydować na rozmiar, ale pomógł sprzedawca. Ale masz rację, chyba jednak na L jeździło się wygodniej (mowa o RR520).

        Przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz: otóż wersje rozmiarów różnią się delikatnie rodzajem osprzętu:
        np:
        Przednia przerzutka: w L jest to altus, a w XL microshift
        Widelec: w L to suntour xct 80 bez blokady, natomiast w XL mamy suntour xcr 100 evo z blokadą (włączana pokrętłem na widelcu)
        Napęd: w L nie jest opisany, zaś w XL jest to SRAM

        Nie wiem z czego wynika taka rozbieżność w wyposażeniu, choć domyślam się, że są to różnice niezbyt istotne. Chociaż ja osobiście wolałbym przerzutkę przednią altusa, widelec z suntour z blokadą i napęd SRAM. Jednak takich podzespołów w żadnej L-ce z tego sklepu nie było :)
        Opisane wyżej różnice są konkretnie w modelu Rockrider 520

        ps. muszę dodać, że świetnie się czyta Twoje recenzje, porady i artykuły. Osobiście częściej czytam tutaj niż oglądam na YT – chociaż oczywiście nie zawsze można poczytać, więc na YT też zaglądam i polecam znajomym:) Tak trzymać!

  • Witam,

    Czy ten rower z ramą xl nada się dla osoby z wagą 126kg? Jestem zupełnym amatorem i za nic nie znam się na rowerach :( A

    • Cześć,
      Decathlon podaje na swojej stronie, że „Całkowita waga (rower + kolarz + wyposażenie) nie powinna przekraczać 120 kg.” Czyli dopuszczają rowerzystów o masie nie większej niż 105 kg. Oczywiście można jeździć na takim rowerze ważąc więcej, ale na pewno nie powinna to być wymagająca jazda.

  • Cześć,

    a mógłbyś doświadczonym okiem porównać tego rockridera 520 z recenzji do tego Wheelera: http://wheeler.pl/pl/protron/478-protron-327.html Bo w tym momencie jest to ta sama półka cenowa, a nie licząc różnicy w rozmiarze kół i hamulców, to wydają mi się bardzo podobne.

      • Hej,

        dzięki za odpowiedź. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Teraz jak ludzie przesiadają się na te rowery na kołach 27,5″ i 29″ coraz częściej pozbywają się swoich starszych modeli na 26″, które można znaleźć ze zdecydowanie lepszym osprzętem niż ten Wheeler, czy Rockrider 520. Moje pytanie więc brzmi, czy nie jest lepszym pomysłem kupno jakieś zadbanej używki ze zdecydowanie lepszym osprzętem, niż wydawanie bardzo podobnej kwoty na sprzęt, nie oszukujmy się, znacznie słabszej jakości tylko po to, żeby mieć nowy rower na troszkę większych kołach?

  • Witam.Od niedawna jestem zadowolonym użytkownikiem Rockridera 520 i chciałam przekazać,że producent w aktualnie sprzedawanych modelach zmienił przednią przerzutkę Microshift MS22 która była często krytykowana.Aktualnie jest to Shimano Altus która mnie sprawuje się bezproblemowo choć rowerem za dużo jeszcze nie zdążyłem przejechać.Widać,że producent sugeruje się opiniami użytkowników i wyciąga z tego wnioski.Modele z rocznika 2019 są więc jeszcze lepszą ofertą niż były dotychczas.Mimo,że nazwa nie elektryzuje jak Kross, Merida czy Giant otrzymujemy zaskakująco dobry rower jak za te pieniądze.Radzę też z dużym dystansem podchodzić do krytycznych opinii na temat tego roweru.Prawda jest taka,że rower w normalnej jeździe sprawdza się bezproblemowo,a żaden producent w tej kwocie nie zaoferuje nam wyraźnie więcej.No a porównań do rowerów wyraźnie droższych to żal w ogóle komentować.Ludzie zastanówcie się czasem co piszecie.Wiadomo,że jak ktoś rozgląda się za rowerem za 1300 zł to nie kupi takiego za 3-5 tys zł.

  • Model 2018 // Po przejechaniu 500 km do wymiany korba, kaseta i łańcuch. Słaba kaseta – ok ale dać łańcuch i korbę która 1000 km nie przeżyje to przesada. Dla jasności – ważę 85 kg jazda po lesie (ścieżki pod rower trekingowy) żadnych szaleństw. Na treku wymiana łańcucha co 2k bez względu jak to wygląda na przymiarze, kaseta wytrzymuje mi około 6-8 tys km. Korba … ta sama od 1997 roku…

    Przerzutki ok – nie rozumiem komentarzy do przedniej – tam się nic nie dzieje i jak się ją umie ustawić działa prawidłowo – tylna mało precyzyjna, ale wiem dlaczego – duży luz na osi haka mocującego tam jest plastik a powinien być odlew Alu lub tuleja mosiężna.

    Opony miękkie – osoby jeżdżące cały rok powinny być z nich zadowolone w okresie zimowym. Można zwiększyć rozmiar – kolega który w komentarzach poniżej napisał, że to niemożliwe zapewne miał wymienianą korbę i suport, i musiał ktoś dać krótszą oś. Wiele poszerzyć się nie da ale to nie jest rower do zadań specjalnych.
    Właśnie wymieniam korbę na 44-32-22 (Shimano FC-T4010) + BB-ES300. Po testach dam znać czy przednia przerzutka z nią sobie poradzi.

    Najbardziej bawią mnie opinie ad siodełka – to „góral” tam się nie siedzi tylko się jeździ na stojaka (!!! By sobie kolan nie załatwić !!!) siodełko jest kwestią pomijalną. Osobom dla których ważne jest siodełko polecam rower trekingowy. Nie, to nie jest złośliwe – bardzo dużo osób męczy się na góralach (takich jak ten) gdy do jazdy po ubitych drogach gruntowych i asfalcie najlepszy jest trek (mój podstawowy rower od ponad 20 lat) wcześniej też miałem górala. Niestety dla wielu zapaleńców zły dobór roweru kończy się operacją kolana, najczęściej prawego.

    • Cześć, super, że podzieliłeś się swoją opinią o tym rowerze. Ja tylko dodam, że

      „ale dać łańcuch i korbę która 1000 km nie przeżyje to przesada.”

      To norma w rowerach z tej półki cenowej. Cudów nie ma :)

      „Najbardziej bawią mnie opinie ad siodełka – to „góral” tam się nie siedzi tylko się jeździ na stojaka (!!! By sobie kolan nie załatwić !!!) siodełko jest kwestią pomijalną.”

      Ale mówimy tu o rowerze do rekreacyjnej czy turystycznej jazdy czy do ścigania się? :) Rowerem trekkingowym nie wjedziesz wszędzie tam gdzie góralem, to jest trochę inny typ roweru.
      A jazda na stojąco/siedząco niewiele według mnie ma związku z późniejszym stanem naszych kolan.

      „Niestety dla wielu zapaleńców zły dobór roweru kończy się operacją kolana, najczęściej prawego.”

      Prędzej złe ustawienie siodełka, albo jazda siłowa na zbyt twardych przełożeniach. Typ roweru nie ma z tym nic wspólnego.

      • UWAGA – Bardzo ważne żeby czytelnik rozumiał że piszemy wyłącznie o rowerze skonfigurowanym sklepowo (przełożenia + opony)
        To nie nie jest rower do jazdy rekreacyjnej to amfibia, o ogromnych oporach toczenia. Używałem go wyłącznie by się maksymalnie wypocić w ciągu 45-50minut (przy trójce dzieci czas ma znaczenie ;) do tego celu jest doskonały i mogę zapewnić że się sprawdza, niemniej jak tylko zużyje opony zmieniam na zupełnie inny bieżnik.

        Łukaszu zapewne zgodzisz się ze mną że Decathlon 520kę kieruje do osób, które go używają raczej rzadko lub okazjonalnie. 90% takich osób jeździ z źle ustawionym siodełkiem (szczególnie Panie ustawiają dużo za nisko) dodajmy do tego wiosenny „zryw” by zadbać o formę i uraz gotowy.
        Do jazdy rekreacyjnej 520kę zdecydowanie odradzam – taka jazda ma być przyjemna i zazwyczaj chodzi o pokonanie jak najdłuższego dystansu (powiedzmy wycieczka 30-40km) przy jak najmniejszym zmęczeniu. Tu opony definitywnie generują za duże opory.
        Co do walorów terenowych – bez wymiany napędu można uznać je za żadne (jeśli chcemy używać roweru dłużej niż przez 500km) po prostu należy rower oszczedzać jak tylko to możliwe.

        Podsumowując – fajny góral na krótkie intensywne przejażdżki w lekkim teranie lub po lesie (u mnie dominowało to drugie).
        Zalety – wystarczy przeczytać artykuł jest tam wszystko
        Wady – kiepska jakość napędu (liczcie się z wymianą korb / suportu / kasety / łańcucha w bardzo krótkim czasie) + opony generujące duży opór

        Czy warto kupić – to zależy czego oczekujesz Drogi Czytelniku – jeśli roweru na co dzień lub do wyjazdów rekreacycjnych – zdecydowanie NIE
        W pierwszym przypadku lepiej się sprawdzi rower miejski w drugim trekingowy (który jako miejski również się świetnie sprawdza tylko jest nieco droższy).
        Jeśli masz mało czasu na rower i chcesz zjechać z asfaltu – TAK (ale tylko przy założeniu że akceptujesz dodatkowy wydatek 350-400zł na nowe podzespoły – nie ujmuję tu kosztów wymiany)
        Mi osobiście w artykule zabrakło tylko tej informacji. Nie zdawałem sobie sprawy że niepełnowartościowe podzespoły to standard, z którym trzeba się liczyć.

        • One nie są niepełnowartościowe, po prostu mają taką żywotność w tej cenie. Nie można żyć z głową w latach ’00 (niestety, lata lecą), gdzie szukając przyzwoitego roweru (do „zwykłej” jazdy) w akceptowalnej cenie, trzeba było z kieszeni przynajmniej tysiaka. Minęło 15-20 lat, średnia pensja poszła w górę 2,5-krotnie, ceny też poszły w górę, więc ciężko wymagać, żeby rower za 1300 zł dorównywał jakością tym, które kiedyś też tyle kosztowały :)

          PS Pisząc rekreacyjna jazda, nie miałem na myśli terenu w jakim będziemy się poruszać. Rekreacyjnie to i właśnie do lasu można jechać, gdzie na piaskach bardziej sprawdzi się góral z szerokimi oponami. Oczywiście trekking będzie bardziej uniwersalny i mniej nas zmęczy podczas jazdy po asfalcie.

        • Na oryginalnych oponach jeździłem 3 tys km. Najdłuższą wycieczkę zrobiłem około 100 km. Nie ma mowy o żadnych wielkich oporach toczenia. Czytając niektóre komentarze mam wrażenie że osoby w ogóle nie jeździły na tym rowerze, albo nie mają podstawowej wiedzy na temat rowerów..

  • Witam
    Jestem posiadaczem 520 z 2017 roku. Jestem totalnym laikiem jak chodzi o rowery. Szybkie pytanie odnośnie przedniej przerzutki. Pechowy microshift jest do wymiany pytanie na co? Znajomy maniak rowerowy wcześniej mi ja ustawił ale zaznaczył, że na długo sie to nie zda bo jest to bubel. Czy będzie okej założyć przerzutke shimano i czy to współgra z manetką sram? Ja skłaniam się ku przerzutce sram tylko pytanie jakiej? Z góry dzięki, pozdrawiam

    • Cześć,
      tak, z przodu można mieszać Shimano ze SRAM-em, z tyłu już nie. Z przednią przerzutką pod 3×8 od SRAM-a może być ciężko. Można kombinować z przerzutką pod 3×9 np. SRAM X-7, ale być może potrzebna będzie wymiana łańcucha na 9. rzędowy.

      Możesz też kupić przednią przerzutkę od Shimano FD-M310.

      • No i się pospieszyłem kupiłem deore m6000 3×10, mówisz, że z 3×9 można kombinować, a z tą x10?
        Szukać x8, czy próbować z tą x10 i wtedy co łańcuch muszę wymienić?
        Dzięki za odpowiedź liczę na kolejną czyt. Help

        • Chodzi o to, że w przerzutce pod 3×10 będzie węższa prowadnica łańcucha i jak założysz łańcuch 8-rzędowy, może szybciej zacząć o nią ocierać. Niekoniecznie musi, ale to już trzeba w praktyce sprawdzić.
          Czy wymiana łańcucha na 10-rzędowy będzie możliwa… nie wiem, nie próbowałem takiego zestawienia.

  • Cześć.
    Pytanie od 'niedzielnego rowerzysty’.
    Chcę kupić rower dla siebie i dziewczyny do raczej krótkich wypadów za miasto, trochę po mieście (Kraków), może jakieś delikatne leśne ścieżki czasami.
    Takie 'weekendowe’ wypady przy ładnej pogodzie.
    Mam na oku dwa modele, ROCKRIDER 520 albo RIVERSIDE 500. Który sprawdziłby się lepiej dla początkujących osób na niedalekie wypady? Budżet to raczej 1300 zł.

  • Ten tekst o rowerze to chyba za kasę bo mój syn lat 12 jeździł niespełna miesiąc po jezdni i posypal się napęd. Więc prosze nie rób ludzi którzy ciężko pracują w…… Później dacathlon chce za części kasę. Serwis uznał winę użytkownika po przejechaniu ok 100 km. Odradzam

    • Cześć,
      ciężko mi się odnieść do Twojego komentarza, nie widząc roweru i nie wiedząc co dokładnie oznacza „posypał się napęd”. Jeżeli stało się tak po przejechaniu 100 km, to ewidentnie było coś nie tak. Nawet najtańsze napędy (a ten w RR520 się do nich nie zalicza) wytrzymują więcej.

  • Pojawiła się rozwojowa wersja tego roweru Rockrider 530ST
    https://www.decathlon.pl/rower-mtb-st-530-275-id_8582845.html
    Co mogę powiedzieć o swoim RR520, po przejechaniu około 5 tys km? Po pierwsze przednia przerzutka działa jak należy i przez ten cały czas nie musiałem jej regulować! Tylną przerzutkę muszę zmienić na model x4 ponieważ x3 ma niewymienialne kółeczka. Hamulce mają nadal oryginalne klocki. Do tego koła nadal są proste i ok. Zmieniłem opony przy 3 tys km. Założyłem Conti Race King w wersji 2.0.

  • Witam, widze ze na stronie ze jest jeszcze chyba od niedawna model 530 z napedem 1×9 za 1600 natomiast 540 jest za 1800 z napedem 2×9. Ten pierwszy ma amor 100mm ale sprezynowy w 540 jest juz hydrauliczny. Ktory rower sie bardziej oplaca? Jak sie sprawdza ten naped 1×9. Dodam ze zamierzam jezdzic glownie po bezdrozach, lasach itd, czasem jakies gory.

    • Cześć,
      nie wiem za bardzo co masz na myśli pisząc o hydraulicznym amortyzatorze. W obu medium ściskanym jest stalowa sprężyna. W opisie na stronie Decathlonu hydraulika dotyczyła rodzaju hamulców tarczowych.
      Być może w którymś z tych amortyzatorów jest olejowy tłumik, ale nie widzę na stronie informacji na ten temat. I wcale bym się nie zdziwił, gdyby żaden z amortyzatorów nie miał tłumika.

      W rowerze z napędem 1×9 najlżejsze przełożenie to 32-42. Nie ma tragedii, ale do wybitnie lekkich biegów to tam jeszcze sporo brakuje. Niestety w przypadku napędów z jedną tarczą z przodu dopiero 11 i 12 przełożeń dają sensowny dostęp do naprawdę lekkich biegów.
      Ale na średnio strome podjazdy będzie spoko.

      Poza tym te rowery są całkiem podobnie wyposażone, ten droższy ma korbę na sztywnej osi za co plus. Tak czy owak oba są podobne klasą.

      • Dziękuje bardzo za odpowiedz. W najnowszej serii modelu ST 540(z napisem Rockrider na ramie zamiast B’twin) z tego co widzę na stronie jest już hydrauliczny amortyzator, ale podnieśli tez cenę o 100zl w stosunku do starszego modelu, chyba ze chodzi o ten tłumik. Po za tym chyba tez coś jeszcze pozmieniali w osprzęcie na lepsze. A jak 540 wypada w stosunku do 520, czy warto dopłacić te 500zl? Różnica w jeździe jest odczuwalna?

        • Aaaa to umknął mi ten model, patrzyłem na damską wersję :)

          Jeżeli chodzi o główne różnice pomiędzy 520 a 540 to w wyższym modelu dostajesz mocniejsze, hydrauliczne hamulce tarczowe, amortyzator o większym skoku. Reszta to już mniejsze lub większe detale, które nie tak łatwo porównać patrząc na opisy tych rowerów.

        • Czytałem gdzieś na francuskich forach, że można się natknąć na Rockridery 520 w trochę zmienionej specyfikacji m.in. amortyzator SR Suntour XCR 100 i przerzutka tylna SRAM X5. Podobno „upgrade” nie był planowany przez Decathlon, ale producent miał problem z dostępnością komponentów i zamontował to, co było „pod ręką”. Klienci dostawali losowo albo standard albo wersję „ulepszoną”.

          • Musiało być tak jak piszesz, bo ja mam Rockridera 520 z „standardowym” amortyzatorem, ale przerzutki właśnie w takiej „ulepszonej” konfiguracji. Zdziwiłem się jak go dostałem (kupiłem z Decathlonu przez Internet) ale pomyślałem że rower jest już trochę w sprzedaży to może go zmodernizowali czy coś. Znajomy jednak kupił trochę później i dostał standard.

  • Witam,
    wygląda na to że model w 2020 roku się odrobinę zmienił jeżeli chodzi o specyfikację napędu
    obecnie mamy:
    -Przednia przerzutka SHIMANO ALTUS,
    -Przerzutka tylna MICROSHIFT RD-M46-L

    jak to się ma w porównaniu do wcześniej montowanego SRAM X3 – uprzejmie proszę o opinie

  • Dzień Dobry!

    Czy orientuje się Pan czy do tego roweru pasowały by hamulce hydrauliczne pomimo niestandardowego umieszczenia z tyłu w Rowerze rockrider 520.
    Jeżeli tak, to mógł bym wiedzieć jakie i do ok.120 zł

    • Cześć,
      z tego co widzę po zdjęciach roweru, który testowałem, to jest tam standardowe mocowanie. To znaczy jest tam przejściówka z mocowania IS na PM, pisałem o tym tutaj: https://roweroweporady.pl/hamulce-tarczowe-klocki-tarcze-rodzaje-i-standardy/

      Tak więc powinien pasować w zasadzie każdy zacisk hamulca z mocowaniem PM, one mają standardowy rozstaw śrub. Kup jakieś Shimano typu BR-M315 czy BR-MT200, będziesz zadowolony.

  • Witam mam taki rower ok d roku czasu i jest ok. Jeździ i hamuje normalnie. Wypady na las też się nadaje tylko wtedy wymieniam oponę dwa razy w roku. Pozdrawiam

  • Moja 520 ma już chyba ze 4 lata. Lekko nie ma, bo ja za lekki nie jestem i rower wg producenta jeździ przeładowany o kilka naprawdę dużych kilogramów ;) Ramę mam xl, kierownicę podniesioną na max w górę i jest taki akurat (wzrost ponad 190cm, a waga to trzycyfrowy ciąg nieparzystych liczb zaczynający się od 1…).

    Jedyne co wymieniłem przez te 4 lata to tylną oponę, bo pierwsza wytrzymała zaledwie 1000 km po mieszanych nawierzchniach (asfalt, las, kamienie itp.) – przednia jeszcze się trzyma. Nie miałem żadnego problemu z napędem do tej pory – wszystko to co w fabryce założyli nadal pracuje (korba nawet nie trzeszczy, co pod ofertą na stronie decatlon’u często się w opiniach o rowerze zdarzało). Aktualnie głównie rower jeździ po terenie – las dość pagórkowaty i piaszczysty, ścieżki brzegiem pobliskich rzek, no i asfalt bardzo rzadko i również znosi to dzielnie.

    Żona ma młodszy o rok rower, jeździ trochę więcej (do pracy jak jest dobra pogoda ok 25km w jedną stronę) i wymienione tylko klocki hamulcowe z tyłu, a przednie przeszlifowane papierem ściernym bo zaczęły piszczeć i tyle. Prócz dojazdów do pracy – rower jeździ jak mój, czyli po lesie, kamieniach itp.

    Dzieciaki mają RR z mniejszymi numerami na ramach i również jeżdżą bez żadnych problemów razem z nami.